Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtaisitko sukunimesi erotilanteessa takaisin tyttönimeksi?

Vierailija
28.11.2010 |

Entä lastesi sukunimet?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tähän tottunut ja entinen oli pitkä ja sisälsi paljon ääkkösiä ;)

Vierailija
2/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla sama sukunimi, joten sen takia haluisin pitää tämän, ja ei mulla ole mitään hinkua ottaa takaisin kusipää isän sukunimeä kun siitä kerran on eroon päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, en todennäköisesti ottaisi vierasta nimeä alunperinkään.

Vierailija
4/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naimisiin mennessä. Lapset on isän nimellä. Eroa ei kyllä ole näköpiirissäkään.

Vierailija
5/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tyttönimeni kun naimisiin mentiin.

Veikkaan, että jos olisin vaihtanut miehen nimeen, niin sitten vaihtaisin tyttönimeen takaisin.

Vierailija
6/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli tekisi vaihtaa, mutten halua tyttönimeäni takaisin, vaan haluaisin ottaa isoäitini tyttönimen ja siihen ei ole varaa.

Mutta...ties vaikka tässä naimisiin lähivuosina, niin sitte vois vaihtaa...

Vierailija
7/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lasten nimeä en vaihtaisi - molemmat poikia!

Vierailija
8/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielelläni olisin myös saman niminen lasteni kanssa

Vierailija
9/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellemme jäisi isänsä sukunimi

Vierailija
10/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi kun pysyi omanani. Lapsiakaan en vaihtaisi, koska nekin ovat jo valmiiksi omalla sukunimelläni. Mentiin naimisiin siis lasten jälkeen, joten oli helpompi kaikkien pitää sama, kuin ruveta kolmea nimeä muuttamaan. Ja mieheni siis kyllä on lasten biologinen isä.

Vierailija
11/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin oman tyttönimen takaisin. Lapset saisivat pitää isän sukunimen.

Vierailija
12/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimen vaihdoin muutama vuosi sen jälkeen, kun yhteishuolto vaihtui yksinhuolloksi.

Vierailija
13/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin pysyä samalla sukunimellä lasten kanssa- ja jos avioituisin uudelleen, en vaihtaisi sittenkään

Vierailija
14/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö vaihtaisi nimeä vaikka mies olisi esim pettänyt teitä puoli vuotta toisen kanssa eikä suostuisi pariterapiaan vaan haluaisi lähteä toisen naisen matkaan?

Mun kaveri vaihtoi vähemmän kauniin tyttönimensä miehen kauniiseen sukunimeen, mies teki todella törkeästi eli petti ja jätti (piti toista naista yli vuoden ennen kuin ystäväni sai tietää suhteesta). Ystäväni vaihtoi välittömästi sukunimensä takaisin tyttönimeen eron yhteydessä vaikkei se kaunis olekaan.

Vierailija
15/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikilla pysyisi

Vierailija
16/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö vaihtaisi nimeä vaikka mies olisi esim pettänyt teitä puoli vuotta toisen kanssa eikä suostuisi pariterapiaan vaan haluaisi lähteä toisen naisen matkaan? Mun kaveri vaihtoi vähemmän kauniin tyttönimensä miehen kauniiseen sukunimeen, mies teki todella törkeästi eli petti ja jätti (piti toista naista yli vuoden ennen kuin ystäväni sai tietää suhteesta). Ystäväni vaihtoi välittömästi sukunimensä takaisin tyttönimeen eron yhteydessä vaikkei se kaunis olekaan.

Tai jos mies myöhemmin ottaisi uuden vaimon joka ottaisi miehen sukunimen ja uudella vaimolla olisi sama etunimi kuin omasi? Tiedän tällaisenkin tapauksen. Tämä ex-vaimo vaihtoi sukunimensä takaisin omaan tyttönimeen kun miehen uudella vaimolla oli sama nimi :O

Vierailija
17/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei huolisi tyttönimeäni, itse en ole sitä koskaan mitenkään kamalana pitänyt vaikka irvailua olenkin kuullut. Siihen nähden voisin ottaakin sen takaisin, mutta ehkä kumminkin olisi helpompaa säilyttää miehen sukunimi, kun lapsillakin kumminki se.

Vierailija
18/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin menin uudelleen naimisiin. Tämä nykyisen miehen toiveesta. Minulle oli aivan sama. Nimi kuin nimi.

Lapsi jäi isän nimelle, eikä tule yhtään järkevää perustetta mieleen miksi olisin sitä vaihtanut.

Tunnetasolla houkuttelevin nimi (ja myös kaunein) olisi ollut isoisäni sukunimi, joka ei ole jäänyt kenellekään meidän lähisuvussa, kun tuli vain tyttöjä. Toisaalta sen ottaminen tuntuisi nimien "shoppaamiselta".

Vierailija
19/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mies menisi uusiin naimisiin. Mulle se on vain nimi, ei mikään identiteetin osa tms. Mieluusti pidän sen mikä kuulostaa kauniilta.

Vierailija
20/34 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että naimisiin mennessäni olisin ottanut mieheni nimen, ilman muuta korjaisin erehdykseni. Samoin lasten nimet vaihtuisivat.

Pidin tietysti oman nimeni ja lapset ovat minun nimelläni. Eikä eroa ole näköpiirissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän