Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä valmistajan lakanat ovat laadultaan parhaimpia?

Vierailija
02.12.2010 |

Ostin tuossa tunnetun suomalaisen firman aluslakanan, satiinia. Pesun ja mankeloinnin jälkeen siitä tuli ihan lörppö. On myös kovin ohkaista kangasta. Maksoi kuitenkin lähemmäs 50 euroa.

Mikä valmistaja tekee laadukkaita lakanoita?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa kertoa, mutta pussilakanoista mua miellyttää Finlaysonin tavalliset puuvillalakanat sekä Marimekon puuvillasatiinilakanat.

Vierailija
2/42 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen just niihin ollut tosi tyytyväinen.Vaan eipä ole parempia kun nuo mummon vanhat pellavalakanat! Ei noin paksua kangasta edes saa mistään enää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillasatiinilakanoita. Eli ei siis mitään "kiiltävää", vaan sitä tiivistä neulostyyppiä. Kestävät ikuisesti ja pitävät muotonsa. Kertahankintana kyllä kallista.

Vierailija
4/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä. Nykyiset lakanat ei kestä pesua saati nukkumista. Toisin oli ennen lakanat kesti äidiltä tyttärelle :) Toinen asia johon olen kiinnittänyt huomion ja jopa ärsyyntynyt miten lakanat joko kutistuvat pesussa  tai ovat jo valmiiksi niin pieniä etteivät vähäänkään paksumpaa petariin yllä kuin juuri ja juuri patjan alle.

Vierailija
5/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean ne pussilakanasetit, jotka tiheää puuvillaa ja ovh. 25e< ovat laadukkaita.

Vierailija
6/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlaysonin puuvillasatiinilakanoiden laatu on huonontunut todella paljon kymmenen vuoden aikana. Olen ostanut pelkästään niitä, mutta enää en osta, niin pettynyt olen nykyiseen laatuun. Paras lakanani on myös vanhin lakanani reilun 10v. takaa. Uudemmista lakanoista olen joutunut usein reklamoimaan, kun ovat menneet nyppyisiksi ja nuhruisiksi jo ensimmäisessä pesussa. Onko kenelläkään kokemusta Pentikin puuvillasatiinilakanoista, joita on esim. Citymarketin keräilykampanjassa tällä hetkellä? Ajattelin kokeilla niitä, tai sitten mennä suoraan Stockmannin lakanaosastolle keskustelemaan asiantuntevan myyjän kanssa, että mitä mahtavat suositella.

Vierailija
7/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotel Collectionin 500thread count on tuntunut tuhdilta ruhon alla ja yksi sarja mitä minulla on Christyn lakanoita, taisi olla vielä tukusampaa kudosta niin Finlaysonit tuntuu tämän jälkeen hötökankaalta. materiaali cotton percalea tai egyptian cottonia. tilatkaa vaikka tavarataloista Englannista, suuri osa toimittaa Suomeenkin tyyliin 6 puntaa. saa kunnonkokoisia eli king size tai superking  lakanoitakin parisänkyyn eikä tarvi tuskailla joka aamu sijaamista uusiksi kun on (se liian kapoinen "ihana" finlaysonin) aluslakana rullalla.  

Vierailija
8/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on finlaysonin lakanoita mutta ne on tosiaan kovin ohuita ja lörppöjä. Ehkä seuraavaksi kokeilen muita merkkejä ja ehkä jopa halpismerkkejä!

Ostin nimittäin tarjoustalosta ihan halpispyyhkeitä lemmikin alustaksi ja ne on osoittautuneet aika kestäviksi kumma kyllä. Ei lähde froteesta langat roikkumaan heti ekassa pesussa kuten esim.luhdan kylpypyyhkeille kävi.

Vierailija
9/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:21"]

Hotel Collectionin 500thread count on tuntunut tuhdilta ruhon alla ja yksi sarja mitä minulla on Christyn lakanoita, taisi olla vielä tukusampaa kudosta niin Finlaysonit tuntuu tämän jälkeen hötökankaalta. materiaali cotton percalea tai egyptian cottonia. tilatkaa vaikka tavarataloista Englannista, suuri osa toimittaa Suomeenkin tyyliin 6 puntaa. saa kunnonkokoisia eli king size tai superking  lakanoitakin parisänkyyn eikä tarvi tuskailla joka aamu sijaamista uusiksi kun on (se liian kapoinen "ihana" finlaysonin) aluslakana rullalla.  

[/quote]

Osaatko suositella jotain määrättyä kauppaa mistä tilata? Brittien tavaratalot ovat ihan vieraita itselleni.

Vierailija
10/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tai lapsuudenkodissanne ollut käytössä tosi vanhoja lakanoita jostain 40- ja 50-luvuilta? Nämä lakanat ovat vitivalkoisia ja paksuja ja kangas on vähän "kankeaa", mutta ei kuitenkaan rypisty. Joku kangaskauppias kertoi, että kyseessä on joku "emännän" lakanakangas, jota valmistettiin sotien jälkeisinä vuosikymmeninä. Nämä lakanat ovat säilyneet hyvinä huolimatta kovasta kulutuksesta. Itse pidän siitä, että lakanat ovat vähän karkeita, puuvillasatiinista en tykkää. Kun tällaisia vielä jostain saisi!

Vierailija
11/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tai lapsuudenkodissanne ollut käytössä tosi vanhoja lakanoita jostain 40- ja 50-luvuilta? Nämä lakanat ovat vitivalkoisia ja paksuja ja kangas on vähän "kankeaa", mutta ei kuitenkaan rypisty. Joku kangaskauppias kertoi, että kyseessä on joku "emännän" lakanakangas, jota valmistettiin sotien jälkeisinä vuosikymmeninä. Nämä lakanat ovat säilyneet hyvinä huolimatta kovasta kulutuksesta. Itse pidän siitä, että lakanat ovat vähän karkeita, puuvillasatiinista en tykkää. Kun tällaisia vielä jostain saisi!

Vierailija
12/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:32"]

[/quote]

Osaatko suositella jotain määrättyä kauppaa mistä tilata? Brittien tavaratalot ovat ihan vieraita itselleni.

[/quote]

mun lemppari on house of fraser. niiden alemyynnit ja outlet osasto kannattaa tsekata aina :)

Vierailija
13/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 10:32"]

[/quote]

[/quote]

mun lemppari on house of fraser. niiden alemyynnit ja outlet osasto kannattaa tsekata aina :)

[/quote]

Kiitos!

t. 10

Vierailija
14/42 |
14.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta saa aika hyvää laatua, jos ei ihan sitä halvinta ota.

Vierailija
15/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, Familonilla uutuustuote kuin perkaalipussilakana! Voi ostaa Familon-verkkokaupasta. https://www.familon.fi/fi/tekstiilit/pussilakanasetit-percale/

Vierailija
16/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ostanut satiinilakanat, enkä tykännyt kun ovat niin liukkaat, jotenkin epämiellyttävät.

Vierailija
17/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kerran ostanut satiinilakanat, enkä tykännyt kun ovat niin liukkaat, jotenkin epämiellyttävät.

Ja takertuvat kynsiin ja kaikkiin jalkojen pienimpiinkin kovettumiin!

Vierailija
18/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilan pussilakanat on hyviä.

Vierailija
19/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt Finlaysonista ja Annosta. Pesen aina (1 vko välein) 90 asteessa ja ovat pysyneet hyvinä, myös värit.

Vierailija
20/42 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että olet ehkä ostanut polyesterisatiinilakanat. Ne ovat liukkaat! Pitää varoa ettei putoa sängystä. :) Mutta puuvillasatiini ei mielestäni ole ollut yhtään liukas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi