Juoko kaikki miehet kaljaa joka päivä?
Mun mies juo. 3-4 kaljaa menee päivässä, joskus vähemmän. Sitten yleensä viikonloppuisin enemmän. No eilen ei juonut koska edellisenä yönä oksensi juomiaan viinoja ulos. Yleensä ei käytä olutta vahvempaa.
Joskus tuntuu että minä aiheutan juomisen.
Tämä on toinen mies, jonka kanssa olen, ja molemmat ovat juoneet kaljaa joka päivä (paitsi tietenkin seurustelun alussa..)
Kommentit (34)
No ei nyt joka päivä mutta kyllä sitä meillä menee
Itsekin juon koska se on hyvää! Muita alkoholijuomia ei meillä mene
juotteko te jotakin alkoholitonta olutta?
hmm...ei todellakaan juo. Oletko koskaan miettinyt miksi sinä päädyt yksiin juuri alkoholistimiehen kanssa?? Useinhan se tuppaa käymään niin, että nainen valitsee itselleen aina sellaisen kumppanin jolla on samantyyppinen ongelma..oli sitten kyse alkoholismistä, perheväkivallasta jne. Asenteesi myös kuulostaa hiukan sellaiselta, että se juuri vetää puoleensa sellaiset miehet, jotka voivat sitten syyttää sinua ongelmistaan... (juon kun olet tuollainen, lyön kun olet tuollainen...) vaikka mikään ei oikeasti tietenkään ole sinun syytäsi, vaan aikuinen ihminen kantaa itse vastuun teoistaan.
Kummaa porukkaa, tuntuu, että av-mammojen miesten ennemmistö lipittää ykkösolutta tai muumilimpparia saunankin jälkeen ja mamma päästää miehen viihteelle ruhtinaalliset kaksi kertaa vuodessa. VOI VOI! Kukahan niitä suomalaisen suurkulutuksen tilastoja sitten ylläpitää? Spurgut kaupankulmalla?
Mistä niin päättelet, että mies ei juo tai käy viihteelle siksi, että vaimo ei päästä? Meillä ainakaan mies ei itse ole kiinnostunut lähtemään kuin sen muutaman kerran vuodessa. Ei se siihen mitään lupaa tarvitse. Kuten ei alkoholijuomien nauttimisellekaan. Se ei vaan oikeasti itse tahdo.
Ja tutkimustenhan mukaan Suomessa nimenomaan ne suurkuluttajat käyttävät suurimman osan alkoholista. Alkoholin kulutus lasketaan per asukas, mutta todellisuudessa se menee niin, että osa ei käytä ollenkaan, suurin osa kohtuudella ja ne juopot juo sitten todella paljon enemmän kuin muut.
"Suomalaisten alkoholinkulutus jakautuu erittäin epätasaisesti. Pieni osa ei juo ollenkaan, suuri osa juo vähän, suurin osa kohtuudella ja pieni osa erittäin paljon. Viimeksi kuluneiden kolmen vuosikymmenen aikana alkoholinkulutuksen jakautuminen on tasaantunut vain vähän. Miesten eniten juova kymmenys kuluttaa noin 45 prosenttia kaikesta miesten kuluttamasta alkoholista. Naisten kohdalla vastaava osuus on noin 50 prosenttia. Väestön kymmenesosa juo siis noin puolet kaikesta kulutetusta alkoholista."
www.paihdelinkki.fi
tuntuu, että av-mammojen miesten ennemmistö lipittää ykkösolutta tai muumilimpparia saunankin jälkeen ja mamma päästää miehen viihteelle ruhtinaalliset kaksi kertaa vuodessa. VOI VOI! Kukahan niitä suomalaisen suurkulutuksen tilastoja sitten ylläpitää? Spurgut kaupankulmalla? Mutta ei minusta edes ap:n mies nyt mikään rappioalkoholisti ole. Tuolla tahdilla voi toki paino alkaa nousta ajan mittaan, mutta herrajumala se mies ei vedä edes sixpäckiä illalla. Onko täällä joku ihme absolutistikerho koolla? Keski-Euroopassa ja Briteissä on tasan normaalia ottaa muutamakin 5% olut työpäivän jälkeen sukupuolesta riippumatta, eivätkä ihmiset siellä silti räka poskella kaatuile. Kummasti myös elävät jopa kauemmin kuin suomalaismiehet keskimäärin. Monet juovat viiniäkin ruoan kanssa JOKA päivä (Ranska, Italia, Saksa, Espanja, Portugali, Kreikka jne jne. Viini ja olut ovat mukavia nautintojuomia kun kohtuutta pitää yllä. Kohtuu ei kuitenkaan tarkoita, että pari bisseä illassa on huimaa alkoholismia - ei vaikka viikonloppuna ottaisi enemmänkin. Kummallista moralistisakkia. Ei aikuinen 80kg mies tule edes kunnolla humalaan alle 10 oluen ja kun itse kaverien kanssa otamme kuppia, niin kyllä päivän mittaan voi 15-20 pulloakin mennä per perse. Ja kukaan meistä ei ole rappioalkoholisti vaan ihan tavallisia isiä, jotka hoitavat työnsä ja perheensä kunnolla. Kyllä "vapaalle päässeet" jani-markojen isit tuppaavat kokemukseni mukaan nyt ainakin 10 tuoppia illaan mittaan kiskomaan. Ja ei siinä alkoholimyrkytykseen päädytä kun rauhassa ajan kanssa kupitellaan... No, totuuden nimissä itse välttelen juomista viikolla, kun vaimoke ei tykkää haistella alkoholia, jos ei ole itse maistellut ja koska urheiluharrastus estää sen. En nyt kuitenkaan ap:n miestä olisi AA -kerhoon ajamassa ellei alkoholista ole muita haittoja, kuten väkivaltaisuutta tai asioiden laiminlyöntiä. Toki puolison toiveita voi asiasta kuunnella (kuten teen itsekin).
ohooo, siellä taas yksi alkoholisti puolustelee juomistaan. et edes ymmärrä sitä että alkoholismia ei määritellä sen määrän tai humalaasteen mukaan mitä juo, vaan ihan kuule sen mukaan onko ihminen riippuvainen alkoholista. Aloholisti voi olla vaikka joisi vaan kaksi kaljaa viikossa, mutta jos ei pysty olemaan sitä viikkoa koskaan ilman niin kyseessä on riipuvuus alkoholiin.
Pystyisitkö sinä esim olemaan ihan kokonaan juomatta vaikkapa kuukauden ilman minkäänlaista ongelmaa??? empä usko...joka viikko sinun on kuitenkin juotava, kun et paremmasta tiedä.
ja todellakin se, että muka tavallinen mies pystyy juomaan 20 kaljaa illassa tulematta humalaan...se vaatii jo sitä että on kehittänyt aikamoisen toleranssin sille alkoholille. Minulla on ihan tavallinen mies ja sen kerran jos se kaljaa ottaa niin kahdesta-kolmesta menee jo aikalailla känniin...tottumuskysymys siis. viidestä kaljasta saa jo itsensä sellaiseen kuntoon että oksennus lentää. Mutta onneksi on niitä tällaisiakin miehiä, jotka osaavat nauttia elämästään ilman päihteiden käyttöä.
näin kävi meilläkin, se muutama tölkki vaihtui pikkuhiljaa useampaan tölkkiin, joka päivä jonkinlaisessa pienessä sievässä. Töistä kun pääsi, niin kaupan kautta tuli ja aloitti sen kaljan kittaamisen. Ajokuntoinen ei ollut koskaan iltaisin. Ja joo, on ex.
Lopulta en enää jaksanut, erosimme puoli vuotta sitten. Ja olen onnellisempi kuin aikoihin.
tuntuu, että av-mammojen miesten ennemmistö lipittää ykkösolutta tai muumilimpparia saunankin jälkeen ja mamma päästää miehen viihteelle ruhtinaalliset kaksi kertaa vuodessa. VOI VOI! Kukahan niitä suomalaisen suurkulutuksen tilastoja sitten ylläpitää? Spurgut kaupankulmalla?
Mutta ei minusta edes ap:n mies nyt mikään rappioalkoholisti ole. Tuolla tahdilla voi toki paino alkaa nousta ajan mittaan, mutta herrajumala se mies ei vedä edes sixpäckiä illalla. Onko täällä joku ihme absolutistikerho koolla? Keski-Euroopassa ja Briteissä on tasan normaalia ottaa muutamakin 5% olut työpäivän jälkeen sukupuolesta riippumatta, eivätkä ihmiset siellä silti räka poskella kaatuile. Kummasti myös elävät jopa kauemmin kuin suomalaismiehet keskimäärin. Monet juovat viiniäkin ruoan kanssa JOKA päivä (Ranska, Italia, Saksa, Espanja, Portugali, Kreikka jne jne.
Viini ja olut ovat mukavia nautintojuomia kun kohtuutta pitää yllä. Kohtuu ei kuitenkaan tarkoita, että pari bisseä illassa on huimaa alkoholismia - ei vaikka viikonloppuna ottaisi enemmänkin.
Kummallista moralistisakkia. Ei aikuinen 80kg mies tule edes kunnolla humalaan alle 10 oluen ja kun itse kaverien kanssa otamme kuppia, niin kyllä päivän mittaan voi 15-20 pulloakin mennä per perse. Ja kukaan meistä ei ole rappioalkoholisti vaan ihan tavallisia isiä, jotka hoitavat työnsä ja perheensä kunnolla. Kyllä "vapaalle päässeet" jani-markojen isit tuppaavat kokemukseni mukaan nyt ainakin 10 tuoppia illaan mittaan kiskomaan. Ja ei siinä alkoholimyrkytykseen päädytä kun rauhassa ajan kanssa kupitellaan...
No, totuuden nimissä itse välttelen juomista viikolla, kun vaimoke ei tykkää haistella alkoholia, jos ei ole itse maistellut ja koska urheiluharrastus estää sen. En nyt kuitenkaan ap:n miestä olisi AA -kerhoon ajamassa ellei alkoholista ole muita haittoja, kuten väkivaltaisuutta tai asioiden laiminlyöntiä. Toki puolison toiveita voi asiasta kuunnella (kuten teen itsekin).
Vaikka tuleekin rehenneltyä tuon alkoholin käytön kanssa toisinaan äijäporukassa, niin viikolla en juo. En edes maistele.
saunan jälkeen jotain 10 isoa tölkkiä. Sekin harmittaa.
mutta mun mies juo. Viikonloppuisin sitten jo ihan runsaasti. Tälläiset pitkät viikonloput on ihan helvetillisiä.
3-4 tölkkiä on jo kauan sitten vaihtunut 13-14 tölkkiin. Nyt ero on lähempänä kuin koskaan, ei tosiaankaan kivaa vaikkei ukko kännissä ookaan, ni ei se ikinä ajokuntoinenkaan ole :(
ex-mies joi ja siksi se onkin nyt ex. En jaksa katsella jatkuvaa kaljan kiskomista, vaikkei se isompaan humalaan johtaisikaan. Minusta ihminen, joka tarvitsee päivittäin alkoholia, on alkoholisti.
näin kävi meilläkin, se muutama tölkki vaihtui pikkuhiljaa useampaan tölkkiin, joka päivä jonkinlaisessa pienessä sievässä. Töistä kun pääsi, niin kaupan kautta tuli ja aloitti sen kaljan kittaamisen. Ajokuntoinen ei ollut koskaan iltaisin. Ja joo, on ex.
Itsekin juon koska se on hyvää! Muita alkoholijuomia ei meillä mene