Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako 9 kk ikäiselle joululahjoja vai ei? ov

Vierailija
01.12.2010 |

Muksun eka joulu ja varmasti sukulaisilta lahjoja tulee, mutta mietin, että ostetaanko me itse hänelle lahjoja, kun ei se niistä kuitenkaan mitään vielä tajua ja joka tapauksessa ostellaan hänelle tarpeen mukaan vaatteita ja leluja. Pitäiskö siis ostaa vaan sen takia nyt jotain koska on joulu...

Mitä muut on mieltä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia, että on joulu. Sen muutenkin ostettavan vaatteen tai lelun voi paketoida niin, että pieni osaa sen avata. Myöhemmin kiva ajatella, että tuon se sai ekana joulunaan.

Vierailija
2/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä osta. Ja sano myös sukulaisille, että hankkivat mieluummin vähän ja laadukasta, sellaista, mitä todella tarvitaan ja mieluusti pidempään.

Vaikka mielestäni emme koskaan ole olleet kovia ostelemaan, meillä nykyään jo likimain hukutaan tavaraan. Jos voisin palata ajassa taakse päin, ostaisin vielä paljon vähemmän ja pyytäisin myös toisia olemaan ostamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei toinen tajua.. mutta haluan ottaa kameralla ja videokameralla kuvaa ekasta joulusta, joten olisi vähän tylsää, jos pienellä ei olisi yhtään lahjapakettia.. Kyllä meidän 9kk (jouluna 10kk) tykkää leluista, etenkin niistä jotka soivat ja vilkkuvat, joten sellaista olen varannut pakettiin niin saa sitten joulun kunniaksi pitkästä aikaa uuden lelun. Ja pahvilaatikot ovat aina ihania, niin niillä pakkauksilla varmaan leikkii sitten myös ;)

Vierailija
4/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on jouluna 2kk ja ajattelin, ettei se tarvi vanhemmilta joululahjoja. Paketteja tulee kuitenkin vaikka kuinka. En tiedä onko mies samaa mieltä, mutta se on kyllä niin laiska lahjojen ostaja, että tuskin se yllättää tässä.

Vierailija
5/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienin on saanut joululahjoja neljä päivää vanhana! :)

Vierailija
6/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan siitä mitään ymmärrä, mutta musta on ihanaa antaa lahjoja ja paketoida niitä :D

Vierailija
7/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin ekana joulunani 7kk, ja sain nallen, joka vieläkin kulkee matkassani lähes 40 vuotta myhemmin

Vierailija
8/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin saa omat lahjansa!

Kun se on NIIIIIIN kiltti ja ihana.

Saa repiä omaa pakettiaan. :D

Minusta on mukava antaa lapsille lahjoja.

Se voi olla vaate tai joku lelu (kehittävä tai ei niin kehittävä) meillä esikoisen saamia leluja on yhä ehjänä ja lapset niillä leikkii.

Vaikka lapsi olisi nyt alle 1- vuotias niin kesällä sitten voi leikkiä saamillaan joululahjoilla.

Ei sitten tartte erikseen ostaa lapselle kesällä perässävedettäviä tai työntökärryjä tai palapeliä.

En tiedä miten paljon muut ostaa leluja ympäri vuoden mutta itse en sitä paljoa tee niin joulun leluilla on merkitystä.

Itse tykkään hankkia lapsille leluja ja pelejä, uusia rikki imeskeltyjä palapelejä yms.

Varsinkin alle 3- vuotialle tarkotetut lelut tulee ja menee äkkiä kun lapsi kasvaa. Jos ei helistintä hanki jouluksi niin milloin?

Vierailija
9/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi mennä ohjeistamaan mummuja että ostaa LAATUA lapsilleni! :D

9

Vierailija
10/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin kyllä edes jotain pientä - pallo tms.

Mä ostin 11kk ikäiselle 1 lelun lahjaksi.

Vierailija
11/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kun ei ollut ristiäisiä). Jää lapselle muisto jota arvostaa sitten isona.

Vierailija
12/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli olisi ihmeissään, jos ei pikkuinen saisi mitään, kun lisäsi kirjeessä joulupukillekin, että pikkuveli toivoo työkaluja. :)

Lisäksi otamme kuvia ja videoimme, joten olisihan vauvan ikävä katsella isompana joulua, jossa hän ei saa paketin pakettia.

Esikoinen oli 4 kk, kun vietti ekaa joulua ja sukulaisilta sai paljon sellaisia leluja, jotka otettiin käyttöön 2-6 kk myöhemmin. Me ostimme pehmojunan (rapisee, helisee yms.) ja kasan pehmoleluja (mies vähän innostui). Yhdestä pehmolelusta tuli sitten se unilelu tähän päivään asti. On kiva kertoa esikoiselle, että sai sen lahjaksi ekana joulunaan. Osa sukulaisista osti vaatteita ja niitähän esikoinen aina tarvitsee.

Oma mielipiteeni: ostakaa ainakin se yksi lahja, josta voitte myöhemmin kertoa, että tuon sait ekana joulunasi ja jonka avaamista voitte kuvata. Siitä tulee kivoja muistoja!

Vierailija
13/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tälle kuopukselle, joka on nyt tasan 1 v, ostetaan parikin. Siksi että isommat sisarukset muuten ihmettelisivät miksi pienin ei saa mitään, onko ollut tuhma... ;D

Vierailija
14/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

just yhden lahjan tms. olkoon se sitten vaikka hammasharja.

Meillä oli viime jouluna 9 kk lapsi ja kyllä se lahjoja sai ja tykkäsi avata (kun muutkin). Ilta meni sitten yhtä kirahvia vetäessä.

Vierailija
15/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et voi ostaa niitä lahjoja jouluksi? 9kk ikäinenhän alkaa jo "käyttää" leluja, joten oikein hyvä aika hankkia muutakin kuin helistimiä ja pehmoleluja (joita teillä varmasti on ollut tähän asti jo). Satukirjat tai pahvisivuiset kirjatkin ovat hyviä tuon ikäiselle, mutta ei me viime jouluksi mitään vaatepaketteja tehty lapselle. Muutama lahja riittää, kun suurin ilo tulee kuitenkin niistä rapisevista papereista, siinä mielessä ne sukulaisten lahjat tietysti riittää, eri asia sitten tuleeko mitään tarpeellista ja lapsen ikään sopivaa lahjaksi.

Vierailija
16/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vaavi oli viime jouluna 5 päivää vanha ja tottakai sai lahjoja:) Ei olis tullut mieleenkään olla ostamatta...

Vierailija
17/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallekaan lapselle. En edes 2-vuotiaalle.

Täytti juuri 2 vuotta, emmekä ostaneet mitään synttärilahjaa. Tyttö ei tajunnut paketeista mitään.

Vierailija
18/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee takuulla sukulaisilta siihen malliin, ettei jää paketitta. Katson mieluummin mitä saa muilta ja ostan sitten tarpeen mukaan alkuvuodesta mitä jäi uupumaan.

Leluja tuolla on ihan älyttömästi jo, liikaa mun mielestä ja tarvetavaraa ostetaan sitä mukaa kun tarvitaan.

Vierailija
19/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän tylsimys, kun en osta 5 kk ikäiselle yhtään lahjaa. Vauvalla on jo nyt liikaa leluja, kun tutut haluavat ostella ja kavereilta saa käytettyjä.

Mummoillekin olen sanonut, että ostavat vaatteita ja "järkeviä" juttuja. Olen esimerkiksi pyytänyt makuupussia rattaisiin.

Kuvia toki otetaan toisen ekasta joulusta ja vauva on tottakai rakas, mutta inhoan turhaa tavaroiden haalimista. Sitten isompana pitää kuitenkin ostaa puoli lelukauppaa :D

Vierailija
20/22 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tulee takuulla sukulaisilta siihen malliin, ettei jää paketitta. Katson mieluummin mitä saa muilta ja ostan sitten tarpeen mukaan alkuvuodesta mitä jäi uupumaan.

Leluja tuolla on ihan älyttömästi jo, liikaa mun mielestä ja tarvetavaraa ostetaan sitä mukaa kun tarvitaan.

Ihan sen takia, että saa rapistella papereita ja jää valokuviin taltioituina nuo hetket. Ei sen tarvitse olla mitään turhaa esim. kirjat eivät ole turhia eivätkä vaatteet. Kiva pipo voi olla pienestä aivan ihana! :)