Kuinka helposti saa keisarinleikkauksen?
Jos ei ole muuta syytä kuin että on itse päättänyt että haluaa sellaisen?
Kommentit (6)
Itsevarma esiintyminen ja selkeä mielipide "En halua synnyttää alateitse" ja muistutus että ketään ei voi pakottaa alatiesynnytykseen.
Se mitä olen täältä lukenut kommentteja, niin ei ihan sormia napsauttamalla.
Itse sain sen, kun sanoin, että haluan leikkauksen. (en erittele syitä tässä asiaan).
Voisin sanoa palstaverrokkeihin nähden, että helposti.
Ikäni ja vakuuttavuuteni (ammatin tuoma varmuus)oli varmasti auttava asia, en ole enää ihan teinityttö...
Tieto helpottaa koska minulla on jotenkin sellainen tunne että se ei tule onnistumaan kuitenkaan alateitse, sellainen"ennakkoaavistus" ja vaikka kuinka laskettaisiin ja katsottaisiin kyllä mahtuu tulemaan, jotenkin perustan pelkoni siihen kuinka kovin esim hammalääkärissä olo ja hampaanpaikkauskipu tuntuu kamalalta ettei sitä kestä, taipumusta hyperventilaatioon jne.
sisällytettään usein psykiatrian pkl:n keskustelukäyntejä ja lausunto näiltä käynneiltä. Perusteettomalla vaatimisella saat vain synnytyslääkärit ärsyyntymään. Mahdollinen sektiopäätös tehdään vasta loppuraskaudessa. Kaikkea tässä elämässä ei pysty hallitsemaan ja valitsemaan toiveensa mukaan. Jos haluaa lapsen, on valmistauduttava ensisijaisesti synnyttämään alateitse, jollei obstetrisia riskitekijöitä ole.
Mene avoimin mielin sinne pelkopolille, älä jankkaa vaan sitä keisarinleikkausta. Sä et tiedä synnyttämisestä mitään ja sulla on vaan sellainen tunne ei riitä. Tavoitteena pitäisi olla, että sulle löydetään hyvä tapa synnyttää ja sulle jää hyvä synnytyskokemus. Tämä ei välttämättä toteudu, jos olet asennoitunut noin. Sektio ei todellakaan takaa hyvää kokemusta. Mene sinne avoimesti puhumaan peloistasi ja kuuntele kätilöitä. Ei ketään pakoteta sektioon, mutta ei sua voida auttaa, jos et anna ammattilaisten auttaa. Todella moni pelkopoliklinikan asiakas on äärimmäisen tyytyväinen alatiesynnytykseen ja on saanut monta asiaa selvitettyä pelkopolin ansiosta. Jos pelkäät kipua, niin sektio ei ole mikään hyvä ratkaisu. Silloin on kyllä helpompi taata hyvä kivunlievitys synnytykseen. Älä taistele itsellesi sektio, vaan keskustele asiallisesti ja pohdi ihan oikeasti eri vaihtoehtoja. Siitä voi todella olla apua.
Tuttu SAI pelkosektion. Seuraavassa raskaudessa kohtu repesi sektioarven kohdalta rv 36 ja sikiö vammautui, kuoli sittemmin ennen kouluikää. Järkytyin tästä aikanaan, mutta sitten kuulin gynekologiystävältäni, ettei todellakaan ollut ainoa tapaus. Itseasiassa tämä on suurin yksittäinen syy, miksi sektioita ei huvikseen tehdä.