Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö joku saattaa ekaluokkalaisensa aamuisin kouluun ja hakee pois?

Vierailija
30.11.2010 |

Onko tällaisia paljonkin? Miksi teette näin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienten lasten täytyy tarpoa pakkasessa ja pimeässä itsekseen koulumatka...muualla maailmassa harvemmin näin tehdään.

Vierailija
22/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus jopa mieheni vie minut aamulla töihin ja saattaa hakea iltapäivällä kotiin o_0

Ihan riippuen keleistä ja aikatauluista.

Eikös olekin kamalaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoululainen kinuaa että saisi mennä yksin, on niin isoa, niin isoa.

Itse ekalla jouduin kävelemään yksin 5 kilsaa kouluun.

Omat lapset menee tulevaisuudessa pienen matkan kävellen mutta pääsen saattelemaan ainakin osan matkasta kun olen kotona ja mennään puistoon yms pienten kanssa. ;)

-Saatan vaikka ipana kitisisi päästä yksin. Oon semmone kamala tiukkis!

Jos joku ei vaivaudu niin se ei ole minun asia.

Vierailija
24/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kyseessä oma, pieni 7-vuotias lapsi. Lisäksi olen samalla koululla itse töissä.

Muutamia kertoja olen antanut hänen kävellä lähellä olevasta ip-kerhosta yksin kotiin.

En anna lasteni muutenkaan hyppiä teillä tuntemattomilla, kuten olen saanut työssäni huomata monien vanhempien tekevän.

Vierailija
25/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna lasteni muutenkaan hyppiä teillä tuntemattomilla, kuten olen saanut työssäni huomata monien vanhempien tekevän.

kulkee koulumatkan yksin. Mutta ymärrän vanhempia jotka kuskaavat lapsia ettei tarvitse pimeässä yksin tarpoa.

Vierailija
26/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ekaluokkalainen niin toivoo. Kaksi pienempää sisarusta kotihoidossa, joten mahdollisuus on. Muutoinkin ulkoilemme aamu- ja iltapäivisin pienempien kanssa niin siinä samallahan se käy kätevästi. Matkaa kouluun noin 300m.

Vierailija
27/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaa n. 2 km ja matkalla kaksi tienylitystä, joista yksi vaarallinen sekä tietyömaa. Yleensä jätän kesken matkaa kävelemään, kun haluaa. Ja tänään sanoi, että haluaisi kävellä kotoa asti. En vielä uskalla antaa mennä, mutta pidennetään tuota matkaa vähitellen.

Vierailija
28/28 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten viedään ja haetaan. Lapsi on arka, joten en halua häntä pakottaa kulkemaan itse, kun kerran meillä on mahdollisuus saattaa mennen tullen. Tämä "taktiikka" on ollut ihan hyvä; nyt lapsi on muutaman kerran halunnut jo itse kävellä koulusta kotiin. Aamulla ei halua vielä yksin pimeällä kulkea. Minulle ei tullut mieleenkään, että olisi jotenkin "väärin" saattaa lapsi kouluun tai hakea sieltä - tämä johtunee osittain siitä, että olemme asuneet vuosia ulkomailla, jossa pienet koululaiset eivät todellakaan kuljeskele yksikseen. Toisekseen lapseni luokkalaisista (25 lasta) yli puolet saatetaan aamuisin kouluun ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki viettävät iltapäivän ip-kerhossa ja haetaan sieltä. Eli en koe että erottuisimme joukosta... Ja kolmanneksi lapsellani ei ole ketään kaveria, jonka kanssa kulkea samaa matkaa kouluun - parhaat kaverit ovat valitettavasti eri ryhmässä ja heillä koulu alkaa/päättyy eri aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän