Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelmana on ROTAT mutta rotanmyrkkyä en tässä tapauksessa pysty käyttämään, MITÄ ROTAT PELKÄÄVÄT?

Vierailija
30.11.2010 |

Onko jotain ainetta tms. mitä rotat pelkäisivät?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiriongelma (puhuuko AP nimenomaan rotista?) mun kotitalossa maalla. Käymme siellä silloin tällöin, mutta pidempiä aikoja olemme vain harvoin. Kerran sitten koko talo oli täynnä papanoita...vaatehuoneessa kaikki myllätty ja pupellettu..ja yhtä peitettä ylähyllyllä kun nostin, sieltä mua tapitti hiiriperheen nappisilmät! Mä rakastan eläimiä, kaikkia, en pysty tappamaan kuin sääskiä, paarmoja ja kärpäsiä! Mutta kun näin kaiken sen, mitä nuo mokomat olivat tuhonneet, syöneet ja sotkeneet, olin pyhän raivon vallassa>:-(! Ensimmäiseksi etsittiin niiden sisääntuloreitti - oli vaatehuoneen katossa oleva ilmastointiputki. Reitti suljettiin, ovi suljettiin, sisälle jätettiin pari hiirenloukkua. Myös muualle taloon aseteltiin loukkuja. Yhden viikon aikana kaikki hiiret saatiin nitistettyä, eikä sen jälkeen niitä ole enää sisälle päässyt. Tosi ikävää, enkä minä tosiaankaan halunnut kuolleita hiiriä nähdä..mitä olisi voinut tehdä? Jatkaa oleilua hiirten ja niiden paskojen keskellä, antaa niiden pupeltaa kaikki rikki lasten peitoista imetystyynyyn ja äidin vihkimekkoon?! Koskaan aiemmin tuollaista ongelmaa ei ollut, talokin on -84 rakennettu, eli ei ikivanha. Ja kun asuimme siellä vakituisesti, meillä oli kissoja. Kissat muuttivat mukanamme pois ja samalla myös piha on tullut täyteen myyränkoloja;-o! Meillä se elektroninen hiirenkarkotin ei vaikuttanut yhtään mihinkään yhtään mitään.

terveellistä sisätiloissa. Jyrsijät aiheuttaa tuhoja mm. sähköjohdoille ja kantavat myyräkuumetta. Suosittelen etsimään ja tukkimaan sisääntuloreiät, esim. rossipohjan luukkuihin voi laittaa ympärivuotiset jyrsijäverkot eteen ilmankierron häiriintymättä.

Myrkyt on tehokkaita, turha hempeily pois, kun on turvallisuudesta kyse. Itse laitan mökille vajoihin lasipurkkeihin myrkkyä, (lasten ja kissojen ulottumattomiin.) koska jyrsijät tykkään mennä kaikenlaisiin putkiloihin sisälle. Pihalla laitan mm. ruusujen ympäri talvisuojaksi jänisverkon, juurelle havuja ja niiden alle myrkkyjä ja loukkuja. Sisällä on pelkät loukut.

Meillä on hiiriongelmat hävinneet merkittävästi.

Vierailija
22/28 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotta on iso kaveri, puolikin kiloa voi painaa ja pituutta nenästä hännänpäähän monta kymmentä senttiä. Rotanloukku on ISO, yleensä häkkimäinen pyydys. Hiirenloukkuja saa kaupasta, rotta nauraa niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kuolee kun syövät sitä.

Vierailija
24/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olisi tapahtunut.

Vierailija
25/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat hoitavat homman ja ei tarvitse saastuttaa luontoa myrkyillä.

Vierailija
26/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oravia ei, nekin levittävät samoja tauteja kuin rotat? Ja miksei puluja saa tappaa myrkyillä kuten rottia? Pulut levittävät jopa useampia tauteja, kuin rotat.

Lisätietoa Eviran sivulta/zoonoosit

että rotta pyrkii asumaan ihmisen lähistöllä, jopa samassa asuinrakennuksessa. Oravat ja pulut eivät.

Oravat ja pulut eivät myöskään tee reikiä sun taloon eivätkä käy kakkimassa sun keittiössä.

Vierailija
27/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat hoitavat homman ja ei tarvitse saastuttaa luontoa myrkyillä.

Felineä syövä lemmikkikissa juoksee karkuun rotan nähdessään.

Vapaana ulkona juokseva kissa saattaa tappaa rottia, tai saattaa itse päätyä rotan tappamaksi.

Vierailija
28/28 |
31.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan haju karkoittaa, mutta kaikki kissat ei rottia pyydä. Rottakoira, jokin pienempi terrieri, hoitaa homman.