Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teksisit itse? Lennolla kuulutetaan"Onko lääkäriä?"

Vierailija
02.12.2010 |

Juttu kopio Iltasanomien yleisönosastolta:

"Finnairin toiminta vastaavassa tilanteessa, kun lääkärivaimoni oli palaamassa Beijingistä ja koneessa joku kiinalainen matkustaja sai sairauskohtauksen. Vaimoni hoiti häntä koko lentomatkan ajan ja miten Finnair huomioi hänen toimensa. Noin viikon kuluttua tuli kirje Finnairin asiantuntijalääkäriltä, joka peräti kiitti häntä matkustajan hoidosta lennon aikana. Huom! peräti huima kiitos ja vielä kirjallisena. Ei esim. mitään vapaalippua "pilalle" menneen matkan kompensoimiseksi saatikka mitään muutakaan. Vaimoni lääkärietiikan vastaisesti mietti, viitsiiköhän enää ensi kerralla vastata kuulutukseen. Ainakin lennot Finnairilla jatkossa aivan minimiin."

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun onnistui pelastamaan ihmishengen.

Vierailija
22/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim. 30 vuotta psykiatrina toiminut lääkäri ei enää välttämättä osaa elvyttää yhtään maallikkoa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin kuuluu auttaa ja kaikki mun tuntemat lääkärit niin haluaakin tehdä.

Esim. mun oma äitikin on monta kertaa joutunut vastaavaan tilanteeseen, myös esim. silloin kun olin itse pieni lapsi. Toki silloin autetaan.

Yhden kerran muistan, kun oltiin rautatieasemalla ja eräs mies tippui junasta ja käsi lähti irti yms. ja lääkäriä kuulutettiin. Äiti oli auttamassa ja uusi takki meni piloille verestä. Mutta ei kyllä alkanut korvauksia vaatimaan.

Vierailija
24/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikomoinen lääkäri pitää olla, jos hänestä matka on mennyt pilalle kun onnistui pelastamaan

ihmishengen.

Tämä on tätä amerikkalaista/kokoomuslaista ajattelua. Kaikesta pitää saada rahaa.

Vierailija
25/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupelissä on? Koneessa ei ole mitään asiallisia elvytyslääkkeitä ja laitteetkin on ihan erilaiset kuin sairaaloissa. ei siellä huvita ruveta huhkimaan sillä uhalla että joku rupee sitten syyttämään että tekee muka jotain väärin tai jättää tekemättä. Ihmiset on loppupelissä ihan petoja, vaikka lääkäri olisikin tehnyt kaikkensa minkä olosuhteisiin nähden olisi ollut mahdollista, aletaan syyttää vaikka mistä. Mikä vakuutus korvaa sitten ne vahingot? En todella ota sitä riskiä, että joku idiootti alkaa mua syyttämään hoitovirheestä lentokoneessa.

Vierailija
26/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisitko, että Finnairin tarvitsee korvata mahdollisesti jollekin kivalle lääkärille, joka vaivautuu lomamatkansa (siis lennon) pilaamaan. Vai antaistko ITSE "pelastajalle" jonkin sortin hyvityksen. Huoh, tätä itsekkyyden määrää... Ei ymmärrä MINÄMINÄMINÄ ja minulle HYVITYS JA HETI!!!

Vierailija
27/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupelissä on? Koneessa ei ole mitään asiallisia elvytyslääkkeitä ja laitteetkin on ihan erilaiset kuin sairaaloissa. ei siellä huvita ruveta huhkimaan sillä uhalla että joku rupee sitten syyttämään että tekee muka jotain väärin tai jättää tekemättä. Ihmiset on loppupelissä ihan petoja, vaikka lääkäri olisikin tehnyt kaikkensa minkä olosuhteisiin nähden olisi ollut mahdollista, aletaan syyttää vaikka mistä. Mikä vakuutus korvaa sitten ne vahingot? En todella ota sitä riskiä, että joku idiootti alkaa mua syyttämään hoitovirheestä lentokoneessa.

Vierailija
28/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hassua tuokin, että monen mielestä finnairin pitäisi maksaa jotain peeärrän nimissä, onko teillä tietoa, kuinka usein he sitten joutuisivat maksamaan?

Vierailija
29/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei enää käy, koska joutui useaan kertaan peräkkäin lääkärinä valvomaan kaikenmaailman känniääliöiden juopumisen astetta. Pahimmillaan sai oksennukset päälleen. Sieltä tosin kuulemma sai ilmaisen uuden risteilyn kaupan päälle ja sama meno jatkui ;).

JOs on vaikka lastenlääkäri (tai laboratoriolääkäri) niin voi monet aikuisten äkilliset asiat olla aika vieraita.

Jollain toisella firmalla lentäessa sai kuulemma valita punkun ja valkkaripullon välillä. On se edes joku korvaus monen tunnin hommasta. Kiva mennä esim. työmatkalla fressiinä huhkinnan jälkeen tapaamiseen.

Siis eikö palstalaisten mielestä saa olla harmistunut? Amerikkalaisten kanssa saa sitten olla vielä todella tarkka, kun on ne vastuu kysymykset. Sinisilmäisyys ei auta, jos jollakin on jälkikäteen rahankiilto silmissä.

Vierailija
30/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti lääkärin neuvoja kyselevät sukulaiset ja tuttavat. Mutta vaikea uskoa, että kukaan oikeasti olisi pahoillaan siitä, jos joskus joutuu vapaa-ajallaan toista oikeassa hädässä olevaa auttamaan. Tuskin näitä tapauksia kovin montaa yhden lääkärin kohdalle kuitenkaan sattuu.

Vierailija
31/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani ei enää käy, koska joutui useaan kertaan peräkkäin lääkärinä valvomaan kaikenmaailman känniääliöiden juopumisen astetta. Pahimmillaan sai oksennukset päälleen. Sieltä tosin kuulemma sai ilmaisen uuden risteilyn kaupan päälle ja sama meno jatkui ;).

JOs on vaikka lastenlääkäri (tai laboratoriolääkäri) niin voi monet aikuisten äkilliset asiat olla aika vieraita.

Jollain toisella firmalla lentäessa sai kuulemma valita punkun ja valkkaripullon välillä. On se edes joku korvaus monen tunnin hommasta. Kiva mennä esim. työmatkalla fressiinä huhkinnan jälkeen tapaamiseen.

Kuulepas, saa olla aika idiootti tapaamiskumppani, jos ei hyväksy antifresseyden syyksi sitä, että pelastinpa tuossa yhden ihmishengen tulomatkalla.

Vierailija
32/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas, saa olla aika idiootti tapaamiskumppani, jos ei hyväksy antifresseyden syyksi sitä, että pelastinpa tuossa yhden ihmishengen tulomatkalla.

Olet tainnut vähän liikaa katsoa Housea ja muita sairaalasarjoja. Yleensä apua tarvitaan just krapulan tai kännin ongelmiin. Näistä johtuviin kramppeihin etc. Se elvytys on todella harvinaista. Niin onhan se jälkikäteen potilaan helpompi kertoa, että hänet "elvytettiin", kun jotain hyperventilaatiota hoidettiin.

Vierailija
33/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärivaimosi on auttanut sairaskohtauksen saanutta ihmistä ja hän jos joku on kiitollisuudenvelassa. "Noin viikon kuluttua tuli kirje Finnairin asiantuntijalääkäriltä" Hetkinen. Finnair on lentoyhtiö. Finnairilla tuskin on erikoislääkärein varustettua päivystyspoliklinikkaa lentoasemilla, joten mitään "Finnairin erikoislääkäreitä" ei ole olemassa.

Vierailija
34/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärivaimosi on auttanut sairaskohtauksen saanutta ihmistä ja hän jos joku on kiitollisuudenvelassa. "Noin viikon kuluttua tuli kirje Finnairin asiantuntijalääkäriltä" Hetkinen. Finnair on lentoyhtiö. Finnairilla tuskin on erikoislääkärein varustettua päivystyspoliklinikkaa lentoasemilla, joten mitään "Finnairin erikoislääkäreitä" ei ole olemassa.

http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/FlightPhysician/fi_FI#

Vierailija
35/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kun tuntuu pahalta ajatella että joku lääkäri ei tulisi auttamaan hädässä olevaa vain siksi ettei mahdollisesti saa siitä palkkiota :(

Miten omatunto sen sallii? Jos käy niin, ettei kerro olevansa lääkäri ja matkustaja kuolee kun ei saa lääkärinhoitoa... Miten voi olla auttamatta?

Vierailija
36/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä ensi viikolla Kanarialle. Pyydänpäs lentoemoa kuuluttamaan, josko koneessa ois parturi-kampaajaa. Kamala juurikasvu, ja eivätkö kampaajat vannokin jonkun valan, että on pakko auttaa jos jollain on bad hair day???

Vierailija
37/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sanotaan KOPIO Iltasanomien.....

Ei siis kukaan palstalla nyt kirjoittava ole kyseisen lääkärin vaimo :D

Vierailija
38/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäli lääkäri kuitenkin joutuu osallistumaan potilaan ensihoitoon palvelussuhteen ulkopuolella, on Suomen lääkäriliiton jäsenillä ryhmävakuutus, joka periaatteessa korvaa mahdollisten komplikaatioiden hoidon."

http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…

Vierailija
39/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä ensi viikolla Kanarialle. Pyydänpäs lentoemoa kuuluttamaan, josko koneessa ois parturi-kampaajaa. Kamala juurikasvu, ja eivätkö kampaajat vannokin jonkun valan, että on pakko auttaa jos jollain on bad hair day???

Vierailija
40/71 |
02.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän