Milloinkohan tällaiset nimet kuten Raija, Tarja, Sirkka tulevat "muotiin"?
Kommentit (13)
Jos et voisi laittaa omalle lapsellesi nimeksi Sirkka, niin oma lapsesi saattaa laittaa. Hyppää siis 1-2 sukupolven yli.
Tutullani on n.15 vuotias Sirkka :D Silloin nauratti kun lapsi kastettiin, nyt siihen on jo tottunut.
laittanut pojasta Reijon, mutta mies ei halunnut...
Äidin sisko on Reija ja yksi työkaverinsa Sirkka.
Kaikki 40-50 vuotiaita naisia.
kun tuon nimiset ovat samanikäisiä kuin esim. Ainot nyt.
ja jos lapsi ei osaakaan aika pienenä sanoa ärrää, niin esittelee itsensä -Minä olen Aija (Raija), Taijja Tarja), Siikka tai Silkka (Sirkka).
Toisin sanoen Raija, Tarja ja muut nimet ovat kovaa kamaa nykyisten alakoululaisten nimetessä aikanaan omia lapsiaan. Äidin ja isän aikalaisten nimet ovat yleensä kamalia, mutta kunkin polven isovanhempien nimet alkavat olla niin ihquja... Samalla tavalla on käynyt esim. nykyisille Iidoille ja Lindoille. Noin 15 vuoden päästä Jari on todennäköisesti uusi muotinimi.
T. kielitieteilijä
nimistä Sirkka, Raija, Arja, Reijo, Kalevi yms.!
Ovat kuuulemma "kivan erilaisia" nimiä! :D
Pentti 2v. Ja keväällä syntyvä pikkuveli tulee olemaan Martti ja pikkusisko Pirkko :)
Tarja ihan kamala. Toivottavasti tämä nimi unohdetaan kalenterista.
Terv. Tarja
niinhän se menee, että nimet tulevat uudestaan muotiin kun nimien nykyiset kantajat ovat kuoleman kielissä. minun äiti on merja ja tätini pirjo, nää on just niitä kuumia nimiä kolmenkymmenen vuoden päästä :) vaikka nyt tuntuvat omaan korvaan vielä aika kamalilta.
tykkäävät noista.