Missä lääkäriaseman työntekijöiden työterveys on? Naapuriasemallako? :)
Aloinpa tällaistakin miettiä talvipäivän ratoksi. Tuskin he kuitenkaan omalla asemallaan haluavat käydä lääkärissä?
Kommentit (9)
Kuulin kerran kun isäni työtoveri tirskui, että isäni se on nähnyt jokaisen työpaikan naisen alapään...
yksityisellä se voi olla oma mutta voi olla vieraskin.
AIkan moneen työterveyshuoltopakettiin ei kuulu gynepalvelut, ja loputkaan ei aina käytä työterveyttä näihin, joten toi isä, joka oli nähnyt kaikkien työpaikkansa naisten alapäät, oli varmaan aika poikkeuksellinen.
Julkisella puolella, että oman firman tth puoleen käännytään vain työhön liittyvissä vaivoissa, ei esim.muun sairastumisen johdosta.
Työkaverillaanko?
Sen ymmärrän, että kampaajat leikkauttavat tukkansa työkaverilla, mutta se on vähän eri asia...
Minä taas olen miettinyt, missä pienehkön kaupungin gynet käyvät gynellä.
No jos se pikkukaupungin gyne onkin mies... höhöhöhöh
ainakin tämän isäni työkaverin (=lue hyvä ystäväni jo kouluajoilta) sanojen mukaan gynelle, jos yleislääkäri on voinut asiat hoitaa.
yksityisellä se voi olla oma mutta voi olla vieraskin.
AIkan moneen työterveyshuoltopakettiin ei kuulu gynepalvelut, ja loputkaan ei aina käytä työterveyttä näihin, joten toi isä, joka oli nähnyt kaikkien työpaikkansa naisten alapäät, oli varmaan aika poikkeuksellinen.
Ja meidän työterveys on toisessa päässä kaupunkia... Käytännössä kaikki kuitenkin käy tk:n lääkäreillä, tai esim päivystyshoitajalla (jos ehtii) mittauttamassa jotain veriarvoja (CRP, Hb).
on yksi luottolääkäriksi valittu, jonka luona kaikki työntekijät asioivat. Asiansa joutuu hänelle kertomaan, mutta tiedot kirjataan itse valitulla koodilla ja henkilötietoja ei muuten kirjata. Lääkärin määräämät tutkimukset kulkevat myös salatusti. Itse voi päättää, jos ei sitten haluakaan enää asioida talon sisällä, mutta koska saamme ilmaiseksi hyvin kattavat palvelut, niin mielellämme niitä monesti hyödynnämme. Gynen asiat hoidan kyllä itse muualla. Mammogarafian olen käynyt kyllä talossa.
Meille on annettu lupaukset, että kukaan muu työpaikalla kuin tämä lääkäri ei saa tietää terveydentilastamme. Lääkäri on hyvin valittu. Ei mitenkään suulas tai sosiaalinen tapaus. Nauttii yleistä luottamustamme. Esim pikkujouluissa aina selvinpäin ja perushiljainen. Hän tuo esille omaa vaikenevaa rooliaan.
Jos siis on töissä Helsingin kaupungin työterveydessä, niin onko heidän pakko Hgin kaupungin työntekijöinä käyttää omia työterveyspalvelujaan?