Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikuttaako vähän epäilyttävältä?

Vierailija
04.12.2010 |

Mulle tarjottiin sähköpostilla työtä (cv-netin kautta).

Mitään muuta ei kerrottu, kuin että

"Tarjolla olisi henkilökohtaisen avustajan työtä.

Avustajaa etsii yksinäinen henkilö (allekirjoittanut) eikä se sisällä koulutusta vaativaa työtä. Avustajalle maksetaan 150 ¬/työkerta ja matkakulukorvaus. Työtä on 1-2 kertaa viikossa.

Avustajan tulee olla täysi-ikäinen ja rehellinen taustoiltaan."

Mites suhtautuisitte asiaan? Ja ilmoitus tästä on lähetetty eilen illalla 23 aikaan, ja tuo äsköinen tuli tänään illalla.

Vähän mua laittaa epäilyttämään...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei moinen vielä epäilytä. Työ voi hyvinkin sisältää esim. kaupassa käyntiä tai pankkiasioissa avustamista, minkä vuoksi rehellisyys edellytyksenä.

Mitä tarkoittaa "työkerta", onko kyse useammasta päivästä? Kysy tarkentavia kysymyksiä ja tee päätös sen jälkeen :) Voihan olla, että työnantaja on vain laskenut, että vähimmäisansion on oltava summa X, jotta kukaan työtä huolisi, ja siksi palkka on parempi.

Vierailija
2/16 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus tätä, tässä uusin vastaus;

"Hei

No työ pitää sisällään sitä että avustaja on avustettavan seurassa ja aihe on vapaa...mitä nyt ihmiset tekisivät vastaavanlaisessa tilanteessa. Keskustelevat niitä näitä

Työtä 2-kertaa viikossa eli 12-tuntia ja kuukaudessa noin 48-54 tuntia."

Loppuun kirjoitti vielä työpaikan osoitteen.

Siis joo, älyttömän helposti tienattu palkka, jos mä vaikka juttelen sen kanssa säästä 6 tuntia 2krt viikossa.

Mutta MIKSI se tahtoo avustajan? En mä nyt ihan suoraankaan voi kysyä kai, että miks sä avustajan tahdot? Joku tässä nyt kyllä ihan oikeesti hämää... :/

Lähetin siis postia ja kirjoitin, että mulla on pari muutakin paikkaa tiedossa, että haluisin mahdollisimman tarkkaan saada tietää työnkuvasta ja muusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aihe on vapaa

Vierailija
4/16 |
07.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos mies on yksinkertaisesti vain todella yksinäinen ja haluaa itselleen seuraa, ei välttämättä mitään seksiin liittyvää. Jotain sosiaalista kontaktia ja on valmis siitä jopa maksamaan, miksei. Jos on vaikka vähän poikkeava ulkoisesti niin helposti sitä syrjäytyy.

Vierailija
5/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus kyselyihini... Ei siis vastausta siitä, onko avustettava mies vai nainen, minkä ikäinen, onko jonkinlainen kehitysvamma, tms. Ei mitään... Mitä tuosta nyt sitten kysyt?

"Hei

Työ on lähinnä ja oikeastaan vain sitä, että avustaja on avustettavan seurassa ja he...siis me keksimme jotain tekemistä

Olen luonteeltani aika hiljainen ja ujokin.

Työaika: 6-tuntia/sopimuksen mukaan."

Vierailija
6/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaukset: 36 v., miespuolinen, ei ole, maksan palkan itse, ei ole mitään erikoista päiväohjelmaa, asun ja käyn töissä ******(ap:n lisäys, n. 150km päässä sieltä, missä tää "mun" työni olisi) , mutta ****** (eli siis siinä kaupungissa, joka olis siis tää "mun" työpaikka) olen aika usein, koska toimin omaishoitajana vuoroviikoin ja työaika on sovittavissa, mutta tällä hetkellä olisi aamu (klo 08.00 tai 09.00) sopivin ajankohta :)"

Miten tää nyt vieläkin kuulostaa mun korvaan vähän oudolta??

Vierailija
7/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, toisaalta voihan se olla joku pervo, joka hakeekin jotakin muuta kuin henkilökohtaista avustajaa...

Kannattaa selvittää taustat kunnolla, mistä kyse.

Vierailija
8/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ryhtyy tilittämään kaikkea ensimmäisessä yhteydenotossa

Vierailija
9/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toi ihan erikoinen juttu. Kysy työkkäristä. En menis ennenkuin joku selvittäs mikä homma on.

Vierailija
10/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tee vielä lisäkysymyksiä.

Mainitse ohimennen poikaystäväsi/miehesi (ei haittaa vaikkei olisi olemassa), tarkenna päiväohjelma (esim. ulkoilua, harrastuksia ihmisten ilmoilla jne.).

En ihan noilla tiedoilla uskaltautuisi.

Vierailija
11/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vähän kummalliselta yhdistelmältä, yleensä kai ihmiset jotka pystyvät omaishoitajuuteen eivät ole henkilökohtaista avustajaa vailla paitsi jotkut vanhuspariskunnat joista se vähän vähemmän raihnainen on omaishoitajana olosuhteiden pakosta.

Vierailija
12/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vähän kummalliselta yhdistelmältä, yleensä kai ihmiset jotka pystyvät omaishoitajuuteen eivät ole henkilökohtaista avustajaa vailla paitsi jotkut vanhuspariskunnat joista se vähän vähemmän raihnainen on omaishoitajana olosuhteiden pakosta.

no niin mä käsitin, että on itse omaishoitajana. Mulla tulee oikeesti joku pervo tosta mieleen...

Vierailija
13/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä järkeäsi!

Vierailija
14/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se minustakin enemmän seuraneidin haulta kuin miltään varsinaisen avustajan työltä.

Vierailija
15/16 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä nyt heti sentään rikosilmotusta ala tehdä, mutta oudolta tuo vaikuttaa. Kiitos työkkärin, että tollasia tulee...

Taidan tiistaina soittaa työkkäriin ja kysyä, mitä mun pitäis tehdä. Tai siis jätänkö vaan vastaamatta, tms.

Hyviä ideoita?

Vierailija
16/16 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et nyt täysin ota selvää näistä työtehtävistä ja työnkuvastasi, että saisitko ihan selviä vastauksia jotta tiedät oletko lainkaan kiinnostunut.

Itse olisin jopa niin "röyhkeä" että kysyisin halutaanko tässä nyt aidosti apulaista arjen askareisiin (kaupassa käynti jne) vai jotain seuraneitiä jonka tulisi vilautella muutakin kuin sievää naamaansa.