Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko margariinia tehdä itse?

Vierailija
30.11.2010 |

Jossain keskustelussa taannoin joku palstalainen kertoi sekoittavansa 1/3 vettä, 1/3 öljyä ja 1/3 voita margariiniksi.

Mutta miten toi käytännössä tehdään? Sekoitetaanko kaikki kattilassa keskenään vai vatkataan tehosekoittimella vai miten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laita vettä, laitan puolet voita ja puolet oliiviöljyä, ripaus suolaa. Yleiskoneessa sekoitan.

Vierailija
2/6 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo taitavat olla rasvasekoitteita. Jotka ovat muuten parempia (ja terveellisempiä) kuin pelkkä voi tai varsinainen margariini, eivät näet sisällä kovetettuja kasvisrasvoja, mutta silti on niitä pehmeitä rasvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakastetaan köntäksi.

Vierailija
4/6 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosekoittimella surruutetaan kunnes kaikki on sekaisin, kaadetaan pakasterasiaan ja laitetaan jääkaappiin jähmettymään. Mä en tosin laita noin paljon vettä. Kokeilemalla tulee sopiva koostumus.

Toinen kiva levite on puoliksi voita ja puoliksi maitorahkaa, mausteeksi voi laittaa pippuria, valkosipulia tms. Tulee tuorejuustotyyppinen levite.

Vierailija
5/6 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se vesi on öljyn ja voin joukossa niin pieninä pisaroina, ettei mikrobit mahdu kasvamaan niissä... vähät minä siitä, jos seoksenne ei olekaan loppuun asti stabiili, mutten mikrobikyllästettyä tuotetta haluaisi syödä.

Vierailija
6/6 |
01.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olisi tarkoitus testata omaa levitettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän