Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö sukulaisten luo jouluna, jos laskettuun aikaan alle kuukausi?

Vierailija
03.12.2010 |

Meillä on ollut tapana viettää joulu ja joskus myös uusi vuosi sukulaisten luona. Tämä on varsinkin isommille lapsillemme yksi vuoden kohokohdista ja kyllä meistäkin on kiva nähdä niin sukulaisia kun muitakin tuttuja.

Sukulaisemme asuvat n. 400km päässä meistä.

Ollaan jo pidempään mietitty, että mennäänkö vaiko ei. Meidän vauvan pitäisi syntyä tammikuussa, tosin kaikki aiemmat raskauteni ovat menneet lähes pari viikkoa yli lasketun ajan, tämä nyt ei tietenkään takaa, että näin kävisi nyt.

Tällä hetkellä ei voi edes harkita sitä, että ainakin osa sukulaisista tulisi meille, koska oma talomme on remontissa ja asumme siksi vuokralla eikä siellä ole tarpeeksi tilaa. Vaihtoehtona on siis vain joko lähteä tai sitten jäädä pois. Pois jäänti olisi isommille lapsille pettymys, mutta tuleehan niitä uusia jouluja ym. Yhtenä vaihtoehtona mietittiin kyllä sitäkin, että mies lähtisi lasten kanssa ja minä jäisin kotiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se meitä kiinnostaa lähdetkö vai et. jesus sentään..

Vierailija
2/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä niin, lapsi syntyi 27.12 etuajassa. Olisin synnyttänyt vieraassa sairaalassa, jos oltaisiin oltu sukulaisissa. Meillä oli ihana, tunnelmallinen joulu kotona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sinullakin, minulla kaikki (3) lapset ovat syntyneet kaksi viikkoa yli lasketun ajan, joten pidän sulana mahdottomuutena että seuraava tulisi ennenaikaisesti. Itse asiassa kolmannessa raskaudessa teimme matkan sukuloimaan 450km päähän ollessani rv 38+.

Ja onhan niitä synnytyssairaaloita joka puolella Suomea (paitsi tunturi-Lapissa), joten turvallisin mielin voi siltäkin osin olla.

Vierailija
4/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis ollut mitkä tukisukat jalassa yms.

Esikoisen la oli helmikuussa, enkä kuvitellutkaan lähteväni sukuloimaan 250km päähän enää siinä vaiheessa...

Vierailija
5/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laskettu aika oli 20.1. Jos sukulaisten luota on kuitenkin kohtuullinen matka sairaalaan, niin lähtisin kyllä. Tietysti voi olla lähtemättä ihan siitä syystä, ettei jaksa ja/tai huvita.

Vierailija
6/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli laskettu aika 27.12 ja silti oltiin joulu sukulaisissa. Vauva syntyi vasta 1.1.

Itselläni on joka raskaus mennyt yli eli luottaisin siihen ettei vauva vielä synny jouluna.

Eihän ne pois aja, jos menee lähimpään synnytyssairaalaan sieltä sukulaisilta.

Se on sitten eri asia jaksatko istua autossa tuota matkaa.

Vierailija
7/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveri lähti vk32 lappiin. No, pitkällä automatkalla istukka repesi ja joutui Kemijärvelle sairaalaan. Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin ja lapsi syntyi elävänä!

Kemijärveltä siirtivät Rovaniemelle.

Kesti monta viikkoa ennen kun pääsi takaisin kotiin!

Vierailija
8/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki lapsi voi syntyä etuajassa, mutta onko sillä nyt sitten sen suurempaa merkitystä, missä sairaalassa vauva syntyy, kunhan nyt on liki sairaalaa..

Paljon vain taukoja automatkalle.

Vierailija
9/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu on perhejuhla. kyläillä ehtii muulloinkin.

Vierailija
10/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että on melkein kuukausi laskettuun aikaan? Mä olen ollut ulkomaillakin tossa vaiheessa neljättä raskautta. Toisaalta kaveri synnytti rv31, joten aika aikasin pitäisi jäädä kotiin synnytystä odottelemaan, jos haluaisi kaikki mahdollisuudet eliminoida :). Kukun tyylillään, mä olen ihan liian aktiivinen ymmärtämään tuollaista.

jos ap ei vaan halua lähteä tai matkustaminen on liian (?) hankalaa, niin eipä sitten ehkä kannata lähteä. Jos taas ei jaksa/viitsi rakentaa Joulua kotiin täysipainoisesti väliaikaisessa vuokrakämpässä, niin sitten taas kannattaisi lähteä...

Miksiköhän mä edes vastasin tähän, kun en kerran ymmärtänyt edes mistä kenkä puristaa ;)

Vierailija
11/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa sinne synnyttämään pääsee sitten lähemmäs jos pakko on :D

t: kolmen lapsen äiti

Vierailija
12/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en missään tapauksessa olisi kyennyt matkustamaan autossa tuollaista matkaa loppuraskaudessa, niin hankalaa oli jo muutaman kymmenen kilometrin matka! Ja lentokoneeseen ei taida enää päästä noin myöhäisessä vaiheessa, eli jäisi reissu tekemättä.

Lisäksi jos menette, miettikää tarkkaan miten saatte vastasyntyneen (joka mahdollisesti itkee kokoajan/syö puolen tunnin välein tunnin putkeen jne) kuljetettua kotiin, miten sinä pystyt matkustamaan jos sattuu tulemaan vaikka isompia repeämiä, jäätkö sinä vauvan kanssa vieraalle paikkakunnalle sairaalaan jos niin käy kun isä lähtee isompien kanssa kotipaikkakunnalle koulujen ym. takia jne.

Jos ei ole mitään hankaluuksia (pystyy matkustamaan hyvin ilman supisteluja, turpoamista jne.) ja käytännön asiat mahdollisen vastasyntyneen kanssa (kuljetus, äidin vointi, mahdollinen pidempi sairaala-aika jne.) järjestyvät hyvin, en näe mitään syytä miksi te ette voisi lähteä.

Vierailija
13/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri autolla yli 600km matkan, olin määränpäässä 2 yötä. Ja siis 38. raskausviikolla. 400km päästähän sä ehdit vaikka sinne kotisairaalaan todennäköisesti. En epäilisi hetkeäkään lähteä.

Vierailija
14/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa istuminen ei ole ollut edellisissä raskauksissa eikä tässäkään tähän asti mikään ongelma. Tämä raskaus on kaiken kaikkiaan sujunnut edellisiä paremmin, koska edellisissä on ollut vaarana, että vauva syntyy ennenaikaisesti, nyt ei ole yhtään mitään ongelmia ja vointi koko ajan ollut mitä mainioin.

Sukulaisten luota lähimpään synnytyssairaalaan on n. 70km matkaa, tosin pari sukulaistamme on kätilöitä...

ap

Meillä oli laskettu aika 27.12 ja silti oltiin joulu sukulaisissa. Vauva syntyi vasta 1.1.

Itselläni on joka raskaus mennyt yli eli luottaisin siihen ettei vauva vielä synny jouluna.

Eihän ne pois aja, jos menee lähimpään synnytyssairaalaan sieltä sukulaisilta.

Se on sitten eri asia jaksatko istua autossa tuota matkaa.

Vierailija
15/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita sairaaloita ympäri Suomen maan. Sama se missä synnyttää, jos sillä reissulla aika tulis. Mutta pitäisin sitä todella pienenä "riskinä" että lapsi etuajassa maailmaan tulisi.

Ei muutakuin perhejoulua viettämään =)

Vierailija
16/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksistä ei koskaan tiedä koska jokin voimennä pieleen. Vaikka kaikki olisi mennyt täydellisesti tähän asti, voi seuraava olla vaikka mitä. Minulla oli ensimmäinen sen varran dramaattinen, että olin seuraavilla kerroilla todella varovainen enkä juuri liikkunut kävelymatkaa pidemmälle sairaalasta loppuaikoina, vaikka kaikki sitten menikin ihan hyvin. Synnytys on hengenvaarallista touhua enkä lähtisi turhantakia pelleilemään kauas, vaikka rakastankin joulua, ja ymmärrän mietteesi. Toisaalta en olisi loppuraskaudesta jaksanut istua tuollaista matkaa autossakaan.

Vierailija
17/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on lomaa 9tammikuuuta saakka ja isommat lapset ei ole vielä kouluikäisiä (vanhin eskarilainen), joten heti joulun jälkeen ei ole pakko kotiutua, jos vauva päättää syntyä etuajassa ja syystä tai toisesta joudutaan olemaan pidempään sairaalassa.

Vauva saadaan kyllä luultavasti hyvin kotiin, vaikka söisikin usein, ei minun ole pakko autoa ajaa ja tiedän, että tarvittaessa esim. äitini tai isäni voi tuoda minut ja vauvan myöhemmin.

ap

Itse en missään tapauksessa olisi kyennyt matkustamaan autossa tuollaista matkaa loppuraskaudessa, niin hankalaa oli jo muutaman kymmenen kilometrin matka! Ja lentokoneeseen ei taida enää päästä noin myöhäisessä vaiheessa, eli jäisi reissu tekemättä.

Lisäksi jos menette, miettikää tarkkaan miten saatte vastasyntyneen (joka mahdollisesti itkee kokoajan/syö puolen tunnin välein tunnin putkeen jne) kuljetettua kotiin, miten sinä pystyt matkustamaan jos sattuu tulemaan vaikka isompia repeämiä, jäätkö sinä vauvan kanssa vieraalle paikkakunnalle sairaalaan jos niin käy kun isä lähtee isompien kanssa kotipaikkakunnalle koulujen ym. takia jne.

Jos ei ole mitään hankaluuksia (pystyy matkustamaan hyvin ilman supisteluja, turpoamista jne.) ja käytännön asiat mahdollisen vastasyntyneen kanssa (kuljetus, äidin vointi, mahdollinen pidempi sairaala-aika jne.) järjestyvät hyvin, en näe mitään syytä miksi te ette voisi lähteä.

Vierailija
18/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan lapsina vietetty aina joulua sukulaisten luona ja sama perinnettä on jatkettu kun saatiin lapsia, tosin vietettiin joulut myös lapsettomina sukulaisilla.

On välillä ollut niinkin päin, että sukulaiset ovat tulleet meille, mutta nyt se ei onnistu talomme rempan takia. Yksi joulu ollaan oltu kotona, koska sillon oltiin koko perhe sairaana.

Meillä ei ole mahdollisuuksia kyläilyihin juuri muullon kun näinä juhlapyhinä

ap

joulu on perhejuhla. kyläillä ehtii muulloinkin.

Vierailija
19/19 |
03.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaako pitkä istuminen edesauttaa, että vauva syntyy etuajassa. Toki sukulaisten luona on enemmmän auttavia käsiä, jos vauva sattuis syntymään etuajassa. Mitkään oireet ei kyllä nyt viittaa siihen, että vauva syntyis ennenaikojaan.

Paljon helpommalla minä itse pääsen, jos menemme sukulaisille, koska sillon ei tarvitse tehdä niin paljon. Sen sijaan jos jäädään kotiin niin ruoat ym. on sitten minun vastuullani ja vaikka vointi onkin hyvä niin varmasti olisi raskasta tehdä kaikki tämän masun kanssa.

ap

Sen takia, että on melkein kuukausi laskettuun aikaan? Mä olen ollut ulkomaillakin tossa vaiheessa neljättä raskautta. Toisaalta kaveri synnytti rv31, joten aika aikasin pitäisi jäädä kotiin synnytystä odottelemaan, jos haluaisi kaikki mahdollisuudet eliminoida :). Kukun tyylillään, mä olen ihan liian aktiivinen ymmärtämään tuollaista.

jos ap ei vaan halua lähteä tai matkustaminen on liian (?) hankalaa, niin eipä sitten ehkä kannata lähteä. Jos taas ei jaksa/viitsi rakentaa Joulua kotiin täysipainoisesti väliaikaisessa vuokrakämpässä, niin sitten taas kannattaisi lähteä...

Miksiköhän mä edes vastasin tähän, kun en kerran ymmärtänyt edes mistä kenkä puristaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä