autoa ei kannata lämmittää etukäteen
nyt on tutkittu että tulee kalliimmaksi lämmittää auto (kummalla vaan, lämppärillä tai sillä joka asennetaan autoon). Myöskään autoa kylmällä käynnistämäinen ei rasita kuten on luultu. Päästöjä tulee enemmän kun kylmänä käynnistää mutta se on suoranaista päästöä, kyllä sähköyhtiöt/bensayhtiötkin saastuttaa.
Kommentit (30)
No mites sen auton sitten saa käyntiin? Meillä käynnistysakulla, mutta pitäähän se ladata sekin. Joten ei nyt ryhdytä ap noudattamaan sun neuvoa.
meillä on saksalainen ja ranskalainen auto (molemmat vanhahkoja 8-10v.) ja molemmat lähtevät käyntiin pakkasella kuin pakkasella. Saksalainen teki topin yhtenä talvena, mutta siihen oli syynä huono akku - ei saksalaisuus.
Lämmitämme kuitenkin autoja tietenkin etukäteen a) mukavuussyistä b) pidentääksemme autojen käyttöikää ja c) vähentääksemme päästöjä. Sähkö meidän perheeseen ostetaan 100% tuulisähkönä.
Rahaa toki meiltä palaa enemmän, mutta silti arvostamme enemmän mukavuutta ja ekologisuutta.
Voisitko AP pyytää mieheltäsi linkin tuohon tutkimukseen ja tiedot missä lehdessä se on julkaistu? Kiinnostaisi kovasti mitä siinä oikeasti on tutkittu ja sanottu.
saksalaisuuden päättelin itse. ne kun ovat jopa minun tietämyksen mukaan parhaita autoja. ja siitä jos teidän ranskalaiset ei kerran -30 asteessa käynnisty. Meillä ei ole ongelmia ollut. Mut taitaa tää lämmityshomma olla niin luissa ja ytimissä ettei uusi tieto mene perille millään.
No mites sen auton sitten saa käyntiin? Meillä käynnistysakulla, mutta pitäähän se ladata sekin. Joten ei nyt ryhdytä ap noudattamaan sun neuvoa.
Kunnossa olevassa autossa auton lataaminen tapahtuu pääsääntöisesti auton omalla laturilla, eli auton ollessa käynnissä. Ja pääsääntöisesti edelleen se autoon kytkettävä piuha ei lataa akkua, vaan lämmittää moottoria. Toki siihen saa myös kiinteän akkulaturin, mutta valtaosa kuvitelmista "piuha lataa akkua" on todellakin vain kuvitelmia, sillä akku ei lataannu.
luovutan, ehkei tää homma toimi noissa ranskalaisissa yms. autoissa. itse ollaan ostettu aina saksalaista koska ne käynnistyy kylmänä ihan hyvin vielä 30 asteessa.
Ja joo, webasto se sana oli mitä en muistanut. Meillä on se aiemmin ollut mutta tosiaan vie aikapaljon polttoainetta. Mut kiva on autoon hypätä vaikka pitkän työpäivän jälkeen vaikka auto olis ollut kaupungilla tien varressa...
ap
Meillä on ranskalainen auto ja kyllä se käynnistyy pakkasellakin, mutta kyllä siitä kärsii moottorikin jos kovilla pakkasilla starttailee ilman lämmitystä.
Webastoa meillä ei ole ikinä ollutkaan.
Ja miten vedit autojen tekomaat tähän jos et edes tiedä mistä puhut?
kysyä missä on julkaistu.
tiesitkö että samaa sähköä teille tulee kuin naapurille vaikka ostaisitte ekologista sähköä? Te vaan maksatte siitä enemmän.
Eli ei ole yhtään ekologisempaa tai vähäpäästöisempää pistää autoa lämppäriin. Mukavuus on sitten oma asiansa, eli onko mukavaa sitä asennella yms. vai käydä auto käynnistämässä pikaisesti ja tulla vielä sisälle lämmittelemään.
mutta lohkolämmitin ei, kun sitä käyttää ajastimella. Minäkin haluaisin mieluusti kuulla, missä lehdessä näin väitetään.
tarkistaa faktat ennenkuin lauot noita väitteitä totuuksina. "Niin, mutta kun mun mies sanoi...". Naurettavaa! Ja ikä oli?
kysyä missä on julkaistu. tiesitkö että samaa sähköä teille tulee kuin naapurille vaikka ostaisitte ekologista sähköä? Te vaan maksatte siitä enemmän. Eli ei ole yhtään ekologisempaa tai vähäpäästöisempää pistää autoa lämppäriin. Mukavuus on sitten oma asiansa, eli onko mukavaa sitä asennella yms. vai käydä auto käynnistämässä pikaisesti ja tulla vielä sisälle lämmittelemään.
Tarviskohan sun nyt ihan tosissaan
tarkistaa faktat ennenkuin lauot noita väitteitä totuuksina.
Nämä naiivin mustavalkoisesti kaiken mahdollisen ja mahdottoman uskovat tyypithän on tämän palstan suola.
saksalaisuuden päättelin itse. ne kun ovat jopa minun tietämyksen mukaan parhaita autoja. ja siitä jos teidän ranskalaiset ei kerran -30 asteessa käynnisty. Meillä ei ole ongelmia ollut. Mut taitaa tää lämmityshomma olla niin luissa ja ytimissä ettei uusi tieto mene perille millään.