Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestosupistus??

Vierailija
06.12.2010 |

Onko ihan normaalia, että kun mua alkaa supistaa, niin maha voi olla ihan kovana 20-30 minuuttia? Harjoitussupistuksia on ollut paljon muutaman viikon, mutta nyt tulee helposti tuollaisia kestosupistuksia. Olen raskausviikolla 37.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa soittaa sairaalaan asiasta! :/

Vierailija
2/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunnista supistusta niin kysy neuvolasta, mutta ei supistus kestä kuin minuutin ja silloinkin synnytyssupistus kyseessä, harjotussupistus kestää ehkä 20 sekunttia, ei 20 minuuttia.

Mahan kiristyminen on sitten asia erikseen. Sulla saattaa olla vaikka raskausmyrkytys ja lapsella kohta paha paikka. Soita synnärille siitä. Saatat tarvita synnytyksen käynnistyksen!

Vierailija
4/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tullut voimakkaita supistuksia jo useamman viikon ja ovat tämmöisiä, tosin kestävät vähemmän aikaa. Maha menee ihan kovaksi ja vetää silleen tuolta kyljistä ja päältä.

ap

Vierailija
5/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raskauteen vaan kuulu tollaset supistukset!

Harjotussupistus kestää alle 30 sekkaa ja synnytyssupistus pidempi.

Vatsankiristys on nyt joku muu syy kuin supistus. Sun lapsi olisi jo syntynyt jos se pusertuisi noin!

Minä ainakin olisin huolissani sikiön hapensaannista, jännä ettei jotain kiinnosta?

En tajua. Olisin sinuna jo mittaamassa käyriä.

Jokanen tavallaan: sun lapselle saattaa aiheutua jatkuvasti hapenpuutteesta jotain vammaa.

6

Vierailija
6/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla haitallisia, mutta eivät välttämättä.

Tilannettani seurattiin toisessa raskaudessa synnärillä, kun alla oli sektio. Synnytyksessä supistus taas jumittui ja siksi supistuksia yritettiin hillitä.

Oli aika hurjaa menoa kun supistus ei helpottanut ollenkaan. Taisin kiitellä epiduraalin antajaa siinä vaiheessa aika vuolaasti :D

Kolmannessa raskaudessa/synnytyksessä näitä ei ollut ja synnytinkin luomuna.

Jaksamista! Soita synnärille, ne on siellä sinua ja vauvaasi varten.

Vierailija
7/7 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana rasituksen yhteydessä tuollaisia "kestosupistuksia" mutta ei ne kestäneet kuin viitisen minuuttia. Tosi harmillisia olivat. Synnytyksessä supistusten välissä ei viimeisinä tunteina ollut taukoa ollenkaan.

sinuna kävisin tarkistamassa että lapsella on kaikki hyvin eikä tarvitse huolehtia.