944, 50 € meni lelukauppaan tänään
Ostettiin lahjat kahdelle lapselle.
Vähän teki pahaa maksaa mutta joulu on kerran vuodessa vaan :-)
Kommentit (65)
Onko oma traumasi vielä hieman käsittelyä vailla kenties? Kai sitä nyt saa ostaa vaikka talon lapselleen lahjaksi jos varaa on :)
tullut, että maapallo, missä elää, voisi olla se kivin lahja.
Meillä saattaa mennä lahjoihin myös noin tonni, mutta ei tod. lelukauppaan, vaan siihen sisältyy mm. talviurheiluvälineitä, teatterilippuja, kirjoja tietty, pelejä, vaatteita yms. Ehkä yhden ns. muovirojun saavat.
Toiset isommat lahjat vielä ostamatta + kummilasten lahat ( yhteesnä 6, joista jokaiselle noin 50 egen lahjat). Ei tarvii mieettiä mihin veronpalautukset laittaa. Ja en keuli, mun lapset saa vanhelmiltaan vaa 2 lahjaa, mutta varmasti mieluiset, mutta valitettavan kalliit.
ettei sitten kasva näitä ongelmatapauksia, "meidän kullannuppuja, jotka ei koskaan tee mitään pahaa"kun ei tiedetä mitä lapsi touhuaa.
voisi lapsille antaa myös elämyslahjoja, kuten teatterikäyntejä. Tuohon hintaan jo mahtuisi. Meilläkin on varaa ihan hyvin ostaa, mutta yritämme päästä krääsästä ja sen palvonnasta eroon. Meidän lapset haluaisivt lahjoittaa tänä vuonna lahjarahansa saimaannorpan suojeluun, kesämökkipaikkakunnan myöstä saimaannorpan tilanne on tullut tutuksi. Olen iloinen, että osaavat ajatella niin. Lahjoitammekin osan lahjarahoista WWF:lle siihen tarkoitukseen, mutta toki lapset saavat myös niitä muita paketteja. Mutta ei älyttömiä määriä.
on kalliit lelut. Kannattaisi käydä muualla kaupoilla.
molemmilla on synttärit nyt joulun tienoilla ja ostin kaikki lahjat samalla. Saavat sitä mitä ovat toivoneetkin, kivoja lahjoja. Ei siihen satoja euroja tarvita onneksi..
Mielestäni uraputkivanhemmat hukuttavat lapsensa jouluna materiaan, jota lapset eivät oikeasti arvosta kuin pari päivää.
Oikeasti haluaisivat vain pari pakettia ja läheisemmät suhteet vanhempiinsa...
Ja se on totta!
Onko oma traumasi vielä hieman käsittelyä vailla kenties? Kai sitä nyt saa ostaa vaikka talon lapselleen lahjaksi jos varaa on :)
jos pankki on täynnä rahojasi ja osakkeita kassakaapit pullollaan.
Minua kiinnostaa tietää mikä on tämän avauksesi tarkoitus, tuoda hyvä joulumieli köyhille? Vai oman erinomaisuutesi korostus?
Älkää provosoituko tällaisista, ettehän?
Te jotka ostatte lapsellenne alle satasella lahjat, et mitä ostatte? Minkälaista tavaraa..
Mun pitäs nyt ite ekaa joulua ostaa omalle lapselle lahjat, nyt ei tietty tarvi hirveesti miettii ku vauva niin pieni, mut tulevaisuutta varten?
Mä oon ite kans sellasten vanhempien kasvattama millanen ap näis joululahjoissa, paitsi et meillä laitettiin YHDEN lapsen rahoihin toi summa minkä ap laittoi kahden lapsen lahjoihin.
Eli, olen aina nähnyt vain äärimmäisen materiapitoisia jouluja, ja en itse sellaista halua eikä minulla ole varaa kuten vanhemmillani.
Kertokaa minkätyylistä ostatte alle satasella? :)
tehdä missä kerrotaan miten vähän lahjoja on ostanut ja miten itse ei osta kuin yhden lahjan lapselle??
meillä ollaan ihan keskituloinen perhe, minä kotiäiti, mies tavallinen duunari. Meillä menee n.600e yhden lapsen lahjoihin. On legoja tms kaikkea kestävää ja pitkäikäistä. Jouluna kuuluu olla kauhea kasa paketteja... meidän mielestä.
Ymmärrän hyvin että tonni lelukauppaan saattaa mennä, ei se mikään ihme ole. Ja kateelliset vinkuu....
Jos on rahaa ja menestyneet vanhemmat, on lapsi heitteille jätetty ja materialla pilattu. Uskokaa jo, varakkaissakin perheissä voi olla arvot kohdallaan ja lasten kanssa vietetään muutakin kuin laatuaikaa!
mutta minua ainakin kiinnostaa tietää mikä on tämän avauksen motiivi?
Jos kerran tonni lelukauppaan on pikkuraha, miksi sitä sitten kauhistelee?
21
lahjoihin vaikka tuhansia euroja, mutta arvatkaapa mitä saa joululahjaksi meiltä vanhemmilta? Muumi-pyjaman, muumi-kirjan, muumi-palapelin ja jonkin muutaman kymmenen euron arvoisen lelun. Ei lapsi kaipaa kasoittain leluja ja materiaa, vaan rakkautta, läheisyyttä, yhdessäoloa ja yhdessä tekemistä.
jos ostaa jotain Legon moottoroitua jättikaivuria, Playmobilin linnoja, Brion junaratoja yms, niin rahaa menee jos sitä on. Ja jos lelukaupassa on myynnissä vielä pelikonsoleita ja pelejä, ei tonni enää tunnu missään.
Ne joilla on varaa, ostaa kalliita pakkauksia, niin minäkin mielelläni tekisin. Turha kauhistella. Se köyhän ostama kympin muovikrääsä on ihan yhtä pahaa muovikrääsää -ellei pahempaakin.
Se ei kai kuitenkaan vaikuta meidän tämänhetkiseen tilanteeseemme? On säästöjä, on osakkeita ja on omaisuutta, pahan päivän varalta.
Ap