Miksi jotkut ihmiset eivät uskalla matkustaa ulkomaille
Aina vedotaan vaan siihen, että ei ole Suomeakaan vielä nähty. Eihän tuo ole mikään selitys, ei kai kukaan koskaan ehdi tämän kokoista maata koluta ennen kuolemaansa. Ja onhan se niin paljon erilaista käydä ulkomailla. Yleensä nämä ihmiset ovat niitä, jotka ovat olleet pari kertaa reissussa ja niiden perusteella tekevät päätelmänsä.
Kommentit (46)
ja nähdä maailmaa. On tyytyväinen vaan siihen omaan pikkuelämään ja -ympäristöön. Sääliksi käy, elämä on niin lyhyt ja täällä maapallolla on niin paljon nähtävää, on sääli, että viettää sen koko ajan vaan samassa paikassa :(. En vaan voi ymmärtää miten joku ei halua matkustaa, sen ymmärrän, että kaikki ei voi, mutta jos ei halua niin en ymmärrä en. Joo, eikä tarvitsekaan ymmärtää, mutta silti en ymmärrä!! Ja ps. Jos ei ole koskaan matkustanut ei voi tietää mitä matkustelu on! Käykää niin herranjestas edes kerran jossain niin tiedätte tykkäättekö siitä vai ette! Ei voi sanoa ettei halua/tykkää matkustella jos ei ole koskaan matkustellut!
Ihan vain joillekin tosi läheisille ihmisille viitsii sanoa, ettei ole varaa. Muille sen sanominen on aina arveluttavaa. Sitä ei yhtään tiedä minne ne sen tiedon juoruavat ja kuinka sitten rupeavat asiaa ihmettelemään ja dissaamaan sitä varatonta.
No sanoisi edes sitten sen syyksi
Jos sanoo, ettei ole Suomeakaan vielä nähnyt, niin miksi sitä pitäisi epäillä? Mulla on kaveri, joka on suoraan sanonut, ettei uskalla lähteä. Pitäisikö mun nyt sitten epäillä, ettei häntä vaan kiinnosta lähteä? Vai voiko vain uskaltaminen olla oikea syy?
ja nähdä maailmaa. On tyytyväinen vaan siihen omaan pikkuelämään ja -ympäristöön. Sääliksi käy, elämä on niin lyhyt ja täällä maapallolla on niin paljon nähtävää, on sääli, että viettää sen koko ajan vaan samassa paikassa :(. En vaan voi ymmärtää miten joku ei halua matkustaa, sen ymmärrän, että kaikki ei voi, mutta jos ei halua niin en ymmärrä en. Joo, eikä tarvitsekaan ymmärtää, mutta silti en ymmärrä!! Ja ps. Jos ei ole koskaan matkustanut ei voi tietää mitä matkustelu on! Käykää niin herranjestas edes kerran jossain niin tiedätte tykkäättekö siitä vai ette! Ei voi sanoa ettei halua/tykkää matkustella jos ei ole koskaan matkustellut!
ja hyvinkin voineet todeta etti siellä ollut mitään miksi lähtisivät toistamiseen. Mä en tiedä kuin muuataman vanhan ihmisen ja lapsia, jotka eivät ole koskaan käyneet missään, edes Ruotsissa.
Mä olen matkustanut Euroopassa useassa maassa ja jopa asunutkin parissa. Lisäksi olen kielitaitoinen. Silti matkailu ei kiinnosta. Ei mun mielestäni ulkomailla ole juuri sen enemmän nähtävää kuin Suomessakaan. Kiinnostaa lähinnä edulliset vaateostokset.
T. 8
...voisikohan olla...
Minä en halua matkustella.
Olen tosin matkustellut, ihan lomilla vain kuudessa eri valtiossa.
Voisin lähteä reissun päälle esim. hakemaan mieluista autoa tai koiraa mitä täältä suomesta ei saa. Kielitaito riittää normaaliin päivittäisasiointiin.
Lomailen mieluiten juurikin suomessa retkeillen!
minkäs teet kun en uskalla en :-D
olisi jotenkin huonompaa kuin ulkomaanmatkailu. Kotimaassa on paljon nähtävää! Suomessako ei voi matkustaa, koska sitä ei ehdi koluta ennen kuolemaansa? Aika jännä ajattelutapa.
Ap sinäkö kierrät koko maapallon ennen kuolemaasi, käyt ihan joka paikassa? Vai mikä heitto tuo "ennen kuolemaansa" oli?
Yritä nyt vain saada pikku pääsi tajuamaan, että me ihmiset ollaan erilaisia. Kaikki ei todellakaan tykkää matkustella ulkomailla, mutta tykkäävät matkustella Suomessa. Tai jotkut matkustavat aina ulkomaille, kuten ap ilmeisesti, mutta kotimaanmatkailu ei kiinnosta. Tai, voitko kuvitella, jotkut eivät tahdo matkustella ollenkaan, vaan menevät joka lomalla mökille!
Se on kuules jokaisen oma asia.
eivät matkusta on tuo, että suomeakaan ei ole nähty. Eihän se ole edes mahdollista, joten aivan puppua
Mä olen matkustanut Euroopassa useassa maassa ja jopa asunutkin parissa. Lisäksi olen kielitaitoinen. Silti matkailu ei kiinnosta. Ei mun mielestäni ulkomailla ole juuri sen enemmän nähtävää kuin Suomessakaan. Kiinnostaa lähinnä edulliset vaateostokset.
T. 8
Minäkin olen aiemmin matkustellut, asunut parissa muussa maassa, tulen toimeen neljällä kielellä Suomen lisäksi. Mutta viime vuosina ei ole yhtään huvittanut matkustaa. Jotenkin se on toistaiseksi nähty, ehkä joskus taas uudestaan. Olen havahtunut siihen kuinka paljon nähtävää ja koettavaa on ihan lähialueilla, jopa ilman matkustamista, joita en ennen huomannut ollenkaan. Näiden kokeminen varsinkin pienen lapsen kanssa on paljon helpompaakin. Minäkin haluaisin tietää mitä kaikkea se kertoo minusta, etten matkusta nyt useaan vuoteen ulkomaille.
Enkä koe tyytyväni vain omaan pikkuelämään ja pikkuympäristöön. Nyt olen myös perehtynyt paremmin kulttuureihin ja historiaan ja tajunnut kuinka paljon mm. museoita, retkeilyä jne voi käydä ja tehdä ihan lähellä ja avartaa siten maailmaansa. Joskus jopa paremmin kuin istumalla lentokentällä.
Eivät asiat ole niin mustavalkoisia, minä tiedän paljonkin matkailleita ihmisiä, jotka ovat käsittämättömän suppeita ajatusmaailmaltaan. Esim. ihminen, joka on ravannut 40 maata ja käynyt kaikissa lähinnä baareissa ja hillumassa yökerhoissa loppujen lopuksi näkee aika vähän uutta vaikka maa vaihtuu.
ei kielitaidosta...matkustelu ei vaan kiinnosta pätkääkään. Olen huono nukkuja, en halua tulla "lomalta" loppuunväsyneenä. Matkustaminen on rankkaa ja stressaavaa, siis se ihan konkreettinen paikasta toiseen siirtyminen matkatavaroiden kanssa. Tapaan jatkuvasti ulkomaalaisia ihmisiä työssäni, ja käytän siis kielitaitoani. Minulle ihanin ja miellyttävin tapa päästä eroon arjesta on maata omassa ihanassa sängyssä lukien hyvää kirjaa, vaikkapa niistä kaukomaista. En ymmärrä miten turistirysien tai vaikkapa harvinaisempienkin kohteiden "näkeminen" oikeasti muuttaisi minua yhtään mihinkään suuntaan.
on lentopelko. Laivalla ollaan kyllä käyty ja virossa matkailtu. Ruotsissa ja Norjassa poikettu autolla. Lisäks hupimatkailu on epäekologista ja kyllä, se ON kallista. Voisin kyllä tykätäkin matkustella jos ei olis näin pieniä lapsia ja noita em. syitä myös.
indonesiaan yms rauhattomille alueille. en ainakaan lapsia veis. muuten matkustellaan monta kertaa vuodessa, mutta riskittömämmissä paikoissa.
ja muutenkin olen aika 'neuroottinen', enkä uskaltaisi esim. Kreikkaa eksoottisempiin paikkoihin mennäkään, siis ihan oikeasti pelkään, että jotain sattuu, varsinkin lapsille(joo ,ja tiedän, että kotonakin voi sattua ja pelkään sitäkin, raskasta on tämän ahdistuneisuus- ja paniikkihäiriön kanssa elo..)
siinä omassa elämässään ja lähipiirissään = on hyvin itsekeskeinen ihminen. Jos siis tosiaan ei halua matkustaa koskaan, eikä koskaan ole missään matkustellut. Sinuahan tämä ei koske, koska olet matkustanut.
Täytyy olla aika paljon rahaa sekä tietoa ja hyvät suunnitelmat, että matkailusta saa enemmän irti kuin lomasta kotona ja/tai kotimaassa. Monet matkakohteet ovat oikeasti ankeita ja/tai rauhattomia, hotellit huonoja, sängyt sanoinkuvaamattomia ja ruokapaikassakin voi todella helposti mennä metsään. Gourmet-ravintolassa saa toki aina hyvää ruokaa, mutta se edellyttää rahaa ja tietoa.
Meitä on kaksi kielitaitoista ja paljon matkustellutta, mutta emme me siltikään ole onnistuneet suunnittelemaan joka lomaamme niin, että pettymyksiltä olisi vältytty. Varsinkin, jos mukana on eri-ikäisiä.
Ymmärrän hyvin niitä, jotka ovat sitä mieltä, ettei matkoilla ole mitään, mitä Suomessa ei olisi. Paitsi sää. Eikä sekään aina: täällä ei tarvitse pelätä joutuvansa hirmumyrskyn tai tsunamin kouriin.
Asun Yhdysvalloissa ja minulla on oikein hyva elama-kavin esim. kotimaassa yhtena vuotena 5 kertaa.
Olen usein kaynnyt Nykissa ja asunnut ympari Usaa paikassa jos missa. Kun lahden kotoani pois esim Nykkiin niin jo toisena paivana tulee ikava omaa kotia. Ei mitkaan Nykin nahtavyydet kiinnosta, ainuastaan ihmiset. Serkkuni haluaa lentaa kanssani Tanzaniaan ,en halua lentaa sinne jos matka on jatkuvaa juoksemista paikasta toiseen -lupauduin matkaan jos saan puhella ihmisten kanssa ja olla niitten kanssa tekemisissa,siis kylalaisten. En koskaan ole ymmartanyt kuka haluaa pakata matkalaukun ja lahtea kotoaan katsomaan paikkoja mutta kuiteskaan ei ne puhu niissa maissa oleville ihmisille,eika niita kiinnosta kuunnella miten paikkakuntalaiset puhuvat maastaan. Ainahan saat kuvia kattoo eri maista tietokoneen kautta.
Inhoan katsoa muitten matkakuvia...ei kiinnosta .
Taidan olla koti hiiri. Suomessa kun kayn niin en edes ole kiinnostunut kaymaan Hesan keskustassa vaan mulle on ainoastaan tarkeeta ne ihmisten tapaamiset.
Kysymys ei ole uskaltamisesta vaan siita etta en ole kiinnostunut mistaan ulkomailla olevista rakennuksista ja nahtavyyksista. Olen Nykissakin kaynyt 20 kertaa mutta mitkaan turistijutut eivat kiinnosta-mieluummin istun viinilasin kanssa hotellin aulassa ja juttelen ihmisten kanssa.
Kysymys ei ole uskaltamisesta vaan siita etta en ole kiinnostunut mistaan ulkomailla olevista rakennuksista ja nahtavyyksista. Olen Nykissakin kaynyt 20 kertaa mutta mitkaan turistijutut eivat kiinnosta-mieluummin istun viinilasin kanssa hotellin aulassa ja juttelen ihmisten kanssa.
muuten edes ymmärrä, miten joku voi ajatella, että joku matkailee vain Suomessa, koska ei ole rahaa lähteä ulkomaille. Sellainen ei ole tainnut pahemmin matkailla kotimaassa. Ulkomaille pääsee helposti samalla rahalla tai jopa halvemmalla kuin kotimaahan, jos tekee jotain muutakin kuin yöpyy tuttavien nurkissa ja mökillä.