Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei KIINNOSTA etelän matkat ja

Vierailija
01.12.2010 |

reissuaminen. Olen kotona mieluummin.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe kävi taas pitkän tauon jälkeen reissussa ja tekisi mieli lähteä heti uudestaan. Se matkakuume kun yltyy vaan joka kerta.

Vierailija
2/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on helppo olla. Ei minuakaan mitkään "etelän matkat" kiinnosta, matkailu kyllä muuten enemmän kuin mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei kiinnosta matkustelu. Onneksi mieheni on samanlainen.

Vierailija
4/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lapsuudessaan kävivät esim. Kanariansaarilla lökölomilla.

Minä pidän kaupunkilomista, koska sellaisia matkoja teimme lapsena.

Opiskeluaikoina matkustin siskoni kanssa esim. Lontooseen ja Prahaan. Ihania matkoja.

Miehen kanssa matkustettiin sitten Kanariansaarille ja Kyprokselle ja Kreikkaan. Ihania, lämpimiä paikkoja, mutta noista kolmesta Kreikka oli eniten minun mieleeni mielettömän historian ansiosta.

Nyt 7 vuoden tauon jälkeen matkustimme Roomaan. Oli ihanaa! Olen niin kaupunkilomatyyppiä, mutta tunnustan, että esim. Kyproksella olisi helppo lomailla lasten kanssa. Olisi lämpöä, uima-allas, kaupat ja ravintolat vieressä ja hotellilla ohjelmaa. Voisi vain lököillä. 4- ja 1-vuotiaiden kanssa matkustaminen kaupungissa onnistuu ja on ihan ok, mutta ei ole niin rentouttavaa kuin voisin kuvitella tuollaisen hotelliloman olevan. :) Kaikelle on siis oma aikansa.

Vierailija
5/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes vähän enemmän tilaa

Vierailija
6/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiinnosta muakaan matkailu, millään matkalla en ole mitään erityistä kokenut, ihan samanlaista tylsää elämää kuin vaikka kotimaassa. Tietty jos ois palvelijat jotka pakkaisi tavarat, suunnittelisi matkan etukäteen, ottaisi kaikesta selvää ja sitten mä vaan toteuttaisin valmiiksi suunniteltua lomareissua sillai ettei pikkusormikaan värähdä, niin ihan hyvä. Kyllä matkustaminen on tosi stressaavaa ja voimia vievää, tuun tosi vihaiseksi joka matkalla ja jo sitä ennen.

Vierailija
7/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jokainen saa olla matkustamatta jos niin haluaa, mutta mielestäni ihminen menettää paljon jos ei koskaan näe mitään muuta kuin kotinurkat.

Kerropa mitä tietoa jostain paikasta ei ole netissä

Vierailija
8/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomat ja Pariisit ja Lontoot on niin nähty, likaista ihmispaljoutta ja vanhoja rakennuksia jotka ei kiinnosta ketään.

Tai etelän liian kuumat ja likaiset lomakohteet, joista saa vaan mahataudin.

Kaukolomista puhumattakaan.

Vierailija
9/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko siellä ja toinen tuolla ei sivistä ketään. Joitakuita tuollainen matkustaminen piristää, itseäni väsyttää. Voisin kyllä muuttaa vaikkapa vuodeksi muualle, siitä voisin saadakin jotakin irti.

Vierailija
10/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vissiin ymmärrä sanontaa "matkailu avartaa"

Vierailija
11/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus nyt 1v ja lentänyt kilometreissä jo yli pallon ympäri.

Lentomatkoillahan altistuu aina säteilylle. Mahtavatko tuollaiset lentomäärät olla ihan turvallisia noin pienelle?

Vierailija
12/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tätä monet usein ihmettelevät. En pelkää lentämistä ja jos matkustan, niin olen vain kunnon hotellista muutaman yön ja mielellään shoppailuloma. Ja rahastakaan ei ole kiinni, itse vain ennemmin panostan kauniiseen kotiini, sisustukseen vaatteisiin ym. arkeen. Lomamatkoista en saa muuta kuin stressiä. Kotiin yöksi on periaatteeni:D

Matkat on aika stressaavia ja väsyttäviä.

Vierailija
13/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi vapaus valita, niin viroon lepaamaan, jonnekin vahan syrjaseudulle.

Vierailija
14/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorempana matkustanut paljon, niin kaupunkikohteissa kuin etelän kohteissa, ja nyt tuntuu, että kaikki on jo nähty. Nautin kun voin olla kotona ja kutsua ystäviä kylään tai puuhata puutarhassani. Tämän kesän kuten monen muunkin kesän lomakohteemme on ollut vanha kotikaupunkini, jossa äitini asuu ja appiukon mökki, paljon muuta ei sitten ainakaan kesää tarvita. Ja toistaiseksi lapsetkin ovat olleet tyytyväisiä tähän.

Aikansa kutakin ja ehkä kun lapset tuosta hieman kasvavat voi matkustelu taas kiinnostaa.

Vierailija
15/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässäni tahdon käydä Japanissa kerran tai pari, se riittää. Olen nuorempana reissannut eri tavoin naapurimaita ja Suomea (matkailuautossa, purjeveneessä, pyöräillen..) enkä oikein osannut silloinkaan nähdä homman ideaa. Luonnosta nautin, siinäpä se.

Japanin olen valinnut siksi että kulttuuri kiehtoo ja koska se on yksi harvoista maista, joissa on Suomen yläpuolella olevat hygienia, turvallisuus ym. standardit.

Vierailija
16/35 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden sisään olen ollut teneriffalla, espanjassa ja kreikassa. Suunnittelen jo uutta matkaa syksyksi. Rahaa ei hirveästi ole, mutta tehdään halpoja omatoimimatkoja... Lapsetkin onneksi tykkää, ja ovat erinomaisia matkaajia. Kotia ei olla sisustettu vuosiin, koska laitan kaikki rahat matkoihin:-) Jotenkin vaan saan itse niistä niin paljon, lähinnä aurinko on tärkeää ja uusien hienojen paikkojen näkeminen. Ja matkan suunnittelu, lähdön tunnelma, kaikki.

Mutta ymmärrän kyllä, ettei kaikkia jaksa kiinnostaa. Rankkaahan se on. Ja harrastus siinä missä joku muukin - ei mua esim. kiinnosta postimerkkien keräily tms.

Vierailija
17/35 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomat ja Pariisit ja Lontoot on niin nähty, likaista ihmispaljoutta ja vanhoja rakennuksia jotka ei kiinnosta ketään. Tai etelän liian kuumat ja likaiset lomakohteet, joista saa vaan mahataudin. Kaukolomista puhumattakaan.

Onneksi voit jäädä kotiin;) Jää meille muille paljon enemmän näettävää ja koettavaa... Suomalaisethan on niin puhtaita.. ja vielä vanhoja taloja:D Huh huh. Lisää tuohon vielä oudot ruuat, eikös??

Ei ole muuten koskaan tullut vatsatautia ulkomailla (Hesasta 3x!) vaikka 35v olen reissannut ympäri maailmaa. Ei lapsillekaan jotka ovat olleet maailmalla mukana 3kk lähtien.

Vierailija
18/35 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jostain syystä en minäkään ole koskaan ollut oikein innostunut etelän matkoista. Paljon mieluummin reissaan kotimaassa tai sitten jossain Pohjoismaissa/Baltian maissa.

Vierailija
19/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkat on lapsille ikäviä kun korvat kipeytyy, aikaero aiheuttaa väsymistä ja kiukkua, pakkaaminen on kova homma ja matkatavaroitten odottelu rassaa. Koti-ikävä vaivaa, likaisuus, ötökät, ruokamyrkytysbakteerit ja mahdolliset taskuvorot ahdistaa, kuumuus tukahduttaa, polttaa ihon ja vie voimat, aika kuluu hitaasti rannalla löhöten ja taas lapsia ei kiinnosta reissata historiallisissa kohteissa, bussimatkoilla tulee huono olo kurjilla teillä kuumassa säässä. Lisäksi pelkään että joku kidnappaa yöllä pienet valkotukkaiset lapsemme hotellista, tai päivällä basaareilla tai uimarannalla. Tää on ihan tyhmää, tiedän. Mut ei vain nappaa perheellisenä reissata ulkomailla. Ei yhtään.

Meidän perheellemme ei osunut yksikään noista kuvailemistasi vastoinkäymisistä. Päinvastoin kaikki olivat innoissaan ekalla reissulla kaikesta uudesta, hotelliasuminen siivouksineen päivineen tuntui luksukselta, ruokaa pöydät notkuen eikä tarvinnut panna tikkua ristiin. Bussilla pääsi halvalla mahtaviin paikkoihin, kerrankin saatiin kunnon rusketus. Kamelilla ratsastus oli tyttärelle piste iin päälle.

Meillä oli ekalla perhelomalla all inclusive ja neljän tähden hotelli Turkissa. Ruoka oli mahtavaa ja altaat hienot. Paikka siis Pegasos world.

Vierailija
20/35 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kaikki ei halua ruskettua, hotelliluksusta on Suomessakin

En ole kyllä koskaan Suomessa saanut sellaista luksusta hotellissa, mitä jossain suuressa maailmassa viiden tähden hotellissa. Ja kyllä, olen yöpynyt Kämpissä useampaankin kertaan, mutta silti olen tätä mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi