Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erittäin nolo kysymys synnytyksestä mutta voisiko joku silti vastata? :/

Vierailija
06.12.2010 |

Minulla on hyvin turvonnut alapää, olen viimeisilläni raskaana. Alapää turposi siinä rv 25 aikana eikä ole enää palautunut. Siinä häpyhuulten ihossa on myös suonikohjuja tai jotain sinisiä isoja verisuonia. Ja kun käyn kakalla, minulla on jonkin aikaa sen jälkeen peräpukamia peräaukon suulla. Jossain vaiheessa ne menevät takaisin sisään mutta kakkaamisen aikana tulee ulos.

Pidän lääkäritarkastusten aikana häpykarvoja. Viihdyin mieluiten posliinina, mutta tällä hetkellä alapääni on aika pelottavan näköinen.

Haluaisin synnyttää posliinina, mutta kehtaanko?

Kuvitelkaa oikein turvonnut alapää, kaikki täysin turvoksissa, täynnä suonikohjuja ja ne peräpukamat tulevat varmasti ulos kun ponnistan synnytyksessä :(

Olisiko parempi kasvattaa turkki alapäähän synnytyksen ajaksi?

Mitä mieltä olette? Varsinkin kätilöt tai lääkärit jos teitä on linjalla!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempikin että on luonnonkarvassa.

Mulla ainakin kutisee sänki niin paljon että olisi ollut hirveää jos olisi ollut se sänkikutina samaan aikaan epparihaavan ja repeämien kanssa.

Sitä paitsi, ei kai välilihassa kellään karvaa kasva, joten ei se siinä teillä ole :D

Vierailija
22/32 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempikin että on luonnonkarvassa.

Mulla ainakin kutisee sänki niin paljon että olisi ollut hirveää jos olisi ollut se sänkikutina samaan aikaan epparihaavan ja repeämien kanssa.

Sitä paitsi, ei kai välilihassa kellään karvaa kasva, joten ei se siinä teillä ole :D

ihan peräaukolla asti =D

Mutta kait tosiaan tuo ajelukäytäntö riippuu sairaalasta. Kuten tuolla aiemmin mainitsin, ei ole koskaan koskettu mun karvoihin ja synntyksiä kolme. Ja tää siis Porissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli vuelä tosi hento karvoitus, olin ajellut kuukautta ennen. Tuli ennenaikainen synnytys

Vierailija
24/32 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunta keräytyy nauravaksi ringiksi ympärillesi ja ottaa valokuvia muistoksi.

Sori vaan, mutta on syytäkin hävetä! Miettisit nyt itsekin...

Vierailija
25/32 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
26/32 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin odottajille voi tulla suonikohjuja häpyhuulien alueelle ja ne häviävät jonkin ajan kuluttua synnytyksestä. 

Peräpukamat oot tainnut saada jäädäkseen, kaupan päällisinä.

Mitä tulee karvojen ajeluun, niin ei se oikeasti kiinnosta niitä kätilöitä, hoitajia tai lääkäreitä onko sulla kiitorataa tai kunnon puskaa peitteenä. Jos sua itseäsi inhottaa ajatus juuri nyt posliinista, kun kerta niitä suonikohjuja on, niin siisti vähän lyhyemmiksi vaan. On sitten mukavampaa synnytyksen jälkeenkin kun on jälkivuotoa jne. 

Ja harvassa sairaalassa enää karvoja ajellaan, sille ei ole mitään perustetta koskaan ollutkaan. Joskus on selitetty että on sitten hygienisempää, mutta siinä ei paljon logiikka jyllää lopuksi kuitenkaan. Tietty aina voi olla joku vanhan kansan kätilö joka osuu kohdalle. 

Vierailija
27/32 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa hoitaja ajeli karvat kun Oysissä esikoista synnytin. Olin vähän että mitäs ihmettä, mutta jotain hygieniahommaa se siinä selitteli. Vuosi oli 2006.

Vierailija
28/32 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.03.2013 klo 23:44"]

Multa hoitaja ajeli karvat kun Oysissä esikoista synnytin. Olin vähän että mitäs ihmettä, mutta jotain hygieniahommaa se siinä selitteli. Vuosi oli 2006.

[/quote]

Sama mulla 2004&2006. Ja oysissa, siellä vissiin tykätään ajella karvoja :)

Vierailija
29/32 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-92 ja-95 ajeltiin vielä rutiinisti kun ottivat sisään sairaalaan. 

Vierailija
30/32 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä joskus toisen lapsen saan, ajelen varmasti alapäästä KAIKKI karvat pois! Kun alapäähän tuli haavoja ja tikattiin, karvat olivat niin huono juttu.

Eli sinuna ajelisin pois :D

Mutta se miltä alapää näyttää synnyttäessä ei ole mitään merkitystä. Ja synnytyksen jälkeen varmasti palautuu taas paremman näköiseksi.

Vierailija
31/32 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ne kato sitä sillä silmällä. Ihan sama minkä näkönen se on. Turkki pois vaan niin kätilöillä on paremmat näkymät luurata vauvan syntymää:-) On hygieenisempikin. Voidaan niitä joskus sheivailla tieltä, jos karmee turkki on.

Vierailija
32/32 |
02.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2010 klo 12:20"]

Joensuussa ainakin ajellaan.

mulla oli vuelä tosi hento karvoitus, olin ajellut kuukautta ennen. Tuli ennenaikainen synnytys

[/quote]

Ei vaan minulta ajettu! Tikkejäkin tuli, tosin sisäpuolelle lähinnä. Ihan luomuna olin loppuraskaudesta.