Miksi teetätte joulukortteja, joissa lastenne kuvat?
Liittyvätkö lapsenne jotenkin jouluun vai miksi heidän kuvansa eikä esim. talvinen maisema kotipihastanne tai jotain muuta jouluista? Olen aina vähän ihmetellyt näitä kortteja... Mutta en mitenkään pahalla silti.
Kiitos jos saisin ihan fiksuja kommentteja tähän aiheeseen.
Kommentit (11)
eli kyllä liittyy jouluun. On ollut esim. piparin leipomista tai joulukoristelua jouluisissa asuissa, "tonttutyttö" ja lyhty lumisessa maisemassa jne.
Minusta on hauska keksiä erilaisia variaatioita joulukorttikuvaan lapsesta. Lapsi on ihan hyvä toistuva komponentti kuvassa, tuo yhtenäisyyttä korttien jatkumoon. Ja onhan lapsi ainakin osalle kortin saajista rakas ja tärkeä ihminen.
Joinain vuosina lapsi on kuvattu niin, ettei häntä edes tunnista kuvasta, hän voi esiintyä taustalla tai vaikkapa epäterävänä kuvassa, jossa on muita tärkeitä kuvallisia elementtejä.
EI siitä, itse pidån kyllä niistä "lapset poseeraa sohvalla" - korteistakin, minusta tutut ihmiset ovat mielenkiintoisia missä tahansa kuvissa ja heitä on mukava katsella, joten lähettäkää ihmeessä tänäkin vuonna niitä meille. Ihana nähdä miten lapset kasvavat vuosi vuodelta ja muuttuvat aina hivenen!
minusta ne on kivoja. On kiva lähettää ja saada kerran vuodessa sellainen kuva, mistä sitten näkee minkänäköinen on minäkin vuonna ollut. Kyllä, säästössä on.
Lisäksi lähetän kortteja sen verran vähän, vain n. 15 lähimmälle. Vieraammille laitan jonkun muunlaisen kortin, jos tarvetta on.
Lapsen kuva ei joka vuosi ole ollut suoranaisesti esillä, mutta vaikka olisi ollutkin ihan tonttuna, niin sama lähtee läheisimmille, että muillekin läheisille.
Itsekin olen jo ennen omaa lastani tykännyt nähdä hiukan kaukaisempien lasten uuden lookin vuosittain.
kortit on kivoja. Nyt kun on pieniä lapsia niin kuvaan mielelläni heitä kortteihin. sitten kun lapset kasvaa niin askartelemme yhdessä kortteja ja sitten kun he eivät enää halua askarrella niin minä askartelen. Tai kuvaan jotain jouluisia kuvia.. esim puutarhatontut lumihangessa :) vitsi joo...
mutta siis markettikortteja en ole ostanut enkä osta.
kuvan, jossa on lapsemme. Minusta se on kiva viesti ystäville ja sukulaisille meiltä. He näkevät, miten lapsemme on kasvanut.
Jotkut tutuistani kirjoittavat joulukirjeen ja kertovat siinä vuoden kuulumisia laajemminkin.
Ken ei vauvamme kuvasta pidä, ei ole ystävämme.
kuvan, jossa on lapsemme. Minusta se on kiva viesti ystäville ja sukulaisille meiltä. He näkevät, miten lapsemme on kasvanut.
Jotkut tutuistani kirjoittavat joulukirjeen ja kertovat siinä vuoden kuulumisia laajemminkin.Ken ei vauvamme kuvasta pidä, ei ole ystävämme.
9. tuollainen kortti juuri tilauksessa;-)
Minusta taas mikä tahansa kortti on aivan ihana. Olipa siinä lapsi tai lapsia tai olipa se ostettu marketista. Tärkeintä on ajatus.
En siis hauku lasten kuvia, mutta en myöskään ns. markettikortteja. Minusta se on tyhmää ja lapsellista haukkua kumpiakin.
Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään saada niitä kavereiden lapsien kuvia. Useimmat lapset ovat rumia, ei ne ole nättejä kuin omien vanhempiensa silmissä. Järkevintä olisi lähettää vastaanottajalle joku kuva joka on hänelle itselleen tärkeä. Eli kuva esim. hänen omasta lapsestaan tai lemmikistä.
Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään saada niitä kavereiden lapsien kuvia. Useimmat lapset ovat rumia, ei ne ole nättejä kuin omien vanhempiensa silmissä. Järkevintä olisi lähettää vastaanottajalle joku kuva joka on hänelle itselleen tärkeä. Eli kuva esim. hänen omasta lapsestaan tai lemmikistä.
Äidilleni kuva äidistäni vaikkapa sen lapsenlapsen kanssa ja sisarelleni kuva minusta ja hänestä tai ystävälleni kuva hänestä koiransa kanssa?
Myönnetään, hyvä ajatus, mutta eiköhän vain kaksi ekaa olisi oikeasti toteutettavia eli kuvassa olisi joku omasta perheestäni sekä vastaanottaja? Vai kuinka paljon kysyjä ottaa vuodessa valokuvia? Itse kuvaan vain perhettäni ja heitä tapaavia henkilöitä eivätkä kaikki ystävänikään taida päästä kuviin.. :(
Kiva olisi siis lähettää kortti ja kuva vastaanottajasta joko lapseni tai itseni kanssa, mutta ajan ja rhan säästämiseki lähetän ne 30 kottia vain lapseni kuvalla. Kaikki vastaanottajat tietävät lapsen ja vaikka hän olisi osa jouluista korttia, se tuskin tekee siitä markettikorttia huonompaa?
Ja nämä aikuiset myös rakastavat lapsiamme. Itsekin heitä rakastamme.
Tuntuu vaan kivalta laittaa heille ylle jouluiset vaatteet ja lähettää hyvän joulun toivotus meidän perheeltä. Lapset kuuluvat meidän perheeseen, joten joulun toivotus tulee myös heiltä. Aina on meidän joulukortteja kehuttu. Mielummin lähetän omien lasteni kuvat, kuin sitä markettikamaa, joita monet lähettävät ja joista itse en tykkää. Joulutervehdyksen vuoksi kuuluu mielestäni nähdä vähän vaivaa.
Syitä on monia. Jos ei miellytä meidän kortti (ja sen satut saamaan, jos kuulut lähipiirrimme, mitä epäilen ja vahvasti) heitä se roskiin äläkä murehdi asiaa enempää. Energiansa voi hukata viisaamminkin. ;)