Jos raskaudessa edennyt jo puoliväliin, voiko ajatella, että taidan saada lapsen?
Eli ultrat olleet kaikki ok ja viikkoja kasassa 20+...?
En ole asiasta kertonut vielä kuin kahdelle parhaimmalle ystävälle, edes vanhemmat (ei miehenkään puolelta) vielä tiedä.
Kommentit (8)
ei kylläkään enää niin kovin todennäköistä. Jos halut pelata varman päälle niin kerro raskaudesta kun vauva on sylissäsi. niin tein minäkin.
kun rakenneultra on tehty niin voi ihan hyvin kertoa. itse jo kerroin heti niskaturvotusultran (rv11) jälkeen.
miksi pelkäät kertoa? onko huoli jostain? pelkoa?
ei kylläkään enää niin kovin todennäköistä. Jos halut pelata varman päälle niin kerro raskaudesta kun vauva on sylissäsi. niin tein minäkin.
nauti raskaudesta! :)
jos on todella pieni prosentti että menis jotain vikaan. iloitse, sinusta tulee äiti!
Kerro toki. Ja jos vielä sattuisi huonosti käymään, niin ei tarvitse yksin surra. Hieman saattaa kyllä kummastelua aiheuttaa, että asiasta ei ole aikaisemmin voinut kertoa.??
Kun 23 viikkoa on täynnä, niin elinkelpoisen raja on ylitetty, ja kaikki siihen päälle on plussaa. Silloin vauvalla on jo mahdollisuuksia selviytyä kohdun ulkopuolella. =)
Onhan sitä alkuunsa ensin keskenmenoriski aika suuri. Sitten tuli se np-ultra. Viikot vaan menneet ja jännitettiin sitä rakenneultraa, kun sieltäkin voi saada huonoja uutisia.
Jotenkin olen vaan ajatellut, että jos sitä ainakin puoleen väliin raskautta selviää ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa, voi pikku hiljaa alkaa iloitsemaan tulevasta lapsesta. Ja kertoa sitten uutisiakin sukulaisille ja ystäville.
ap
enhän kuitenkaan abortoisi lasta ja kolmesta ekasta olen iloinnut jo varhain, mutta keskenmenon jälkeen tää neljäs kyllä tuotti huolta ja kyllä vasta lähempänä 20rv aloin uskoa asiaan. Mulla vaan näkyy niin pian, että eipä sitä edes tartte kertoa, kun se siis näkyy. Tottakai aina voi käydä huonosti eikä elävää lasta synny tai hän kuolee, mutta Suomessa näitä on vähän ja voihan tulla kätkytkuolemakin, joten ei noita kannata surra ennen kuin kohdalle sattuu.
kerrottu heti np-ultran jälkeen avoimesti iloiten. Tästä toisesta jopa osalle aikaisemmin, kun maha pullahti heti, enkä jaksanut alkaa selittämään mitään lihomisvale tarinaa...
Kohdussasi ei ole mitään lasta. Siellä on vaan kasa soluja, jotka eivät missään mielessä muistuta ihmistä eivätkä ne ole ihmisperäisiä. Vasta kun syntymän hetki koittaa ja tuotos on sinusta ulkona, se muuttuu ihmiseksi ja lapseksi. Tämän takia esim abortointi on ihan jees, kun mitään ihmistä ei siinä oteta hengiltä.