Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhä voi muistaa varakkaita kummilapsiaan jouluna?

Vierailija
29.11.2010 |

Taas on se aika vuodesta kun pitää keksiä mieleisiä lahjoja eskari-ikäsille/pienille koululaisille kummilapsille. Nämä lapset tulevat varakkaista kodeista, ja ovat tottuneet saamaan kaikkea mahdollista mitä nyt rahalla saa, kymmeniä lahjoja joka joulu.

Meillä on tällä hetkellä heikko rahatilanne ja ihan miettimistä siinä, miten hankkia omillekin lapsille joulupukin kontin paketit, saati sitten muut talven aikana tarvittavat asiat.

Pitääkö lahjojen olla lahjojenvaihdossa (kummilapsienvanhemmat ovat meidän lapsien kummeja) olla samanarvoisia, kun kerran tuloerotkin ovat moninkertaiset?

Mitä mukavaa voisi hankkia tai tehdä kummilapsille kohtuullisella rahamäärällä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä joulukortti, se riittää.

Me ainakin ostetaan jo niin paljon lahjoja lapsillemme, ettemme odota koskaan keneltäkään muulta lahjoja.

Vierailija
22/22 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olemme kai aika keskituloinen perhe, ainakin tällä hetkellä molemmat vanhemmat töissä. Silti minusta noin 20-25 euroa on riittävä lahja ja ymmärrän, että monilla ei ole siihenkään varaa. Muille ystävien lapsille en anna joululahjoja ollenkaan (eivätkä he meille), ainoastaan kummilapsille sisaruksineen, ja synttärilahjat 10-15 euron luokkaa muille kuin kummilapsille. Ystäväni antaa aina lapselleni (jonka kummi ei edes ole) jotain 50 euron arvoisia joulu- ja synttärilahjoja ja olen siis itse heidän lapsensa kummi. Itse olen kuitenkin pysynyt sillä linjalla joka meillä on tapana, koska koen, että muuten se taas olisi epäreilua muita kummilapsiamme kohtaan. Ristiäislahja oli arvokkaampi, mutta muut ei. Olen yrittänyt korvata hintaa ajatuksella.

Etenkin jos ap:n tilantessa on selvä tuloero, niin en usko, että he edes odottavat mitään isoa lahjaa. Tietysti olisi hauska, jos lahjaan keksisi jonkun kivan idean. Minäkin kannatan tuota yhteistä tekemistä lapsen kanssa, esim. leffaan meno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla