te ihmiset ketkä olette maistraatissa naimisiin menneet..
Kommentit (7)
olimme kuitenkin pukeutuneet nätisti. ennen meitä vihittin pari urheilupuvuissa, ja miehellä oli reppu selässä :)
Maistraatissa oli kaunis, yksinkertainen sali (suuri huone) naimisiinmenoa varten. Lähisuku istui tuoleilla (tuoleja oli parissa rivissä ja käytävä keskellä)ja me seisoimme pöydän edessä ja henkikirjoittaja sen takana. Pöydällä oli valkoinen liina ja kukkia.
Henkikirjoittaja piti kauniin puheen rakkaudesta ja avioliiton merkityksestä. Sitten kysyttiin ne tahtomiset, vaihdettiin sormukset ja suukot.
Suku tuli onnittelemaan ja lähdimme kahveille.
Aika nopea juttu, mutta positiivisena tapahtumana jäi ehdottomasti mieleen. Luulin tilanteen olevan koruttomampi niin sisällöltään kuin sisustukseltaan.
askel avioliittoon. Sisäisesti se jotenkin jännitti enemmän kuin seuraavan päivän kirkkosiunaus.
Miehelläni oli puku päällä ja minulla kaunis mekko. Paikalla olivat siskoni perheineen ja anoppini.
Olin myös seuraamassa mieheni veljen vastaavaa tilaisuutta. Se pidettiin englanniksi, koska toinen ei ollut suomalainen. Paikalla oli paljon heidän tuttujaan ja muutama sukulainen. Lisäksi vihkijä ikään kuin messusi puheensa ja se oli jotenkin hauska minusta. Ei mitenkään ihan koruton.
Olen miettinyt ihan samaa... Kirkkohäissä on tullut käytyä, mutta se ei sovi meille.
Ja tietenkin suuri kiitos vastaajille.
kuinka paljon teillä oli vieraita seuraamassa vihkimistä? itselläni aikeissa ensi vuonna mennä naimisiin maistraatissa koska haluan pienen ja intiimin tilaisuuden rakkaimpien ihmisten läsnäollessa
Ap teidät voidaan vihkiä vaikka teidän kotona, anoppilassa, suosikki pubissa, kuumailmapallossa, laivassa, kerrostalon kerhohuoneessa jne, jne.
Miksi juuri sielä maistraatissa, kun pienet intiimit ja todellakin unohtumattomat häät saa pienellä porukalla ihan mihin vaan.
Meidät vihittiin meren rannalla ja paikalla oli 6 ihmistä. Siitä jatkettiin syömään tunnelmalliseen satama ravintolaan.
Juuri meille sopiva siis.