Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei KIINNOSTA etelän matkat ja

Vierailija
01.12.2010 |

reissuaminen. Olen kotona mieluummin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mökillä käyn kesällä, on niin kaukana, että lähinnä vaan loma vietettään siellä

Vierailija
22/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomailemassa ja kavereita tapaamassa. Olen asunut viimeisen 10 vuoden aikana 8 vuotta ulkomailla kahdessa eri maassa. Nykyisin asustelen Välimeren seudulla, joskin kaukana turistikohteista, Luojan kiitos. En ole juuri koskaan turistimatkoja harrastanut, mutta olen vieraillut n. 23 maassa.

Nautin lämpimästä ilmastosta ja leudoista talvikuukausista sekä siitä, että voin ostella oikeastaan mitä tahansa ja syödä ulkona vaikka joka päivä. Suomen hinta- ja verotasoilla vastaavaan ei olisi varaa edes hyvillä tienisteillä. Ja on muuten kiva vaikka nyt Marraskuussa istuskella 200 neliöisen kerrostaloluukkuni parvekkeella +20 asteen päivälämpötilassa kannettavalla töitä nakutellessa. Sairastuessa yksityiset loistavan tasoiset, mutta edulliset, lääkäripalvelut ovat plussaa (ilman jonotusta).

Koti-ikävää ei juuri ole, koska omat perheenjäseneni ovat mukana. Sukulaisia ja kavereita toki joskus olisi kiva nähdä enemmän, mutta internet/skype jne. auttavat kommunikoimaan paljon paremmin kuin aikoinaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johonkin pitää matkustaa, niin sitten joko jompaan kumpaan mummolaan tai mökille. Missään oudossa paikassa ei mun mieli lepää. Lapsuudessa ja nuoruudessa tuli reissattua tosi paljon ja asuttuakin ulkomailla. Nyttemmin olen ymmärtänyt, että koti on paras paikka. En voisi huonompaa alkua lomalle kuvitella, kuin tuntikausien jonotuksen lentokentällä ja sen päälle vielä puoli vuorokautta lentokoneen penkkiin "sidottuna". Ja vielä sama palatessa. Huh huh... Onneksi tosiaan ei ole pakko!

Vierailija
24/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse reissanut nuorena paljon ja muutin monta kertaa.

Nyt kun olen tullut vanhaksi, ei jaksa enää matkustella. Ei vain nyt kiinnosta. On se vaihe meneillään, että nautin kotona kyyhöttämisestä ja kodin tunnelmista.

Matkustusvimma voi iskeä taas joskus myöhemmin. Mutta minulla haluttaisi joskus samaan tapaan kuin ap. KARJAISTA utelijoille, että mua ei kiinnosta ja sillä selvä.

Joitain ihmisiä kun on vaikea saada ymmärtämään, että mää oon ihan tyytyväinen tähän kun nyhrään kotona ja paistelen pipareita. Ei mua kukaan oo hellan ja nyrkin väliin laittanut. Tää kotielämä piperryksineen on mulle ihan uusi elämys ja nautin tästä tällä hetkellä.

Mistäs sen tietää, mistä nauttii 10 vuoden päästä.

Vierailija
25/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi sitten teit tuon aloituksen? Tulee tosiaan hiukan mieleen "siita puhe, mista puute". Mutta jos kerran sanot, ettei noin ole, niin ei sitten.

Vierailija
26/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkat on lapsille ikäviä kun korvat kipeytyy, aikaero aiheuttaa väsymistä ja kiukkua, pakkaaminen on kova homma ja matkatavaroitten odottelu rassaa. Koti-ikävä vaivaa, likaisuus, ötökät, ruokamyrkytysbakteerit ja mahdolliset taskuvorot ahdistaa, kuumuus tukahduttaa, polttaa ihon ja vie voimat, aika kuluu hitaasti rannalla löhöten ja taas lapsia ei kiinnosta reissata historiallisissa kohteissa, bussimatkoilla tulee huono olo kurjilla teillä kuumassa säässä. Lisäksi pelkään että joku kidnappaa yöllä pienet valkotukkaiset lapsemme hotellista, tai päivällä basaareilla tai uimarannalla. Tää on ihan tyhmää, tiedän. Mut ei vain nappaa perheellisenä reissata ulkomailla. Ei yhtään.

Vierailija
27/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkat on lapsille ikäviä kun korvat kipeytyy, aikaero aiheuttaa väsymistä ja kiukkua, pakkaaminen on kova homma ja matkatavaroitten odottelu rassaa. Koti-ikävä vaivaa, likaisuus, ötökät, ruokamyrkytysbakteerit ja mahdolliset taskuvorot ahdistaa, kuumuus tukahduttaa, polttaa ihon ja vie voimat, aika kuluu hitaasti rannalla löhöten ja taas lapsia ei kiinnosta reissata historiallisissa kohteissa, bussimatkoilla tulee huono olo kurjilla teillä kuumassa säässä. Lisäksi pelkään että joku kidnappaa yöllä pienet valkotukkaiset lapsemme hotellista, tai päivällä basaareilla tai uimarannalla. Tää on ihan tyhmää, tiedän. Mut ei vain nappaa perheellisenä reissata ulkomailla. Ei yhtään.

Meidän perheellemme ei osunut yksikään noista kuvailemistasi vastoinkäymisistä. Päinvastoin kaikki olivat innoissaan ekalla reissulla kaikesta uudesta, hotelliasuminen siivouksineen päivineen tuntui luksukselta, ruokaa pöydät notkuen eikä tarvinnut panna tikkua ristiin. Bussilla pääsi halvalla mahtaviin paikkoihin, kerrankin saatiin kunnon rusketus. Kamelilla ratsastus oli tyttärelle piste iin päälle.

Meillä oli ekalla perhelomalla all inclusive ja neljän tähden hotelli Turkissa. Ruoka oli mahtavaa ja altaat hienot. Paikka siis Pegasos world.

Vierailija
28/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän tuon asenteen jos on joskus matkustanut, mutta jos ei ole ikinä missään käynytkään niin vähän ihmettelen. Toki jokainen saa olla matkustamatta jos niin haluaa, mutta mielestäni ihminen menettää paljon jos ei koskaan näe mitään muuta kuin kotinurkat.

Mielipidettään ei kannata muodostaa Matkaoppaat-ohjelman perusteella, sellaiselle matkalla en minäkään halua!

Vierailija
29/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tätä monet usein ihmettelevät. En pelkää lentämistä ja jos matkustan, niin olen vain kunnon hotellista muutaman yön ja mielellään shoppailuloma.

Ja rahastakaan ei ole kiinni, itse vain ennemmin panostan kauniiseen kotiini, sisustukseen vaatteisiin ym. arkeen. Lomamatkoista en saa muuta kuin stressiä. Kotiin yöksi on periaatteeni:D

Vierailija
30/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilta voi hakea muutakin kuin aurinkoa ja turistikyliä.

Mutta ei. Ei ole kenenkään pakko matkustaa.

Vierailija
31/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, eihän kaikkien ole pakko matkustaa. Olen itsekin huomannut että mitä vanhemmaksi tulen sitä vähemmän se minua kiinnostaa. Yhä haaveilen että voisin talvet asua jossain lämpimässä mutta muuten viihdyn hyvin kotona, toisin kuin nuorempana.

Vierailija
32/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterimatka Tallinnaan?

Konserttimatka Tartoon?

Kulttuurimatka Roomaan?

Kaupunkimatka Kosovoon?

Rusketusmatka Rodokselle?

Vierailija
33/35 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että ihminen, joka puhuu etelän matkoista ei ole paljoa matkustellut. Ja silloin kun tämä keskiverto matkailija matkustaa, niin kohteena on jokin kuppainen turistikylä, jossa kitataan kaljaa, syödään viikon verran pastaa ja pizzaa muiden turistien kanssa, kotimaahan palataan iho punaisena liiasta auringosta ja vatsa kuralla.

Matkustaminen on taitolaji, jonka voi oppia vain matkustamalla. Kokenut matkustaja osaa matkailla niin että edellä mainitut ongelmat, kuten aika-ero, erilainen ilmasto, sairaudet jne. eivät juuri pääse haittamaan.

Kokenut matkustaja ei matkusta etelään, vaan hän esimerkiksi lähtee viikoksi Toscanaan, vaeltamaan Pyreneille tai ohjelmassa voi olla vaikkapa island hopping Kreikan saaristossa.

Vierailija
34/35 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempana matkustellut paljon. Nykyään ei kiinnosta. Riippuu varmaan elämäntilanteesta, ja voi olla, että eläkeläisenä taas kiinnostaa. Lentäminen on kyllä aika arkista. Ja Suomessakin on kivoja kohteita. Lomillani tarvitsen lepoa ja ylellisyyttä, en matkustamisen hankaluuksia.

Vierailija
35/35 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta ja kaikkien kanssa matkusteltu pitkin palloa ja koskaan ei ole korvat kipeytyneet tai aikaerot vaivanneet. Vaikka sitä olis monta tuntia.

Kuopus nyt 1v ja lentänyt kilometreissä jo yli pallon ympäri.

Tosin, itselleni on tullut stoppi. Millään en enää haluaisi matkustella. Tuntuu, et kaikki on nähty ja koettu, mikään ei enää säväytä. Mut se nyt on pakollista ainakin seuraavat muutamat vuodet.

Ja tämä sisältää paljon pitkiä lentomatkoja.

Haluan vaan lappiin mökille, pakkasen paukkumaan nurkkiin ja takkaan tulen räiskymään. Vino pino kirjoja mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi