Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamalaikkauksesta tietävät hoi!

Vierailija
04.12.2010 |

kuinka pian peräpukamaleikkauksesta on senverran parantunut, että voi hoitaa äitiasioita? Kaupassakäynti, ruoanlaitto ym??

Pelottaa kun leikkaus on tulevalla viikolla ja joulu tulossa...ehdinkö jouluostoksille? Voinko joulun alla matkustaa junalla ja yöpyä vieraiden luona??

Pikaisia vastauksia. Ja mielellään asiallisia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin vielä, että kyseessä ei siis pukamien hirtto vaan ulkoisten leikkaus, jossa haavat jätetään auki.

Vierailija
2/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että kysyn, mutta kun itselläni on niitä helttoja, enkä tiedä, miten toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi ärsyttäviä ovat. Ja eivät tosiaankaan tuosta pienene ikinä. Lääkäreiden ohjeet suihkuttelusta tai voiteista on ihan huuhaata tässä tapauksessa. Pitää leikata.

Aika monella tämä sama ongelma käsittääkseni..ajattelin että tulisin tänne kertomaan, miten toimenpide meni ym. Jos saisin rohkaistua muitakin menemään leikkaukseen tms.

ap

Vierailija
4/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten vaan esteettisistä ja hygieniasyistä, kun sinä menet leikkaukseen? En aio kyllä itse mennä, jos ei tule oikeita terveyshaittoja.

Olen sen verran netistä lukenut, että haavat voivat olla todella kipeät, en viitsi siksi hakeutua.

Vierailija
5/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pian peräpukamaleikkauksesta on senverran parantunut, että voi hoitaa äitiasioita? Kaupassakäynti, ruoanlaitto ym??

Pelottaa kun leikkaus on tulevalla viikolla ja joulu tulossa...ehdinkö jouluostoksille? Voinko joulun alla matkustaa junalla ja yöpyä vieraiden luona??

Pikaisia vastauksia. Ja mielellään asiallisia.

viikko kestää vähintään. Tuskallinen kokemus puhuu...

Vierailija
6/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nämä tällaiset pitää hoitaa. Kirralla lääkäri sanoi heti, että leikkausta vaativat asap.

MUTTA terveyskeskuksesta aina vaan sanottiin että ei leikata ja pitkään jonoon joudun ja voidetta vaan...

Hygieniasyyt painavat ja myös kivuliaisuus, verenvuoto ym.

Vierailija
7/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutonen. Jos olet itse käynyt leikkauksen läpi niin arvioisitko, että olen jouluna lainkaan kondiksessa??

En saa oikein hyvää kuvaa nettikeskusteluiden perusteella siitä, että onko tosiaankin synnytyskipuja vastaavia kipuja viikkokaupalla.

Itse synnytin lapseni ilman lääkkeitä syöksyllä ja kipu oli niin kova että en usko selviäväni sen luokan kivuissa montaa tuntia pidempään..

apua!

Vierailija
8/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulehtuu, kestää vähän kauemmin.

Mulla leikattiin ulkoisia ja sisäisiä siten, että lyhennettiin kunnolla suolta.

Sit vielä kaavittiin röpelöitä irti suolesta.

Olin kipeä ekan viikon ihan kunnolla.

Ensimmäinen ulostus oli kuin synnytys. :(

Sitten oli jo helpompaa.

Tosin sit ne tulehtu ja oli vaikea istua, piereminenkin sattui pirusti.

Olet kaiketi jouluna kunnossa.

Vierailija
9/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysi KIITOS!

Mulla aikalailla paljon pukamia ja sairasloma uumoiltiin jo etukäteen kestävän 5-8 viikkoa.

Pelottaa vaan että neljä ihanaa lastani joutuvat jouluaattona katsomaan surkeaa äitiä, joka ei ole pystynyt tekemään jouluvalmisteluja juurikaan.

Vierailija
10/15 |
04.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutonen. Jos olet itse käynyt leikkauksen läpi niin arvioisitko, että olen jouluna lainkaan kondiksessa??

En saa oikein hyvää kuvaa nettikeskusteluiden perusteella siitä, että onko tosiaankin synnytyskipuja vastaavia kipuja viikkokaupalla.

Itse synnytin lapseni ilman lääkkeitä syöksyllä ja kipu oli niin kova että en usko selviäväni sen luokan kivuissa montaa tuntia pidempään..

apua!

on vähän siinä ja siinä. Joulusiivoukset tms jäisivät kyllä tekemättä.

Itselläni teki tuskaa 20m päässä olevalla postilaatikolla käynti.

Todella veemäinen leikkaus mutta kyllä ilman muuta kannatti käydä -nyt 10v vailla ongelmia sen suhteen.

t:6

Vierailija
11/15 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti olla koko ajan semmoisen matkan päässä kotoa että pääsi kotiin vessaan jos oli tarve. Suihkuttelin aina alapäätä ja vieraissa vessoissa ei houkutellut siinä tilanteessa suihkutella. Kävely ei tuottanut ongelmia. Istuminen oli muutaman viikon aika mahdotonta. ulostaminen nyt oli, kuten arvata saattaa, kipeää mutta ei synnytyskipuihin verrattavaa, koska se kipu oli vain siellä yhdessä paikassa. Sen jälkeen kivut parani aika nopeasti. Suosittelen leikkausta. Parantaa elämänlaatua pitemmällä tähtäimellä. Kannattaa syödä leikkauksen jälkeen paljon kuituja, että uloste pysyy pehmeänä.

Vierailija
12/15 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa 12.

Ensimmäinen tuollainen viesti, jossa ei verrata suoraan synnytyskipuihin.

Olen tosiaan ollut aivan paniikissa tämän asian kanssa...keskimmäisen synnytys kesti puoli tuntia kokonaisuudessaan ja voi vaan arvata, minkälaisia avautumiskipuja siinä puolessa tunnissa oli. Järkyttäviä...miten sellaista jaksaisi viikkokaupalla?

Minulla on ollut muutamaan otteeseen tosi paha ummetus ja pukamat ovat silloin ärtyneet. Se hetkellinen tunne on ollut kyllä aivan järkyttävä. Teki älyttömän kipeää. Ja säteili myös jalkoihin ym.

Mutta uskoisin kestäväni sellaista.

En varmasti suunnittele siis joulun alle muutaman tunnin junamatkaa ;)

lisää vastauksia!

Vierailija
13/15 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikeaa kuvitella, että esim. takaapäin naidessa olisi perä täynnä helttoja ja pukamia, joita mies sitten joutuisi katselemaan. Yleensä kun se visuaalisuus on miehille tärkeää seksissä ja ainakin oma mieheni tykkää juuri katsella kun ollaan sängyssä. Siis miten te pystytte harrastamaan seksiä valot päällä? Kai nuo näkyvät ulospäinkin? Ja ilmeisesti anaaliseksi on täysin poissuljettu ajatus? Mites suuseksi, eikö siinäkin tule törmättyä pukamiin, jos kiihkeäksi menee?

Vierailija
14/15 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettei kaikki muut olekaan täydellisiä ihmisiä. On se kamalaa. Hui.

Siis vaikeaa kuvitella, että esim. takaapäin naidessa olisi perä täynnä helttoja ja pukamia, joita mies sitten joutuisi katselemaan. Yleensä kun se visuaalisuus on miehille tärkeää seksissä ja ainakin oma mieheni tykkää juuri katsella kun ollaan sängyssä. Siis miten te pystytte harrastamaan seksiä valot päällä? Kai nuo näkyvät ulospäinkin? Ja ilmeisesti anaaliseksi on täysin poissuljettu ajatus? Mites suuseksi, eikö siinäkin tule törmättyä pukamiin, jos kiihkeäksi menee?

Vierailija
15/15 |
06.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heltta. Pukamat ei muuten juurikaan vaivaa enäää, joskus harvoin. Mutta kosmeettisista syistä harkitsen leikkausta. Ja tietysti, jos tilanne pahenee. Anaalia emme harrasta. Olen mieheltä kysynyt, haittaavatko ne, harkitsi kyllä mielestäni aika pitkään ennnen kuin sanoi että ei häiritse :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän