Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pienemmiltä paikkakunnilta pk-seudulle muuttaneet?

Vierailija
29.11.2010 |

Oletteko löytäneet esim. Helsingistä mukavaa ja rauhallista seutua asua, missä lasten olisi turvallista kasvaa? Kaipaatteko takaisin pienempään kaupunkiin tai kylään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsinki ja Espoo ovat täynnä pieniä lähiöitä joissa palvelut lähellä ja lasten turvallista asua. En itse asiassa tiedä yhtäkään turvatonta paikkaa pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
2/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella kivoja asuinpaikkoja on jokaisesta löytynyt. Nyt asutaan siis kehyskunnassa ja viihdytty ollaan hyvin 7v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan asuttu lapsiperheenä Helsingissä Käpylässä ja Maunulassa. Kummatkin kivoja ja riittävän rauhallisia. Ystäviä asuu Haagassa, Paloheinässä ja Pakilassa. Kaikki mun mielestä kivoja ja ihan tavallisten ihmisten asuinalueita.

En missään tapauksessa kaipaa maalle. Mä olen asunut siis ihan maalla, ei edes katuvaloja. Lähimmät kaverit 5 kilsan päässä. Kaikkiin harrastuksiin mentiin autolla. Samoin koulupäivät pitkiä, kun joutui odottelemaan kyytejä.

Työkavereita kun katselee, niin en missään tapauksessa kaipaa myös mihinkään Lohjalle tai Kirkkonummelle. Työmatkoihin valtavat ajat ja lapsilla pitkät päivät hoidossa.

Vierailija
4/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mieltävät Helsingin pelkäksi ydinkeskustaksi Rautatieaseman liepeillä, mutta jo ratikkareittien loppupäässä on ihan lintukotoja. Pikkaisen kauempana esim. Helsingin ja Vantaan rajalla on jo omakotitaloalueita metsän keskellä, viljavia peltoja ja metsän elukoita.

Kaipaan kyllä takaisin kotiseudulle, mutta suurin syy on se että kaikki sukulaiset asuvat siellä, eli hoitoapu on monen tunnin matkan päässä. Lisäksi minua on alkanut syvästi vituttaa se, että täällä pk-seudulla kaikki on niin pirun kaukana ja sitten kun on ruuhkaa, on _tosissaan_ ruuhkaa. Esim. automarkettiin saa ajaa puolisen tuntia ja sinne on ihan turha tunkea iltaisin klo 18-20, koska siellä ovat kaikki muutkin.

Vierailija
5/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan pikkukaupunkimaista ympäristöä, mutta ei tule ammatin vuoksi kyseeseen. Joten olen mieluummin töissä ja asun paikassa jota en koe kovin läheiseksi kuin että asuisin kivassa paikassa työttömänä.

Olen asunut Helsingissä ja Vantaalla, sekä kantakaupungissa että lähiöissä. Enimmäkseen olen asunut itäsuunnalla, jonka maine ei ole kovin korkea, mutta ei se käytännössä ole mitään turvattomuutta aiheuttanut. Pakila olisi rauhallisempi eikä juurikaan maahanmuuttajia, mutta kenellä on varaa? Toisaalta isoissa lähiöissä on paremmin tarjolla päivähoitopaikkoja, kerhoja ja kaikenlaisia palveluja (kuten kaupat, terveyskeskus, uimahalli yms.)

Vierailija
6/6 |
29.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin Vantaalle, ollaan asuttu Pakkalassa ja nyt Kartanonkoskella, jossa viihdytään hyvin. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä, mutta silti lähellä peltoa, metsää ja vettä.

Harmi vaan, että asuminen on niin kallista, ikinä ei tule olemaan varaa omaan omakotitaloon. Mutta koska tykätään paikasta ja työt on täällä, niin en valita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi