Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAMASUJEN TIISTAINEN PINOUTUMINEN 18.10**

18.10.2005 |

[quote]

Kommennti eiliseen pinoon:

[/quote]

[b]Pips[/b] kiva, kun joku näkee musta unta ;)

Olisinkin ollut synnärillä siihen aikaan! :) Mut olin kotona ja omassa sängyssä, sikeessä unessa (pitkästä aikaa!!).

Jospa se uni oli " enne" siitä et ollaan yhtä aikaa sairaalassa?!! =D

Tänään olisi siis ollut mulla laskettupäivä, jos se olis pysyny samana menkkojen mukaan!

Aika hiljaista ollut täällä suppareiden osalta. Mitä nyt muutama kipeä tullut, kun istun pehmeällä sohvalla. Yksikin supistus oli niin kipeä, et tuntui kuin olisi alapää revitty!!

Mutta, kun katsoo peilistä niin näkee ettei maha ole pahemmin alas edes tullut. Vähän jo kylläkin, muttei paljoa.

Hassu kysymys; mut ootteko te muut jo ostaneet miehellenne [b]isänpäivälahjan[/b]?? Mä oon jo sellasen hommannut valmiiksi :)

Voisin katsoa tuossa vielä Salkkarit nauhalta, kun en niitä aiemmin ehtinyt katsoa ja ottaa vähän " iltapalaa" et pääsen nukkumaan ;)

Saas nähdä montako on nyt jo syntynyt lisää ja moniko [b]TEISTÄ[/b] on lähtenyt synnyttämään!!! :)

Mä lupaan ja voin melkein vannoa etten lähde vielä tällä viikolla (samalla toive ajatteluna et;

[quote]

jospa lähtisinkin!!!

[/quote]

)

Kaisa 39+2 (tai vois olla sen 40+0!!)

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoo Hemulii_i

Vierailija
42/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.10. keskiviikkona syntyi meille sektiolla pienen pieni kulta. Tyttö painoi 2590kg ja pituutta 47cm. Vaavi on terve ja kova tyttö syömään.

Pääsimme eilen kotiin, eli 5 päivää sairaalassa olimme. Nyt sitten äiti ja iskä on super-hyper onnellisia tästä inahasta silmäterästä! Tulen kertomaan sitten kun aikaa enemmän. Kaikille jaksamista ja toivottavasti meillä on aikaa joskus tuolla vauva-puolella jutustella. Pidän teille peukkuja ja niitä tsupeja kaikille ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän liian nopsasti painoin äsken entteriä.

ponnyt rv 40 edelleen

Vierailija
44/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ponnyt taas

Vierailija
45/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppiä vielä odottaville! Kärsivällisyyttä odotus vaatii, mutta parasta on kuitenkin se, että tämä odotus palkitaan aina - ja vielä niin ihanalla palkinnolla, ettei paremmasta osaisi uneksiakaan!!

WAIMO: Saa udella :D Oltiin sekä ennen (lapsivedet meni ja odoteltiin säänn. supisteluja) että jälkeen synnytyksen os 11/huone 1 ja olin todella tyytyväinen kaikkeen apuun ja opastukseen, mitä sain. Osastolla oli viikonlopun ajan niin rauhallista, että vaikka emme saaneet perhehuonetta, olimme käytännössä kuin perhehuoneessa, sillä 3 hlön huoneessa ei ollut ketään muita kuin minä vauvan kanssa ja isä päivät. Toivottavasti teillä oli myös hyvät fiilikset os 13! Pitää yrittää sit jos saatais oululaisten lokalaisten kanssa vauvatapaaminen aikaiseksi, kun ne kahvittelut olivat sen verran vaikeita järjestää :)

Aion kirjoittaa myös myöhemmin tarinaa lempeästä synnytyksestä niille ketkä haluavat lukea :) Pitää vaan saada ensin teksti koneelle ja se ei tahdo vielä oikein onnistua, kun ei voi istua...

Precious + vauva 4 vrk

Vierailija
46/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä intouduin imuroimaan kämpän, mutta ei mitään toivottua vaikutusta, pientä supparia mitä on ollut ennenkin... No, ehkä mies on iloisesti yllättynyt tullessaan kotiin.. :)

joku puhui väsymyksestä, mulla on myös ollut viikonlopusta asti tajutonta väsymystä, vaikka huilata olen saanut hyvin. päänsärkyä on myös ollut, en tiedä olenko jo maininnut aiemmin, mut se on välillä kyl tosi häiritsevääkin.. lisäksi huonoa oloa välillä, kuten nyt parasta aikaa, mut se johtuu siitä, et en oo taaskaan huomannu hetkeen syödä tai juoda, ja oon huhkinu ton imurin kans...

emppu, luin viestisi mun omas alotukses.. tosiaan, kyllä tässä aika kaheliksi välillä itsensä tuntee, ku koittaa millon mitäkin kikkaa ja yrittää tehdä omia sisätutkimuksiaan.. ;) pitää vaan ahkerasti koittaa kolmea ässää, siivous olis tältä päivältä hoidettua, saunaan tuskin jaksan tänään mennä, mutta kait sitä kolmatta viel pitää iltasella koittaa.. :D

argh, menkää vaikka vedet tai tapahtuis edes jotain... :P

Vierailija
47/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]ROM, Minski ja pulleronah[/b]: Ihanat vauvaonnittelut teille!!

[b]Urkki[/b] - Toivotaan nyt oikein kovasti, että vauva ei päätä JUST NYT syntyillä *bd*

[b]Hemulii_i[/b]: Vai sielläkin vätystelee... noh, toivotaan että enteilis piakkoin tapahtuvaa lähtöä ;D

[b]Vallu[/b] - Laitatko kiltti vielä ne linkit niistä akupunktiopisteistä (käynnistysjuttuja)?! Mä en haulla niitä löytänyt ja katsoin just että perjantainahan niitä vois jo kokeilla... tai eikös niissä ollu joku että kolmisen päivää ennen LA:ta sai painella ja hieroskella..?! Muistelen näin.........! Tai siinä toisessa linkissähän ei mitään niistä puhuttu, miloinkohan niitä uskaltais testailla?! ;-P [b]TIETÄNEEKÖ JOKU[/b]?!

Vierailija
48/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans se [b]S[/b]iivous jo suoritettu!! [b]S[/b]aunaan ei ikävä kyllä pääse ku vasta perjantaina, mutta isännän aion houkutella (no siihen ei paljoa tarvii ;D) illalla vielä siihen [b]S[/b]eksiin ;-P

Mutta pah, ei mulla kyllä mitään suppailuja tullut vaikka taas moppasinkin lattiat ja huiskuttelin mattoja parvekkeella :-/ Voi tylsyys sentään.

No nyt tarvii mennä,

Emppuliini

Vierailija
49/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika koholla verenpaine 131/101 ja hb oli 123, turvotusta ja valkuaista pississä. Oon nähny parina päivänä tähtiä silmissä ja mua on huimannu hieman...!

Neuvolan täti oli aika huolissaan noista ja soitti sairaalaan ja kysyi et mitä on siellä mieltä. Ja kätilö puhelimessa käski mun mennä sinne näytille!!

Jos en joudu jäämään niin tuun illalla kertomaan miten meni! =)

-Kaisa-

Vierailija
50/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minski ja Pulleronah:

**Teille myös onnittelut vauvoista!!! Tottahan se on, että odotus (varsinkin tää loppu) on yhtä kärsimysten taistelua, mutta kun sen pikkuisen sitten syliinsä saa, tietää, ettei todellakaan ole turhaan odottanut! Halauksia teille molemmille ja voimia sinne vauva-arkeen!

Oululaiset lokaäidit + masukkaat:

**Enpä nyt yht' äkkiä muista, vieläkö yhtään Oululaista on jäljellä mun lisäkseni mahakkaana, mutta siitä huolimatta asiaan.. Yritetään tosiaan järjestää vaikka sitä vauvatapaamista sitten, kun harmittaa, etten niihin/siihen kahvitukseen päässy osallistumaan. Olisi kuitenkin kiva tavata teidät, sillä näin pitkän matkan olemme yhdessä taivaltaneet jo ja saisivat sitten vauvatkin kenties joskus ikäistään seuraa :).

Emppu:

**Linkit on tässä ja minä kyllä jo noita testailen, vaikka ei ole ollut apua ;):

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Väsymyksestä:

**Ihan käsittämätöntä!!! Ajattelin jo, että onkohan taas hb laskenut. Siis voisin nukkua lähes kellon ympäri. Laitan illalla nukkumaan BB:n jälkeen eli n. 23 ja herään aamulla n. klo 7.00. Päivällä nukun päikkärit niinkuin tyttö, 1 ja ½ tuntia tai 2 tuntia, ihan hullua. En ikinä ole tarvinut näin paljon unta. Ehkäpä se sitten elimistö kerää voimiaan tulevaan....mene ja tiedä...

Mutta nyt ruuan valmistukseen...

Vierailija
51/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Ihan valtavia nää pinot nykyään!!! Ei meinaa ehtiä lukea, kun viestejä on aina jotain 50...

Aluksi kaikille vauvan jo saaneille:VALTAVAT ONNITTELUT!!!

Ja täällä onkin käynyt sellainen suhina vesien kanssa, että ihme on, jos kellään on enää vauva masussa lokakuun vikalla viikolla!

Mulla oli eilen neuvola, ja siellä kaikki hyvin.Mulla sitä VETTÄ oli kuulemma oikein hyvin.Mitähän sekin sitten tarkoittaa? Ilnmeisesti ei ainakaan ole tulossa ulos;)

Oikein kävi jännittämään muiden puolesta, että mitenköhän synnytkset sujuu...Toivottavasti kaikilla menee hyvin!!!

Kaikki tuntuvat olevan oikein innostuneista kolmesta ässästä...Tai ainakin käynnistysmielessä. Mua ei vois juuri mikään noista kiinnostaa:( Saunaan tosin voisin raahautua illalla, mutta ihan vaan lämmittelemään,,

Aiemmin oli puhetta himosiivoojista, ja mäkin ilmottaudun niihin!!! Nyt tän raskauden aikana olen kyllä huomannut, etten ole enää niin niuho kuin ennen,,Mutta niinkuin joku sanoikin, mäkään en voi POISTUA kämpästä ellei kaikki ole tiptop...Hasua, luulisi, ettei se haittaa jos on sotkua, kun ei ole kotona , mutta niinpä vaan on, että raivokohtaus iskee heti, jos kotiutuessa on kamala kaaos...(joka voi tarkoittaa esim pyykkejä narulla tai petaamatonta sänkyä:)

Vielä aiheesta sen verran, että mua se ei haittaa, siisvousintoilu siis, vaan tuntuu, että kaikki sujuu " vahingossa" ...En sis koe siivoavani joka päivä, vaikk ailmeisesti niin teenkin..

Tänään alkoi ihan OIKEESTI nousta jo synnytyskuume. Mä jo aiemmin kirjoittelin, että olenkohan ainoa, jolla ei ole kiiree vauvan tulon kanssa,,Muta nyt alkaa tuntua siltä, että saisihan se jo tullakin!! Vihdoin!!

Jos joku vielä lukee pinonjämät, niin kysynpä, että kuinka moni aikoo kestoilla? Ja mitä vaippoja aiotte käyttää? Niin kertikset kuin kestotkin...

Me kestoiltiin aika vähän poikien kanssa, ekat kuukaudet vaan, ja aika rennosti, eli öisin kertis ja pitkillä matkoilla..

Nyt oon hommannu lisää kestoja, ja mieskin on oikein innostunut asiasta. Olis siis tarkoitus kestoilla niin paljon kuin mahdollista.Ei hampaat irvessä kuitenkaan:)

Ja vielä toinen kysymys..Oletteko " suunnitelleet" imetystä? Siis lähinnä kauanko aiotte imettää?

No, siinäpä noita kysymyksiä olikin...Ja nyt on sen luokan närästys päällä, että taidan lyllertää rakkaan ystäväni, rennie-paketin luo!!!

Supistuksia ja vauvantuoksua kaikille!!!!

Ties vaikka ens yönä olis mun vuoro,,,Molemmat aiemmat on olleet hätähousuja, ja tulleet etuajassa,,,Mutta voishan tässä tehdä oman enkankin, ja päästä laskettuun aikaan asti;)

Tsup-tsup, ja voidaan paksusti!!!!

Heffaklumpen rv 38+5

Vierailija
52/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena edelleen...

Ihan valtava määrä on ilmestynyt uusia vauvoja pinoon eilen ja tänään, PALJON, PALJON ONNEA KAIKILLE PIENILLE PRINSESSOILLE JA PRINSSEILLE SEKÄ ÄIDEILLE JA ISILLE!!!

Ja vesiäkin on tänään taas poksahdellut monella suunnalla, onnea vain kaikille tositoimiin päässeillekin!

Ja myönnän myös avoimesti olevani NII-IIN KATEELLINEN teille kaikille!

Mä liityn varmaan kohta kans siihen Marraskuuklubiin...

Kävin eilen neuvolassa ilmeisesti todellakin viimeistä kertaa, tuntui tosi turhalta sekin käynti. Verenpaine vähän noussut, mut ei kuulemma haittaa... painoa tullut viikossa 500g, hemppa nuossut 116 (hyvä!), sf-mittaa ei enää mitattu, kun terkka sanoi että tuskinpa se siitä enää mihinkään on muuttunut....

Terkka varasi mulle sitten ajan yliaikaiskontrolliin äitiyspolille, yritti saada perjantaiksi, mutta eivät suostuneet antamaan aikaa ennenkuin maanantaille (jolloin siis jo 41+4), koska minähän olen siellä juuri käynyt!!! Eli siis kävin 2 viikkoa sitten painoarviossa (arvio silloin 3,5kg) ja nyt pitäis vielä viikko odottaa kontrolliin pääsyä, jos ei ennen synny! En jaksa siitä enää pultteja ottaa, kun kuitenkin vakuuttivat minut viime käynnillä siitä, että saan kyllä isonkin vauvan mahtumaan ulos. Ärsyttää vaan tuo asenne, että ainoa mitä pitäis ajatella on se, että vauva mahtuu ulos. Kukaan ei mieti sitä, miltä tuntuu pitää isoa vauvaa sisällään vielä tässä vaiheessa, kun itse on 155-senttinen!

Olenkin nyt sitten tänään käynyt ostoskeskuksessa kuljeskelemassa ja kotiintultua tein vielä kävelylenkin. Pientä menkkajomottelua seurannut tähän mennessä... Naapurin muija nauroi kun kävelin ohi, että näyttää siltä että multa voi takista singahtaa napit irti hetkellä millä hyvänsä... Siltähän se tuntuukin ;)

Isänpäivälahjaa en ole vielä ostanut. Tänään näin seppälässä sellasia t-paitoja, joissa luki DADDY COOL ja GRAND DADDY COOL. Sellasia vois harkita ainakin miehelle ja ehkä noille isoisillekin. Mulla kun ei ole lahjojen suhteen yleensä kovin hyvää mielikuvitusta... Kun sit vaan pääsis jossain välissä sellasia osteleen tai sit pistän jonkun muun asialle.

Pitää lopetella ennen kuin mies tulee niskan taakse lukemaan mitä olen kirjoittanut...

Ninnuli rv 40+5

Vierailija
53/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä vielä ainakin yksi oululainen lyllertää massun kanssa. Ja kun la on vasta 30.10 niin tosissaan lyllerrän vielä marraskuussakin :( Olis kiva tavata sitten kun ollaan kaikki saatu vaavimme! Oikein VAUVATAPAAMINEN! :)

Olipa taas äsken älyttömät kivut! Siis ihan tosissaan tuo lapsi möyrii ja myllertää niin kovasti, että se sattuu alas AIVAN ÄLYTTÖMÄSTI! Itku tuli :´( Sai sitten aikaiseksi jopa yhden kivuliaan supparin, mutta kun myllerrys loppui niin siihen loppui supistuskin.. En tiedä, että päälläänkö se puskee vai käsillä kaivaa vai mitä!? Tuntuu, että saa mennä kaksinkerroin. Olis edes jotain esilämmittelyä, mutta mitä sitä p*skaa, samalla lailla jo kairannut parisen viikkoa eikä mitään edistystä touhussa. Turhauttavaa!

Kielo ja kirppu edelleen 38+2

Vierailija
54/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas niitä vauvoja nyt syntynyt ja lisää tulee: SIIS ONNEA KAIKILLE!

Minäkin tässä kotona istuskelen ja mietin sitä käynnistystä.Huomenna aamusta pitäis mennä osastolle, jännittää ja pelottaa. Mies lähtee kyllä viemään mutta tulee sitten takasi kotiin lasten kans odottelemaan josko soitan. onneksi mummola on tuossa vieressä niin saadaan äkkiä lastenhoitaja, ja sairaalaankin on vain 20 min ajomatka. Jospa sitten ehtisi mukaan eikä ole kovin kaukana muualla jos ja kun synnytys alkaa..:/ :)

En tiiä, jotenki vaan tuntuu että onko mun turha mennä, jos se ei käynnisty..Ja kotiinki pelottaa jäädä, jos on taas syöksysynnytys luvassa. Siis tämä kyllä käynnistetään ison vauvan takia, mulla on kakkonen jäänyt hartioista kiinni ja piti väkisin repiä ja kolmoselta murtui solisluu. Nyt ei uskalleta kovin enää odotella..(Kakkonen 4,6 kg ja kolmas 4,2kg) Nyt arvio oli 4,2kg, jotenki tuntuu että yli sen on ja paljo...HUUU!!:(

No, onneksi siellä ollaan osaavissa käsissä ja apu on lähellä. Jospa ehtisin nyt saada jotain kivunlievitystäkin.

Tällaisia pelonsekaisia ja jännittyneitä miettii

Lokari 40+2

joka ilmottautuu seuraavan kerran reissun jälkeen. :)) Innolla odottaen sitä ihanaa " pientä" nyyttiä..

Vierailija
55/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleronahille vauvaonnittelut!!!!

Kaisakos se oli menossa polille verenpaineen takia...? Saapas nähdä tuletko takaisin vielä, TSEMPPIÄ!!!

Itselle ei taaskaan uutta kuulu :( Lähinnä apea olo, kun mitään ei tapahdu. No, huomenna neuvolaan ja toivon, että th tekis lähetteen yliaikaiskontrolliin. Vaikka eihän ne sinnekään ota ennenkuin viikoilla 41+6 tai sinne päin. MÄLSÄÄ!

Mitenkäs me nyt tsempattais toinen toistamme?!!! Ei taida kellään enää tässä vaiheessa riittää ideaa. No, taidan lähteä syömään jätskiä, että vauvasta kasvaisi JÄTTI :)

Vierailija
56/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!

Oululaisethan tosiaan vois tavata jossain vaiheessa!

Mites ois pikkujoulujytynät tuossa marraskuulla? (aikaan jolloin kaikki lokakuiset ois jo jakaantunut!

Waimo72 & peikkotyttö 3vrk

Vierailija
57/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, marraskuussa/joulukuun alussa varmaan on ihan hyvää aikaa ;). Meitsi kun ei oikein jaksa uskoa ennen marraskuun 11 pv jakautuvansa :-/. Keksitään joku kiva ja rauhallinen paikka, missä voimme tutustua kunnolla ja kenties poltella kynttilöitä ja kahvitellakin =).

[b]KIELO[/b]: Älähän hätäile. Minä en sua jätä ;). Me varmaan törmätään viimeistään sitten synnärillä, on niin liki nuo la:t ja jos säkin meinaat vielä marraskuulle tulla ;-D.

Mulla kans tuota porailua on jatkunu jo pari viikkoa. Tuo vauva liikkuu/punkee itteensä jotenkin sillain, että se tuntuu tuolla kohdunsuulla ja *ersesilmässä asti tosi vihlovana kipuna kuin puukkoa käännettäs. Mutta eipä siinä mitään, mitään ei tuosta huolimatta tapahdu. Mutta asennetta: meidän vauvat onkin vastasyntyneitä kun jo muiden täyttää ekan kuukauden - lällällällällääää... ;-P.

*Vallu*

Vierailija
58/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kaikki ihastelee, että oliko tämä meidänkin joskus NOIN pieni ;)

Joo minä olen lukenut, että sun ekakin meni pitkästi yli. Mulla on esikoinen tulossa, mutta eipä kyllä ole mitään sellaisia tuntemuksia, että olis vielä aikoihin tulossa. Äitihän mulle tosissaan kertoi, että minä olin mennyt 2 vkoa yli (käynnistys) ja molemmat veljet 9 päivää. Jotenka jos tämä nyt geeneissä kulkee, niin hyvältä näyttää.. :/

Vierailija
59/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOKARI05: tsemppiä huomiseen käynnistykseen !

KAISALLE:tsemppiä myös.Josko palaatkin sitten nyytin kanssa.Sulla viikkoja jo niin hyvin, että saattavat vaikka käynnistää.

HEMULII:Mulla ihan samat fiilikset.Miksi mä joudun odottamaan sitä nyyttiä näin pitkään ?? Torstain neuvola ei innosta yhtään...

Liitoskivut hieman helpottaneet.

Imetän varmaan niin pitkään kun mahdollista,tai n.vuoden ikään.Esikoista imetin 9 kk.Rintapumppu mulla on, jotta saan maitoa pakkaseen, että mies voi sitten antaa vauvalle pullosta (toiv huolii sen) jos olen esim. tallilla ja vauva yllättäen herää.Muuten on aika vaikeaa itse päästä mihinkään.Esikoinen ei ainakaan huolinut kun rintamaitoa.

ponnyt rv 40

Vierailija
60/73 |
18.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ollut hankalaa olla pois koneelta kun miettii mitä kenellekin kuuluu.. ;)

en nytkään ehdi jäädä pinoa lukemaan tarkemmin,pikkuinen prinsessa heräilee parhaillaan..

kaikki on mennyt meillä hyvin tähän asti ja olen aivan myyty!!!

tsemppiä kaikille kovasti loppumetreille!!!

ja tietysti nyytiinsä jo saaneille!

palailen taas..

-nasuli ja neitokainen 3pvä (olisi rv 40+0!!!eli vallulle myös tasisonnea!! ;) )