karppaajat, laihtuuko karppaamalla?
kauan vie? Onko kaikki leipä ym vehnä kielletty ja riisi? entä maitotuotteeet?
Kommentit (16)
itse olen vähentänyt vain valkoiset jauhot,sokerin,perunat yms makaronit,mutta käytän kohtuudella täysjyvätuotteita.
olen ollut tällä ruokavaliolla nyt 4kk ja painoa tippunut 5kg :) hitaasti mutta varmasti!
olin ihan järkyttävä sokerihiiri,mutta tämä on auttanut pysymään yhdessä karkkipäivässä ja siinä,etten silloinkaan ahmi kohtuuttomasti :)
Olen laihduttanut 30kg syömällä tutkitusti terveellisesti (lautasmalli) ja liikkumalla säännöllisesti.
Missäs tuon lautasmallin terveellisyys on oikein tutkittu? Linkkejä kehiin. Taidat vain höpöttää joutavia. Lautasmalli on vain suositus, jota itse asiassa suomalaiset eivät edes noudata. Amerikasta kopioituja oppeja, ei tieteellistä perustaa lainkaan.
Mulla oli alkuun tarkotus vähän testata tätä koska aloitin säännöllisen urheilemisen niin aloin kiinnittää huomiota ruokavalioon.
syön paljon proteiinipitoista ruokaa. Vältän hiilareita, toki niitäkin vedän välillä.
Tällä ruokavaliolla pysyn tässä painossa. Välillä kyllä vedän herkkuja, karkkia ja suklaata. Yleensä viikonloppuisin.
enää en edes jaksa syödä paljon kerralla.
Makeanhimo mulla tosin ei ole hävinnyt mihinkään.
Syön mutta vähemmän kerralla.
Täysjyväruisleipää syön kylläkin.
tää on vähän jäänyt päälle ja tullut elämäntapa.
Itse en ole mikään erityisen tarkka, syön silloin herkkuja kun mieli tekee.
Mulla tippui tässä kevään aikana 3-4kg. enempää ei tarvikkaan lähteä.
itse olen vähentänyt vain valkoiset jauhot,sokerin,perunat yms makaronit,mutta käytän kohtuudella täysjyvätuotteita. olen ollut tällä ruokavaliolla nyt 4kk ja painoa tippunut 5kg :) hitaasti mutta varmasti! olin ihan järkyttävä sokerihiiri,mutta tämä on auttanut pysymään yhdessä karkkipäivässä ja siinä,etten silloinkaan ahmi kohtuuttomasti :)
Kulutat enemmän kuin syöt -> paino tippuu. Varsin yksinkertaista.
tuijota hiilareita ihan niin ryppyotsaisesti kuin tiukimmat - yleensä tulee n 80g per päivä.
4 kuukaudessa on silti pudonnut 5 kiloa, mikä oli tavoitekin (olen normaalipainoinen alunperinkin). Syön ruisleipää muutaman kerran viikossa, Italiassa herkuttelin kerran pastalla ja pizzallakin joten en hermostu satunnaisesta lipsumisesta ja syön jälkiruokia vaikka niissä on sokeria. Heti huomaa hiilarien syönnin jälkeen kuinka turvonnut olo on ja pian taas nälkä!!
Itse olen 35 v ja pysynyt 36 kokoisena ilman ponnisteluja syömällä kasvispainotteisesti lautasmallin mukaan ja pitämällä annoskoot kohtuullisina (ts. esim. lounaalla 2 keskikokoista perunaa eikä 5). Ainakin kasviksia tulee riittävästi, ja vaikka suvussa on paljon sydänvaivoja, kolesteroliongelmia sun muuta (ja monilla alkaneet jo parikymppisenä) omat veri- ym. arvot ovat aina olleet ideaaliset. Hyvää tuuria, ruokavalion ansiota vai molempia, tiedä häntä.
Olen laihduttanut 30kg syömällä tutkitusti terveellisesti (lautasmalli) ja liikkumalla säännöllisesti. Minä en lähtis mukaan "tän viikon hittituotteeseen". Pitää oikeasti olla vähän yksinkertainen jos ei tiedä miten laihtua. Karppaus, vichydieetti, lasi vettä ennen ruokaa, karkkilakko, karkkipäivä, suklaan totaalikielto, ... kaikki nämä ovat vain pelleilyä kun ei haluta oikeasti laihtua vaan pidetään kiinni ylensyönnistä kynsin ja hampain.
Karkkilakko, karkkipäivä ja suklaalakko pelleilyä?
Sori mutta joillekin esim karkkilakko on ollut pakollinen askel matkalla kohti terveempää elämää.
mutta olen jättänyt pois perunat, pastat, leivät ja sokerin nyt 2 vk ajan, noin pääsääntöisesti. Kuitenkin olen tänä aikana syönyt 3 jäätelöä, pitsan, puoli suklaalevyä, hampurilaisen, ehkä 5 leipää... eli mitenkään orjallisesti en tosiaan ole noudattanut. :D Kuitenkin pääruokana on kasvikset ja salaatit (olen vege) ja proteiinia olen yrittänyt nauttia (rahkaa, raejuustoa yms.)
2 vk sitten painoin 75,2, nyt 73 kg. Eli kaikista lipsumisista huolimatta, kyllä toimii. :)
Ihan oikeasti. Jos muka-karppaat, saatat tehdä itsellesi pahaakin vahinkoa.
Asia pähkinänkuoressa: karppaaja saa pääasiallisen energiansa rasvasta, välttelee hiilihydraatteja (näitä saadaan kyllä, karppaustyylistä riippuen, n. 20-100g päivässä ja nimenomaan kasviksista) ja syö proteiinia hieman enemmän kuin perustallaaja. Kaloreita ei lasketa, syödään niin että nälkä lähtee. Sokeri, viljat ym. hiilihydraattipitoinen kiellettyä.
Käy lukemassa tarkemmin esim. karppaus.info - sivustolta!
Ps. Jos jaksat noudattaa ruokavaliota oikein (lue ne ohjeet!!!), laihdut lähes varmasti.
Mä laihduin maidottomalla ja vehnättömällä -> pitkälti karppivalio, 10kg ihan parissa kuukaudessa. Oli allergiakokeilu. Ja söin kuitenkin melko paljon hedelmä, karkkia ja suklaata. Mutta myös olkuttomasti proteiinia (n. 400-500g lihaa päivässä)
laihtuuko alakarppaamalla? jos syö hiilareita 50g/pvä.....onko maitotuotteissa hiilareita?
laihtuuko alakarppaamalla? jos syö hiilareita 50g/pvä.....onko maitotuotteissa hiilareita?
Aina laihtuu jos syö vähemmän kaloreita kun kuluttaa, laihdutustavasta riippumatta.
Aina laihtuu jos syö vähemmän kaloreita kun kuluttaa, laihdutustavasta riippumatta.
Maidossa on laktoosia, se on sokeri (eli on hiilari).
jättämällä perunan ja vaalean leivän pois. Puuro pois myös ja jugurtit, niissä on ihan hirveesti sokeria. Proteiinin saantia olen lisännyt, myös purkista
Olen laihduttanut 30kg syömällä tutkitusti terveellisesti (lautasmalli) ja liikkumalla säännöllisesti. Minä en lähtis mukaan "tän viikon hittituotteeseen". Pitää oikeasti olla vähän yksinkertainen jos ei tiedä miten laihtua. Karppaus, vichydieetti, lasi vettä ennen ruokaa, karkkilakko, karkkipäivä, suklaan totaalikielto, ... kaikki nämä ovat vain pelleilyä kun ei haluta oikeasti laihtua vaan pidetään kiinni ylensyönnistä kynsin ja hampain.
haista pitkä haiseva mato- vittu...
ja pst, imeskele kullia käpyjen sijasta maistuu taatusti paremmalle.