Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset puremiset sallisitte koiralta?

Vierailija
29.11.2010 |

Mulla alle vuoden ikäinen isokokoinen uroskoira. On alusta saakka ollut vaativa, mutta me ollaan kasvatettu jo aikaisemmin 3 koiraa. Alusta saakka opetettu, että sen kupilta saa lapsetkin ottaa ruokaa ja tänään oli napannut makkarapaketin pöydältä ja tyttö otti sen pois ja mä kuulin vain murahduksen ja sen jälkeen se puri (en siis ollut vieressä). Verta ei tullut, mutta parista hampaan terästä tuli mustelman näköiset pienet jäljet.

Nythän on murrosikä, mutta tuo on alkanut haukkumaan, varastamaan tavaroita, puremaan ja syömään kaikkea mitä ylettää ja kerkiää ottamaan. Oli eka kerta kun puri "tosissaan", välillä näykkii käsistä. Kukaan mun aikaisemmista koirista ei ole käyttäytynyt noin, vaikka eivät mitään helppoja nekään olleet. Kuria on pidetty pennusta saakka, saa lenkkiä ja on tilaa temmeltää pihalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raakile, tod.näk. murrosiässä. Aivan normaalia käytöstä. Henk.koht. en oo koskaan ymmärtänyt sitä, ettei koiralle anneta ruokarauhaa.

Vierailija
2/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minkäänlaista.

t:koiraihminen (9 koiraa kasvattanut)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetettava, että lapset saavat ottaa kupin, luun ja herkut pois ja aina on antanutkin eikä mitään ongelmia. Tuon makkaran varasti, joten se olikin sitten näköjään eri asia.

Vierailija
4/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauman heikommallakin jäsenellä on oikeus puolustaa ruokaansa. Mistään valtataistelusta tuo ei sinänsä siis vielä kerro.

Musta koiralle kuuluu antaa ruokarauha ja nukkumarauha. Muuten siitä hyvin todennäköisesti kasvaa vihainen ja arvaamaton.

Vierailija
5/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti en minkäänlaista.

t:koiraihminen (9 koiraa kasvattanut)

tai sitten olet ollut tekemisissä jonkin supernöyrän rodun kanssa. Se, että on ollut paljon koiria, ei välttämättä tarkoita sitä, että niistä jotain ymmärtäisi. Olen tämän elämäni aikana tullut huomaamaan.

Vierailija
6/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eriasia. Kuten ap:n tekstistä kävi ilmi koira "hyökkäsi" lapsen kimppuun, en salli sitä yhdeltäkään koiralta.

Vierailija
7/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eriasia. Kuten ap:n tekstistä kävi ilmi koira "hyökkäsi" lapsen kimppuun, en salli sitä yhdeltäkään koiralta.

murrosikäisestä koirasta. Pitäisikö semmoinen sitten lopettaa vai?

Vierailija
8/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puremista mutta mulle onkin ihmiset tärkeämpiä kuin koirat

Vierailija
9/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran murrosiässä, mutta kyllä se saatiin siitä pois opetettua. Kiva sitten lopettaa pentukoira sen takia, kun sen omistajat eivät osaa toimia oikein.

Vierailija
10/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uros rotikka, jos se on sun mielestä nöyrä rotu, niin ok. Voihan se olla etten tajua mitään koirista, en mä ainakaan moiseen käytökseen ole omieni kanssa koskaan ennen törmännyt.

Vierailija
11/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia käytöstä. Meilläkään ei pentu tee mitään jos otamme siltä luut tai ruoat pois, mutta ei sitten millään tahdo luovuttaa asioita jotka "varastaa". Sitä pitää vain opettaa ja harjoitella. Koirasi on murrosikäinen eli tosiaankin koettelee rajoja ja riehuu, pitää vain olla sitkeä ja kärsivällinen.

Jos olisi oikeasti halunnut satuttaa tai ollut aggressiivinen, olisi käsi nyt muhjua tai ainakin täynnä reikiä

Vierailija
12/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henki pois.

Vierailija
13/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntönä en hyväksy puremista.

Pentuiässä mahdoton välttää, mutta kiellän sinnikkäästi joka kerta,kädet ym. ruumiinosat ei ole leikkiä varten.

Meillä saa jokainen laumassa korkeampi ottaa ruokaa ym pois koirilta,kunhan ensin sanoo käskyn irti.

Olen tehnyt selväksi että minä komennan lapsiani, ei koirat. Tähän ei tarvitse väkivaltaa, tiukka kielto ja ruumiinkielellä viestittäminen meillä riittänyt.

Ikää koirilla 1½v ja ½v, tosin rotuna helpommat noutajat.

Vierailija
14/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran murrosiässä, mutta kyllä se saatiin siitä pois opetettua. Kiva sitten lopettaa pentukoira sen takia, kun sen omistajat eivät osaa toimia oikein.

ethän säkään sitä puremista sallinut kun kerran halusit opettaa koiran siitä pois

Vierailija
15/15 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ei ole suurin ongelma se pureminen, vaan pöydältä tavaroiden nappaaminen!! Se pitää nyt opettaa sille koiralle, että pöydältä ei oteta.

Koira ei varsinaisesti purrut, mutta puolusti omaa saalistaan.. Joku jo ehdottikin sitä "irti"- käskyn opetusta, silloin koira osaa varautua luopumaan, eikä tarvitse puolustautua..

Tsemppiä.

Toivottavasti tyttö ei pelästynyt.