Tässä vastaa "Kysykää papilta". Vastausta ette saa heti, sillä olen kiireinen mies.
Palatkaa siis palstalle katsomaan vastaustanne myöhemmin. Kirjoittakaa tämä otsikko ylös ja googlettakaa siis myöhemmin.
Kommentit (3)
Teenkö aviorikoksen jos menen uudelleen naimisiin? Vai olenko uskonnon näkökannasta edelleen ensimmäisen mieheni vaimo?
Ensimmäinen mieheni oli aggrsiivinen, käytti henkistä väkivaltaa, lapset suhtautuivat häneen varoen ja minä lin aian masentunut. (mies käytti rankkaa henkistä väkivaltaa jamenin itse aika syvälle ennenkuin osasin alkaa taistelemaan vastaan).
Olenko nyt siis loppuelämäni yksin tai huora, vai onko minulla "oikeus" uuteen parisuhteeseen. Vai teenkö väärin jo eroamalla (vaikken koskaan etsisi uutta miestä)?
Teenkö aviorikoksen jos menen uudelleen naimisiin? Vai olenko uskonnon näkökannasta edelleen ensimmäisen mieheni vaimo? Ensimmäinen mieheni oli aggrsiivinen, käytti henkistä väkivaltaa, lapset suhtautuivat häneen varoen ja minä lin aian masentunut. (mies käytti rankkaa henkistä väkivaltaa jamenin itse aika syvälle ennenkuin osasin alkaa taistelemaan vastaan). Olenko nyt siis loppuelämäni yksin tai huora, vai onko minulla "oikeus" uuteen parisuhteeseen. Vai teenkö väärin jo eroamalla (vaikken koskaan etsisi uutta miestä)?
kristikunnassa riippuu ihan keneltä kysyt. jonkun tiukemman linjan edustajan mielestä varmaankin tekisit aviorikoksen, mutta sitten on niitä jotka ajattelevat niin että jos ei-uskova mies on hylännyt sinut, niin sinä olet silloin vapaa. ja vapaa myös avioitumaan uskovan henkilön kanssa. Se on joka tapauksessa selvä, että tuollaiseen liittoon ei voi jäädä. Joku saattaa suositella asumuseroa, joku saattaa suositella että pysyy asumuserossa ja odottaa että mies hakee eroa eikä ole itse eron tekemisessä aktiivisena osapuolena. Jonkun tulkinnan mukaan mies on jo käyttäytymisellaan hylännyt vaimon ja siksi vaimo on vapaa ja voi siis myös erota. Joku kristitty varmasti ajattelee tätä inhimillisesti kohtuuden kannalta. Joka tapauksessa, vaikka olisit tehnyt kuinka kauhistuttavan aviorikoksen tahansa, mikään ei ole niin suuri rikos ettei Jeesus voisi sitä antaa anteeksi.
en ole pappi enkä edes mies, ihan tavis uskis äiti vain.
kullan, suitsukkeet ja mirhamin pakomatkallaan egyptiin? Millä matkustivat sinne ja menivätkö nuo kalleudet ihan ruokaan ja muuhun arkipäivän elämään? Entä kertooko Raamattu missään kohtaa että enkeleillä olisi siipiä?