*HELMIÄISTEN -11* joulukuu
Kommentit (35)
Omaa napaa vähän alkuun.
Kävin aamulla lääkärissä ja masuasukilla vaikuttaa kaikki olevan hyvin. Painoa tullut vain +400g viime käyntiin verrattuna joten ei noi tortut ja suklaat ole vielä ainakaan muuttuneet makkaroiksi tohon navan ympärille :D
Perjantaina olis ultrakäynti kättärillä. Jos nyt sais tietää sukupuolen, ni olis ihan kiva, jännittää ja en jaksa kyl odottaa synnytykseen asti.
Meillä aamulla tytöt (2ja3v) olivat ihan innossaan joulukalentereista. (sain eilen tuttavalta kaksi kuvakalenteria ja sitten meillä on sellanen ns. koko perheen iso kalenteri johon mä itse laitan jotain yllätystä lapsille.) ei meinannut aampala oikein maistua kun piti vaan kelenteria päästä katsomaan :)
Nauttikaa näistä päivistä, kohta onkin viikot jo niin pitkällä että joillakin voi askel ruveta jo painamaan (kokemusta löytyy ).
Ihanaa joulukuun aloitusta kaikille.
Shahara ja masuasukki
Aika tosiaan menee hurjan nopeasti! Eletään viimeisiä viikkoja kun kaikki on vielä meidän ympärillä eikä pikkuisen ympärillä :>. Nautitaan siis siitä!
Neuvolassa käyty tänään ja kaikki oli reilassa. Sokerirasituksessakaan ei ollu häikkää. Painoarvioita eivät eivät vauvasta tällä kertaa antaneet :o. Mutta sf-mitta oli edelleen yläkäyrällä niin eiköhän vauvakin oo sit jonkun kokonen :>. Valmennusajat saatiin, ne alkaa tammikuussa.
Eipä sen kummempaa :). Mukavaa pitkää viikonloppua kaikille jotka siitä pääsevät nauttimaan!
Adalmis ja keijo 27+4
Olis mielenkiintoista kuulla millaisia painoarvioita teillä on masun asukkaat saaneet ultraäänessä käydessä?
Meillä tyttö (?) on saanut seuraavat arviot:
rv 20+4: 370g
rv 25+6: 790g
rv 28+5: 1060g
Voikohan nyt noista sitten jo päätellä/arvioida minkäkokoinen vauva olisi tulossa täysillä viikoilla syntyessään? Muut mitat on hyvin tarkasti keskikäyrällä, mutta vauvelin vatsanympärys on edelleen alakäyrällä. Siro vauva siis ainakin toistaiseksi. Vauva on ollut jo useamman tutkimuksen ajan oikein päin tulossa, tiedä sitten jos vielä aikoo kääntyillä... Kolmen viikon jälkeen ois viimeinen kontrolli ton vatsan kasvun suhteen ja jos on pysynyt edelleen käyrällä, niin sit riittää ja ootellaan vaan syntymää :)
Sokerirasituksessa ei paljastunut ikäviä yllätyksiä onneksi. Aika kummallista on, että mulla on hemoglobiini parantunut raskauden aikana, vaikka en oo siis rautavalmisteita ottanut. Kummia hommia se tuo raskaus kropalle teettää!
Mukavaa itsenäisyyspäivän odotusta kaikille!
Vaapukka rv 28+6
Meidän masuasukki ei ole saanut minkäänlaista painoarviota.. Rakenneultrassa todettiin vaan, että sikiön koko vastaa viikkoja ja kaikki on ok. Ei ne ilmeisesti sitä kokoa sitten sen enempää tarkkaile, jos ei ole syytä? Olishan tuo kiva ollut tietää, mutta en sitä muistanut sitten siinä ultran aikana kysyä. Kohdunpohjan korkeus mulla on mennyt keskikäyrällä, että ehkä se vauveli kuitenkin on ihan normaalisti kasvanut.
Mä kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli hyvin. Oma paino ei onneks tällä kertaa ollut noussut yli 500g/vk :D Tällä kertaa se oli noussut 230g/vk, joten siitä ei tullut sanomista.. Mulle on tullut painoa lisää nyt n. 11 kg :O
Äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja olihan se ihan mukava paketti :) AIO-kestovaippa oli pettymys, mut sitä osasin odottaakin. Kuorivaippa sen sijaan vaikutti ihan käyttökelpoiselta.. Toivottavasti nuo äitiyspakkauksen kestovaipat olis jatkossa oikeesti hyviä, niin ehkä ihmiset niitä innokkaammin sitten alkaisi käyttämäänkin :) Mut joo, kyllä mä muuten tosta pakkauksesta tykkäsin. Me suomalaiset ollaan onnekkaita kun tuollainen äitiyspakkaus täällä tarjotaan..
Pautsu 29+4
Heippa kaikille!
Ja ihanaa joulun odotusta *
Heippa kaikille!
Ja ihanaa joulun odotusta masuille ja masujen kantajille!
Minun alivuokralaiseni painoarviot ovat olleet h24+4 626 g ja tänään h31+3 1861g ja molemmat lukemat asettuivat täysin keskikäyrälle eli ennustetaan keskiverto poikaa: HUOH! Eli tiukasta gestaatiodiabeteksen ruokavalion noudattamisesta ON hyötyä. Sokerit heittävät ja lääkäri sanoi tänään, että pelkästään niiden mukaan pitäisi harkita insuliinin aloitusta, mutta koska vauva sopusuhtainen keskikäyräläinen ja oma painoni laskenut 3 kg raskausaikana tiukasta ruokavaliosta johtuen, voin jatkaa diabeteksen hoitoa ruokavaliolla (kertoo, että ruoka valiota noudatettu... ;P).
Kummasti on motivaatiota jättää joulukonvehdit rasiaan, koska on se mukavampaa pusertaa maailmaan keskivertovauva kuin Ilta-Lehden lööppivauva tyyliin 6,1 kg... XD
Hautomo h31+3
Meidän pikku-mies on saanut seuraavanlaisia painoarvioita:
rv 19+3 366 g
rv 20+6 501 g
rv 26+3 1089 g
Aikalailla keskikäyrillä mennään noissakin. Taisi olla tuo rv 20+6 kun kasvussa oli piikki, joka viime kertaisen perusteella näyttäisi tasoittuneen takaisin keskikäyrälle.
Mukavaa joulunodotusta myös täältä!!
Santtu rv 30+5
oliko sulla ton ekan lauseen jälkeen joku merkkiyhdistelmä, jos aina katkaisee viestin? Oon huomannut, et ainakin < 3 (väli keskeltä pois) katkaisee viestin...
Jos joku tuota listaa päivittelee niin meille on tulossa poika, esikoinen ja Oulussa synnytellään.
Tännepä ei sen kummempaa. Yhtä kämppää oltas halukkaita ostamaan. Tänään pitäs käydä pankissa sopimassa lainasta ja sit vois jonkinlaisen tarjouksen pistää kehiin. Ois kyllä varsin mukavaa :).
Tarvikkeitakin on päässy hankkimaan kun veronpalautukset tuli. Huomenna ajellaan Helsinkiin hakemaan loput tavarat serkun luota. Ja samalla pitäs moikata tusinaa ihmistä kun ei kuitenkaan jouluksi sit mennä etelään.
Mukavaa viikonloppua!
Adalmis ja keijo 28+6
Täällä oisi esikoista odottava äippä. Poika olisi meille tulossa. Yrittää jo hieman aikaisin tulla. Takana on 1 viikko vuodelepoa sairaalassa ja nyt toista viikkoa lepoa kotosalla. Kohdunkaulan kanava lyhentynyt huomattavasti. Kerran viikkoa äitipkl:lla käydään tarkastuksissa ja lisäksi normaali neuvolakäynnit. Tositaiseksi ei ole supistellut, kun malttaa vain levätä ja miehes hoitaa kotia :)
Rv 30+4 tällä hetkellä ja laskettu-aika 17.2
Oikein hyvää joulun odotusta kaikille!
apinan kuorrute: -01, -05, tuplat -06, LA 17.2
Meidän mussukka se vaan viihtyy perätilassa. Ulkokäännöstä yriteään tammikuussa. Saas nähdän kääntyykö. Sen verran tilan ahtautta tuntuu jo nyt olevan, että epäilenpä... mutta katsotaan.
Tervetuloa uusille pallomasuille! =)
Onko teillä tulokkaiden sukupuolista tietoa tai oletteko edes halunneet tietää?
tosiaan ainakin jotkut merkki-yhdistelmät katkaisevat viestin. Esim < 3 ilman välilyöntiä katkaisee.
vihdoin joulukuu! Ajatelkaa, kenties ensi kuussa ainakin joku meidänkin masuasukeista on jo sylissä halittavana!! ???