Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka pääsee taivaaseen?

Vierailija
29.11.2010 |

Saako kuoleman jälkeisen ikuisen elämän jokainen joka on kastettu evlut kirkkoon?

Vai vaaditaanko sen kasteen lisäksi vielä jotain erityistä uskonnollisuutta, uskonnon harjoittamista elämän mittaan?

Vai pelastuvatko ehkä kaikki ihmiset riippumatta onko kastettu kristityksi?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoo ja kastetaan, pelastuu. Usko on Jumalan lahja, ei oma teko.

Vierailija
22/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ihmiset. Tien taivaaseen Jumala on ilmoittanut Raamatussa. Tie taivaaseen on Jeesus Kristus. Kukaan ihminen ei sen sijaan voi tuomita ketään toista ihmistä, vaan tuomio on Herran. Hänelle jokaisen ihmisen on tehtävä tili, kun tulee tuomion aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jeesus sanoi hänelle: 'Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6. Pelkkä kaste suoritettuna tekona ei pelasta. Usko Jeesukseen pelastaa. "Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus" 1. Kor. 3:11. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu: mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." Mark: 16 16 Jeesus kuoli ristillä syntisten ihmisten puolesta, jotta jokainen, joka häneen turvautuu, pelastuisi. Jeesus myös nousi kuolleista kolmantena päivänä. Jos ihminen turvautuu Jeesukseen, Jeesus itse tulee ihmisen sydämeen asumaan ja alkaa siellä vaikuttaa Jumalan tahdon mukaisia asioita (mm. rakkautta, iloa, rauhaa ym.) "Ja niin kuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poikakin ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä" Joh. 3:14 - 15.

Vierailija
24/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kysyt väärästä paikasta - nimittäin ihmisiltä. Rukoile Jumalaa. On monta totuutta ja kaikkien mielestä heidän omansa on oikea.

Vierailija
25/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä on sellasia rajoittuneita "natseja" kuin päivi räsänen jne.

Vierailija
26/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, siis usko on kii siitä antaako Jumala sen mulle tai ei. Onko jumla siis ennalta päättänyt kenelle hän antaa sen uskon ja kelle taas ei?

Vierailija
27/32 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä siellä taivaassa oikein tekisin? Ei minua huvita olla siellä, jos en voi harrastaa niitä samoja asioita, mitä tässä ruumiissani ollessani pystyn tekemään. Sielulla tai henkiolennolla ei ole mitään kykyjä.

http://freepathways.wordpress.com/2009/10/11/en-halua-taivaaseen/

Vierailija
28/32 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa lukea mitä kaikkea ihmiset keksivätkään.

Vierailija
29/32 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kertomaan evankeliumia niille, jotka kuolivat vedenpaisumuksessa. Eli silloin ihmisillä ei ollut mahdollisuutta sen kuoleman edessä tehdä uskonratkaisua. Tänä päivänä jokainen ihminen tulee kuulemaan uskosta ja taivaasta ja päätös on sen ihmisen, mitä tiedolla tekee.

Raamattu myös kertoo, että Jumala ilmoittaa itsensä eri tavoin jokaiselle ihmiselle ja se ihminen tuomitaan tietonsa mukaan.

Ainoastaan usko Jeshuaan messiaaseen pelastaa. Jos haluat uskoa, niin rukoile Jeesusta elämääsi. Ja elämäsi tulee muuttumaan ja radikaalisti. Sinä pääset kuolemasta todelliseen elämään jo nyt. Ilman Jeshuaa on sama kuin olisi kuollut jo nyt.

Vierailija
30/32 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan minkä tahansa uskonnon jumala tai itse mietitty jumala?

Arvasin, että kukaan kristitty ei ole valmis vastaamaan tähän kysymykseen, koska se vastaus kuullostaisi ihan helvetin naurettavalta noin loogiselta kannalta eli olisi tyyliin: "taivaaseen menevät ne kristityt, jotka ovat uskossaan vahvoja" (eli muutama miljoona).

No kristityt, menevätkö juutalaiset, tuo valittu kansa taivaaseen mielestänne? Muistuttaisin, että juutalaisten mukaan kristityt eivät mene. Israelia kannattaa toki tukea maailmanpolitiikassa, kun ovat "uskonveljiä":)

Vierailija
31/32 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ihminen tekee siitä itse niin mutkikkaan. On niin vaikeaa luopua synnillisestä elämästä, katua pahoja tekojaan ja ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen armo sekä rakkaus. Lapsikaste ei pelasta, joten sen varaan tuudittautuminen on mitä suurin eksytys. Lestaadiolaiset tulevat yllättymään kun taivas on täynnä iloista porukkaa ja heitä on siellä vain kourallinen.

Vierailija
32/32 |
30.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin riippumatta omista uskomuksista.