Nyt räjähdin 9-vuotiaalle!
Koko syksy on oikeinkirjotuksen osalta mennyt heikosti. Alkuviikosta sovitiin että perjatain testiin treenataan oikein kunnolla. Hän ensin itse päivällä ja illalla treenien jälkeen vielä yhdessä.
Isänsä oli päivällä soitellut ja varmistanut että läksyt on tehty ennen treenejä ja poika oli vastannut että kyllä. Treenien jälkeen pyysin saada nähdä tuon harjoitusvihkon, niin voitaisiin vielä yhdessä käytä läpi... Poika alkoi selittämään, että kyllä joku on hänen repullaan käynyt ja vihkon vienyt, koska hän AIVAN VARMASTI sen pakkasi reppuun koulussa! Joo, valehteli isälleen että läksyt oli tehty ja vielä syyttelee että repulla käy varkaita.
ELI: Oli unohtanut, valehtelee, et läksyt tehty, yrittää syyttää "jotain muuta" omista virheistään, täysin huolimaton ja epäluotettava pentu meillä. Kyllä olin pettynyt. Poika sai haukut (tätä slarvausta on ollut koko syksyn!) ja ilmoitin, että jos oikeikirjoitustestissä on virheitä 5 tai enemmän, en kirjoita nimeäni paperiin vaan hän saa selittää opettajalle, että äidin mielestä meni niin huonosti ettei hän aio allekirjoittaa.
Kommentit (23)
Eli ei tosiaan ole KOKO PÄIVÄÄ yksin, vaan kun minä olin pitkään töissä (enkä siis ehtinyt tarkastaa läksyjä ennen harkkoja) niin lasten isä tuli aiemmin kotiin. MUTTA: Ei myöskään ehtinyt ennen ruuanlaittoa tarkistaa läksyjä. Kun lapsiperheessä nyt on tuota vaipanvaihtoa, vaatteiden ja varusteiden laittamista ja ruuan tekoa ennen kuin iltaharkat alkaa.
Tämän takia läksyjen teosta oli sovittu etukäteen ja vielä soitettiin ja tarkistettiin, että läksyt tehdään ennen iltamenoa. Vasta iltamenon jälkeen niitä läskyjä tänään ehdittiin tarkistaa.
ap
jos ette katso takavasempaa mitä tekee?
6
Muina päivinä ma-ke hän on kotona 1-1,5 tuntia itsekseen iltapäivällä, eli hän ei tosiaan ole mikään heitteillejätetty poikaraukka. Tehdään lyhyempää työviikkoa, työajat on järjestetty lasten ehdoilla (muut lapset hoidossa 5 h/pvä) ja epäilenpä ettei monessakaan perheessä kolmasluokkalainen ole näin VÄHÄÄ yksi kotona kuin meillä.
Joskus vaan menee pinna. Harmi, että unohdin olevani ainoa jonkä käämit kuumenee ;))))
ap