Ääh, miten ratkaisisit tähän? Ulinaa joulukalentereista
Eli, kaverini jolla on TOSI villi 4v lapsi oli meillä käymässä ja jossakin välissä tämä vilperi oli mennyt 8v poikani huoneeseen. Oli repinyt hänen joulukalenterinsa ja syönyt sieltä suklaita. Joulukalenteri oli ollut siis pojan koulupöydällä.
Lapseni pikkuveli oli kotona, kun kaverini oli kylässä eikä päästänyt tätä 4v huoneeseensa .
Tänään kaverini kävi tuomaan pojalleni uuden kalenterin. Paljon hienomman kuin se hajoitettu. Plus vielä 5 euroa rahaa, anteeksipyyntönä.
Tästä syntyi sitten kauhea huuto, kun veli alkoi parkumaan. Että kutsu ne uudelleen tänne kylään, niin tiedän olla poissa kotoa jos vaikka "Ville" tuhoaisi munkin kalenterin, BYÄÄÄH!!
Mitä tekisit? Antaisitko sen vaan huutaa ja tyytyä, että asiat on noin?
Vai olisiko curlingmaista ehdottaa, että toi kaverini tuoma hieno kalenteri olisi yhteinen, josta avattaisiin joka toinen päivä luukku?
Ja minä ostaisin tälle isoveljelle samanlaisen, mikä siltä hajoitettiin?
Kommentit (13)
Hänhän tässä on kärsinyt vääryyttä ja sitä on hyvitelty paremmalla kalenterilla. Miksi siitä puolia pitäisi antaa pikkuveljelle!
Tuntuu vaan kurjalta kun toi määkyy. Mä olen vaan niin tyhmä.
Sanoin kaverille eilen, että ei tarvitse korvata tota kalenteria, voin ostaa samanlaisen kun käyn kaupassa. Kun eihän se ollut tahallinen teko eikä kaverin vika. Yleensä se vahtii lastaan hyvin ja komentaa.
Jäin siihen luuloon, että asia oli sovittu näin.
ostaa isoveljelle samanlaisen kuin vanha, ja tuon lahjakalenterin puoliksi. Tämä kun on kuitenkin vähän erikoistilanne, ja saattaa aiheuttaa mielipahaa koko joulukuun. En pidä itseäni curlingmammana, mutta tasapuolisena kyllä.
ja siirtäisin sen "huonon" vaikka vanhemmille. Tuntuisi kurjalta, että toista harmittaa koko joulukuu, kun on huono kalenteri.
Mä sanoisin ihan suoraan että jos kauan määyt niin kalenteris lentää roskiin.
Meillä ei lapset pompottele aikuisia eikä inise turhista.
Asiasta saa kitistä, muttei tollasesta.
Onko mikään ihme jos kakaroita hyysätään ja ne saa tahtonsa läpi ja sitten tulee niitä kateita aikuisia?
Elämä nyt vaans attuu potkiin ja se potkii aika hemmetisti jos lapsesta asti opetetaan ettei tarvi mitään pahaa mieltä kestää.
Määkyköön muksu ihan niin kauan kuin haluaa. Miten pärjää myöhemmin lasten kanssa, jos yksi kalenteri saa äidin ajatukset harhailemaan.
saada avata siitä kalenterista muutaman luukun lohdutukseksi.
Onhan se nyt hirveä vääryys jos veli saa hienomman kalenterin!
Sen "hienous" ois saanu riittää korvaukseksi henkisistä kärsimyksistä.
Molemmat pitävät oman kalenterinsa ja äiti mielenrauhansa.
Tässä tuli paljon neuvoja, jotkut olivat sitä mieltä kuin minä curling-mammakin. Mutta mä tulin siihen lopputulokseen, että asiat on näin.
Määkyminen loppuikin jo. Me soitin tälle kaverilleni ja pidetään huomenna lättykestit, mihin siis tää kaverini poikansa kanssa myös tulee. Ja jos ei ole ihan kauhea pakkanen mennään koko sakki pulkkamäkeen :)
avata noita kahta kalenteria.. eli molemmat saisivat vuorotellen vähän parempaa ja vähän huonompaa, en ostaisi enempää katentereita.
Ja oikeasti koen, että tuo on reilua molempia kohtaan ja ei mitään curlinäitiyttä..
___
Se, että 2 lasta jakaa paremman ja huonomman kalenterin ei mielestäni tarkoita tätä:
curling-vanhemmuus tarkoittaa sitä, vanhemmat haluavat raivata jokaisen pettymyksen lapsen tieltä, mutta tekevät samalla tälle karhunpalveluksen.
Ei tuossa tilanteessa raivata JOKAISTA pettymystä lapsen tieltä.. vain 1 ja kuukauden mittainen ja lapsi on VASTA 4 vuotta...
Tuleeko toisen lapsen hyötyä "kohtuuttomasti" siitä, että joku söi hänen kalenterinsa eikä pikkuveljen kalenteria ??
___
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lok00…
haloo! etkö nyt osaa itse ratkaista asiaa? Mitä epäselvää tuossa on, kun pienempi poika ei ole mistään kärsinyt niin mistä nyt pitää saada korvausta; kalenteri sille, jolle se kuuluu. Paras kun oppii jo pienenä, ettei aina mene kaikki tasan eikä äiti ole aina tasoittamassa tietä.
No olisi ihan super-curlingia antaa kalenteri yhteisesti. Sehän oli 8v:n kalenteri ja on varmasti vaatinut vilpertiltä aika paljon tulla pyytämään anteeksi. Mielestäni vesittää anteeksipyynnön merkityksen teilläkin jos kalenteri onkin yhteinen.