**LOKAMASUJEN TIISTAINEN PINOUTUMINEN 18.10**
[quote]
Kommennti eiliseen pinoon:
[/quote]
[b]Pips[/b] kiva, kun joku näkee musta unta ;)
Olisinkin ollut synnärillä siihen aikaan! :) Mut olin kotona ja omassa sängyssä, sikeessä unessa (pitkästä aikaa!!).
Jospa se uni oli " enne" siitä et ollaan yhtä aikaa sairaalassa?!! =D
Tänään olisi siis ollut mulla laskettupäivä, jos se olis pysyny samana menkkojen mukaan!
Aika hiljaista ollut täällä suppareiden osalta. Mitä nyt muutama kipeä tullut, kun istun pehmeällä sohvalla. Yksikin supistus oli niin kipeä, et tuntui kuin olisi alapää revitty!!
Mutta, kun katsoo peilistä niin näkee ettei maha ole pahemmin alas edes tullut. Vähän jo kylläkin, muttei paljoa.
Hassu kysymys; mut ootteko te muut jo ostaneet miehellenne [b]isänpäivälahjan[/b]?? Mä oon jo sellasen hommannut valmiiksi :)
Voisin katsoa tuossa vielä Salkkarit nauhalta, kun en niitä aiemmin ehtinyt katsoa ja ottaa vähän " iltapalaa" et pääsen nukkumaan ;)
Saas nähdä montako on nyt jo syntynyt lisää ja moniko [b]TEISTÄ[/b] on lähtenyt synnyttämään!!! :)
Mä lupaan ja voin melkein vannoa etten lähde vielä tällä viikolla (samalla toive ajatteluna et;
[quote]
jospa lähtisinkin!!!
[/quote]
)
Kaisa 39+2 (tai vois olla sen 40+0!!)
Kommentit (73)
Piti tulla ilmottamaan, että mäkin aamulla heräsin siihen et jotain pulppusi musta. Nousin ylös ja lakana oli ihan litimärkä. Vessaan mennessä reisiä pitkin vaan valui vettä ja vessan lattia lainehti. Vettä vaan lotisi pyttyyn. Eli siis lapsivesi meni täällä. :) Ihan väritöntä oli ja olo on muutenkin hyvä niin synnäriltä sanoivat, että voin olla kotosalla 4-6 tuntia suppareita odottelemassa ja sen jälkeen on käytävä näytillä niin sit katsellaan lääkärin kanssa mitä tehdään. Huisia ja tosi jännää. :o)
Mulla oli koko eilisen päivän kivuttomia suppareita taas suht säännöllisesti ja vauva mylläsi monta tuntia putkeen. Masussa oli sellainen jännä pinkeä tunne ja sanoinkin jo miehelle, että välillä on sellanen olo kun jotain kohta tulis musta pihalle. Onneks miehellä on syyslomaa tää viikko töistä (ihanat noi opettajien loma-ajat, kerrankin oikeeseen aikaan. ;)) niin ei tartte vielä miettiä sijaista eikä mun tartte soitella töihin ja patistella kotiin. :)
Jollain muullakin oli mennyt vedet. Onnea hurjasti sinnekin koitokseen. Ja toivotaan muillekin supistuksia ja vesien menoa... On tää jännää aikaa. :)
Jostain syystä tää nyt sit taas kirjotti vaan omaa napaa... ;)
Pips rv 38+2
Voi kun ihana lukea että yhdellä jos toisella alkaa tapahtumaan. PIPS oikein kovasti onnea koitokseen...varmasti jännittää ihan mahdottomasti just nyt :) Peukut on pystyssä!!!!
EMPPU juu on se vaan hassu tunne kun tuntuu että tää maha on kuin ylipuhallettu ilmapallo kokoajan. Ei oikein meinaa supistusta ja ei-supistusta erottaa toisistaan. Pitänee luottaa siihen että ne " OIKEAT" supparit kanssa näkyy ja tuntuu ;)
DEM@ tervetuloa mukaan jutskailemaan. Meillä väki vaan vähenee joten lisävahvistukset ovat tervetulleita ;)
LOKAKUU..ohhoh. Sullahan on muksut pukanneet maailmaan nopeaan tahtiin. Saapa nähdä tuleeko neljännellä kerralla peräti enkka :)
HENNAJO toivotaan että sinäkin pian pääset tositoimiin *peukuttaa* :)
Omassa navassa ei kummempaa sitten aamun. Sain ostettua söpön sitterin vauvelille ja yhä edelleen on hieman hassuja tuntemuksia. En nyt kuitenkaan jaksa innostua. Pitää tässä katsella ja kuullostella ja varmaan on väärä *hälytys" ...vaikka eihän tää ees oo kovin hälyttävää *huokaus*!
Sinilainen edelleen päivää vajaa 39vko
Määhän sanoin, että muut menee tänäänkin jo synnyttämään, ennen mua :( JA en oo yhtään kade... enpä!! Mut kuitenkin iloinen teidän muiden puolesta!!!
Kauankohan jaksan olla positiivinen...heh...
[b]IdaA[/b]lla ja [b]Pips[/b]illä on jo mennyt vedet, sekä [b]ms82[/b]:lla! Onnea matkaan :)
Mulla olis tänään neuvola ja sit pitäisi sen jälkeen jaksaa käydä kaupassa... Toivottavasti ei tapahdu mitään kamalaa sillä reissulla, kun itse ajan autoakin...!
Meen nyt tästä kahvitteleen. Palaan myöhemmin lukemaan, kuinka moni teistä on taas lähtenyt :)
-Kaisa 39+2-
¿Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni sininen sukka.
Näin meille onni tuotiin,
ikioma pikkupoika suotiin.¿
Suloinen poikamme syntyi 14.10 klo 04 OYSissa.
Painoa pojalla oli 3225g ja pituutta 48,5cm.
Synnytys oli melko nopea ja siedettävä, äiti ja poika olivat heti koitoksen jälkeen hyvässä voinnissa eikä isäkään pyörtynyt synnytyssaliin! ;)
Kotiuduimme sairaalasta maanantai-iltana ja nautimme täysin siemauksin vauvantuoksuisesta arjesta!
Kiitämme Jumalaa ihanasta elämän lahjasta,
" Precious" with her precious little baby + isä
ja kiitokset vielä tervetulotoivotuksista, hmmm, ketähän sen laittoi.. raskausdementia vaivaa.. ;) no joka tapauksessa, on se mukava että on kohtalotovereita useampi, ei tätä olotilaa pysty muuten käsittämään.. voi kun toivon että multakin menis vedes, viime synnytyksessä kalvot puhkaistiin salissa, kun synnytys eteni niin hitaasti, olis niin mukava soitella miehelle nyt, että lähtee ajelemaan kotiin tuosta syystä... mutta pitää vaan malttaa.. selän puolella tuntuu enempi nyt supisteluja, mutta poltteet tuntuu niin pieniltä, että ei tässä vielä ole kuin pientä harjoitusta vaan menossa.. tätähän voi kestää vaikka viikkotolkulla.. :P
yritetään kestää kaikki, jouluna jo meillä kaikilla nyytit! ;)
PRECIOUS: Paljon onnea teille pojan johdosta! Odottelinkin teidän vauvakuulumisia kun torstaina (olihan se torstai?) kerroit, että nyt on lähtö lähellä. Tosi ihanaa!
PALJON ONNEA MYÖS MUILLE VAUVAN SAANEILLE!
Omaan massuun ei kuulu ihmeempiä. Marraskuulle mennään niin, että pärinä käy :( Vauva kairaa alaspäin kipeästi joka päivä, mutta supparit on kivuttomia.. onhan tässä mulla vielä aikaakin la:aan. Pitää ajatella näin. Satavarmana olen yhdessä kasassa vielä marraskuussakin. Kovasti jo haluais saada tuon pienen syliin, myllertää niin antaumuksella masussa :) Pitää alkaa laittaan kassia valmiiksi, josko se sitten auttaisi..
Ärsytystä aiheuttaa yksi tuttu, joka AINA kun nähdään jaksaa taivastella mun mahan kokoa. " Ompa se aivan älyttömän suuri! Ja vielä kaksi viikkoa! Minulla oli niin pienet ja sievät mahat, kun odotin!" AAAARGHH! Ja kokoa tällä henkilöllä on valehtelematta jotain 145-150 cm! Ihanko todella hän ajattelee, että hänellä ja mulla 165 senttisellä tonnikeijulla ei olis kokoeroa mahoissa. Olen ihan alkanut välttelemään hänen näkemistä kun JOKA IKINEN KERTA jaksaa jauhaa mun mahan koosta vaikka kaikki muut sanoo, että on " ihan oikea kokoinen" . V*dudusta! Varmaan sitten vauvan syntymän jälkeen taivastelee vauvan kokoa.. kiva.. Turvotustakin on nyt parin viime viikon aikana tullut aivan mielettömästi, joten ei oloa paranna yhtään.. :( Niisk, itku tulee.. Onko mulla joskus ollut nilkat? :(
Kielo ja masuli 38+2
precious:
¿Peiton alla posken nukka,
jalassa pieni sininen sukka.
Näin meille onni tuotiin,
ikioma pikkupoika suotiin.¿Suloinen poikamme syntyi 14.10 klo 04 OYSissa.
Painoa pojalla oli 3225g ja pituutta 48,5cm.
Synnytys oli melko nopea ja siedettävä, äiti ja poika olivat heti koitoksen jälkeen hyvässä voinnissa eikä isäkään pyörtynyt synnytyssaliin! ;)Kotiuduimme sairaalasta maanantai-iltana ja nautimme täysin siemauksin vauvantuoksuisesta arjesta!
Kiitämme Jumalaa ihanasta elämän lahjasta,
" Precious" with her precious little baby + isä
Onnittelut!
Saankos udella millä osastolla oli!? Taidettiin olla yhtäaikaa siellä ;)
Meitin tyttö syntyi 15.10 klo 6.36 ja oltiin pari päivää osastolla 13/2
Waimo72 & peikkotyttö 3vrk
Meille syntyi pieni prinsessa 12.10 klo. 4.40
Mitat oli 3820g ja pituus 54cm ja pipo 35,5
Laitan synnäri tarinan erikseen ku siitä tuli niin pitkä,käykäähän lukemassa ku ehditte :)
Oikein paljon onnea kaikille jotka vielä odottavat tää on kyllä sen arvosta ja on niin sanoin kuvaamaton tunne ku tuol sängys on nyt se oma tuhisija :)
Pauliina ja tyttö 6pvä
Ensinnäkin hurjasti onnitteluja kaikille jakautuneille. Sekä sinisille että punaisille.
Itse saavuin juuri neuvolasta, kaikki liiankin hyvin, pikkusen vaan oli turvotusta nilkoissa, ei muuta häikkää. Pää oli kiinnittynyt ja painonnousuki ilmeisesti kohtalaista ku ei terkka siitä mitään maininnu. Olikohan 900 gr, josta osa siis tota turvotusta!
Ei alkanu edes alapäätä ronkkimaan ku ei oo supistellutkaan, voi damn. Se ois saattanu antaa vähä vauhtia tähän hommaan, et pääsis joskus eroon tästä masusta ja sais vihdoin nähdä millanen kaveri tuolla masussa on viimeiset 9 kk asunu ja myllänny!
Sain vielä uuden ajan maanantaille jolloin mennään rv 40+1, todellakin toivon ettei mun tarvi mennä enää silloin tuonne! Jospa sitä ennen oisin poksahtanut.
Kaisa1977: ei pelkoa että minä ainakaan lähtisin yhtään mihinkään. Meillä on nuo viikotki ihan samat. Mitenköhän musta itestä alko tuntua että taidan olla täällä vielä marraskuussakin!
Sairaalakassin pakkaamisesta vois tietty olla jotain hyötyä, jospa sillä sais vedet menemään tai edes ensimmäisen kipeän supistuksen aikaseks. Heh, turha toivo!
Meilläki myllätään masussa, varsinki viime päivinä aivan armottomasti. Jospa se pikkuhiljaa hoksaisi sieltä tulla poiskin.
Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteville!
T. Misuli rv 39+2
Ensin [b]Dem@lle[/b] teretulemast tänne meidän joukkoon! Meillä on jo varoiksi perustettu
Marrasklubi
siinä pelossa että ollaan masuinemme vielä marraskuussakin täällä odotus-puolella :-O
Kävinkin just äsken vielä sulle kirjuuttelemassa siihen sun omaan avaukseen :)
[b]Pulinalle[/b] vaaleanpunaiset [color=hotpink]♥[/color] onnittelut ja [/b]precious:lle[/b] vaaleansiniset [color=blue]♥[/color]
[b]Pips[/b] - Miten sä voit olla noin rauhallisen oloinen?! Jos mulla menis vedet niin mun viestit tänne ois ihan kaistapäisiä ;D Onnea joka tapauksessa matkaan!!
Oisko [b]hennajollakin[/b] pian lähtö edessä?! Miksei mulla voi olla mitään oireita...?! *kade* Mutta tuuhan säkin ilmoittautumaan tasaisin väliajoin niin tiedetään missä mennään!
Onko muilla väsymystä? Siis mä oon nukkunut mielestäni yöt nyt aika kivasti, silti tekee mieli ottaa nokoset joka päivä. Toiveita jo elättelen että ois " oiretta" lähestyvästä synnytyksestä.... mutta eipä taida olla :-/
Mutta ihmeen väsy oon. Illallakaan en jaksanu kattoa BB:stä kuin puolet!!
Noh, nyt unohtui taas loput. Jatkanpa hommia!
Emppu, 39+1
Onnea myös uusille lokalaisille ja uusille äideille!
Mä joudun nyt toivoo pari päivää että VAUVA EI SYNNY!
Olo on IHAN HIRVEE.
Räkä valuu, yskittää, pää hajoo ja paleltaa.
Äsken kun makasin sängyllä ja nukutin kuopusta, niin tuli napakka suppari. Mä jo melkein itkua väänsin että EI NYT JUST. Mut ei sit onneksi tullut toista (koputtaa puuta).
Nyt sohvalle makaamaan, kun kuopus herää, niin saa mies tulla kotiin hoitamaan häntä.
Mä en jaksa enää ryömii neidin perässä.
Meille syntyi laskettuna päivänä 10.10.05 aamulla ihanan ihana poika, 3700g ja 52cm.
En ole lainkaan lukenut pinoja, mutta toivotaan onnea myös muille vauvan saaneille tällä ajalla kun itse ollut nettipimennossa.
rom ja poju 8 pv
Joo eli laskettuaika tänään, mutta ei mitään synnytykseen viittavaa oiretta.Onnittelut myös QOF ja JENSKU, teilläkin rv 40 ! :) ja onnea myös tasislaisille VALENCIA.
Kovasti on vauvauutisia päivittäin, ettei taida nickit pysyä mielessäkään,mutta ainakin PULINA,PRECIOUS,COPPOLA,SUSKU,WAIMO,NELLIINA,SINISIIPI,SILJA78,ANDROMEEDA,MIMMERI,SCANIA.,ROM.onnea teille kaikille ihanista pikkuisista nyyteistä ja vauvantuoksua ! :)
SINILAINEN ja muutkin:Synnytyskertomuksista, että itselle tuli aika elävästi mieleen noita lukiessa,että millaista se kipu kauheimmillaan on.Supistusta ilman taukoa ja samalla valtava paineentunne takapuolessa.Vähän perhosiakin tuli masun pohjaan, vaikka toisaalta odottaa jo kovasti synnyttämään pääsyä.Vähän pelottaa se, ettei jää kotiin liian kauaksi aikaa kärvistelemään, että ehtisi jotain kivunlievitystä lähinnä epiduraalin saada.En oikein usko, että kivutonta synnytystä on.Tietenkin jos on nopea niin eipä sitä ehdi kauaa kärvistellä.Viimeksi sain epiduraalin vasta 50 min ennen kuin tyttö syntyi (koko synnytys 5h).Mutta tavallaan olen sitä mieltä, että turhaan kukaan kärvistelee, vaikka sanotaan, että kannattaa olla kotona mahd.pitkään, niin sitä vartenhan niitä kivunlievityksiä on, ettei tarvii ihan kauheissa kivuissa olla ja kun sitä energiaa tarvitaan siihen ponnistusvaiheeseenkin.
Viime yön nukuin hyvin, mutta eilen illalla alkoi järkyttävät liitoskivut.:( Hyvä kun pystyy kävelemään, ja jos nousee istumasta ylös niin tuskasta on.Samoin sängyssä kyljen kääntäminen tai kyykkyyn meno jos pitää nostaa jotakin lattialta.:( :(
Ylihuomenna neuvola, ja ei kyllä huvittais mennä yhtään, joten toivottavasti pääsis tositoimiin pian !
Aamulla toinen koira järjestänyt " ihanan" yllätyksen.Heräsin siihen, kun oksensi sohvalle ! :( ja myöhemmin tässä päivällä oksensi meidän sänkyyn.:( Meni kaikki petivaatteet pesuun.Tosi hirvee siivo.Pyykkikone pyörii nyt sitten...
KAISA: En ole ostanut vielä isänpäivälahjaa.
Tsemppiä synnäreille lähtijöille IDAa, MS82,PIPS
Miksi mullakin ei voi mennä lapsivedet ? kade lähtijöille.:)
URKILLE paranemissäteitä !
JENSKULLE: Onnittelut, että vauva raivotarjonnassa.:) Onko sulla muuten ollut enempi kipeitä vai harjotussuppareita kun kohdunsuuntilanne jo noin hyvä ? (tietäispä omansakin kun siitä vikasta neukkulääkäristä on jo niin kauan...yli 4 vk).
KIELO: Älä välitä masun koon päivittelijöistä.Ihmiset kuvittelee, että raskaana olevien masuja voi noin vaan arvostella ja päivitellä....
Tervetuloa joukkoon DEM@ !
Hyvää päivänjatkoa ja suppareita kaikille tai vesienmenoja ! :)))
ponnyt rv 40+0 ja masunasukki
Alaselkään hiukan jomottanut pitkin päivää. Suppareita vähän enemmän kun normaalisti, mut ei kuitenkaan sellaisia joista tietäis et se on menoa. Kohta lähden viemään lasta parturiin kävellen, tiedä vaikka supparit yltyis. Eihän se lähtö kuitenkaan tule kesken päivää, vaan synnytän todennäköisesti taas yöllä. Yritän kyllä tulla kertomaan, jos nyt lähtö synnärille tulee.
Onnea taas kaikille vauvansa jo saaneille!!!!!!
[b]Precious, Pulina[/b] ja [b]Rom[/b]: Oikein paljon onnea nyyteistänne kera vaaleanpunaisten tai sinisten ruusujen :)!
*Toivottavasti en unohtanut ketään nyytin kotiin tuonutta*
Onnea, voimia ja tsemppiä synnärille lähtijöille, oliko ainakin [b]Pips[/b] ja [b]hennajo[/b]!!!
[b]Dem@[/b]lle tervetulotulotoivotuksia myös täältä! Musta saa kyllä seuraa sitten vielä marraskuussakin, sikäli mikäli joku tarvii ;)...
Vitsi, että mulla närästää!! En oikeesti tahdo enää kestää tätä *ittumaista vaivaa. Yritin tuossa levähdellä vaan eipä siitä saa muuta kuin pahan ja kärttysen mielen ku sappinesteet on koko ajan suussa :-( !! Olen varmasti Rennien suurkuluttaja, syön ihan takuulla lähes kaksi (ellen ylikin) laattaa päivässä, yksinkertaisesti muuten en pysty olla.
Plääh, lähdenpä kasvettelamaan isoa masuani ja esivalmistelemaan päivän ruokaa. Välillä toki aina linjoilla... ;-)
*Vallu*
[color=green]--<-<-[/color][color=red]@[/color]
*Vallu*
Enpäs ole muutamaan päivään jaksanut pinoutua...hirmuisesti onnea kaikille vauvansa jo saaneille ja tsempitykset kaikille synnärille lähtijöille...joita niitäkin oli kadehdittavan monta...
Nasuli ja Coppola " treffasivat" sitten menneenä viikonloppuna Taysissa, vaan minäpä en päässyt niille tärskyille mukaan...nyt on taas yksi sellainen päivä menossa, että tuntuu että tämä vauva ei suostu syntymään ikinä....vaikka laskettuun aikaankin on vielä 4 päivää aikaa niin silti tuntuu turhauttavalta....enkä taida olla ainoa näiden tuntemusteni kanssa. Tänäänkin olen hiihdellyt koko päivän pyjamassa sisällä, enkä ole nokkaani ulos laittanut, torkkunut ja lukenut lähinnä. Yritän saada miehen lähtemään kauppaan kanssani sitten kun tulee töistä, niin tulee käytyä edes jossain ihmisten ilmoilla.
Omaa napaa; viikonloppuna ei ollut sitten niin mitään tuntemuksia, mutta eilen illalla, viime yönä ja tänään on taas ollut kaikenlaisia tuntemuksia masussa, lähinnä kiristyksen tyyppistä kipua ja välillä joitakin suppareitakin tullut. Eilen tuli illalla yhtäkkiä mielettömän huono olo, tiedä sitten mitä sekin oli. Tämä on vaan niin järkkyä kun koko ajan kuulostelee " oireita" ja sitä että jokohan nyt alkaisi tapahtumaan! Nytkin tässä istuessa masu tuntuu aivan kivi kovalta ja kiristää alamasusta, välillä tuntuu että tuo kovettuminen ja kiristely tuntuu kestävän tosi pitkään ja en oikein välillä ole selvillä että onko suppari vai mitä kun niin kauan tuntuu?!
Kumpa pian tapahtuisi jotain (alkaisi vaikka täälläkin vedet lorisemaan!) ja pääsisi tositoimiin! Alan kuulostaa jo tosi epätoivoiselta...
TA1KA 39+3
Vauvauutisiahan satelee! VAUVAONNITTELUT lähtee Pulinalle, Precioukselle sekä Romille! Olikos muita....
URKILLE voimia ja paranemisia!!!! *bd*
EMPPU: kyselit väsymyksestä. Mulla vähän sama juttu. Vaikka yöt nukkuu kivasti (vessareissut mukaanlukien) niin silti päivällä tekee mieli tirsat ottaa. Mä en yleensä ikinä nuku päivällä. Nyt oon sitte melkein joka päivä torkut ottanu. Kaippa elimistö tarvii lepoa, että jaksaa tulevan koitoksen. Milloin se sitten lienee koittakaan....?!!!!
Alkaa moni meistä jo olla aika kärsimättömiä näköjään. Jokainen oottaa kuin kuuta nousevaa, että oma vuoro koittais synnyttämään. Onhan tää turhauttavaa odotella päivästä toiseen. Ajatukset ei muussa taho pyöriäkään.
Lähdenpä tästä minäkin välillä ruoan valmisteluihin. Pitäähän sitä kuitenkin illan mittaan ravata täällä uudestaan. :)
Hemulii_i
Tosiaan 15.10 klo 13.47 meille syntyi pieni prinsessa 3210g, 49cm. Synnytys meni oikein hyvin ja vauhdikkaasti ja eilen pääsimme jo kotiin kun kaikki oli lähtenyt sujumaan neidin kanssa mallikkaasti. Tuolla se nyt tuhisee sängyssä tyytyväisenä ja vanhemmat on niin ylpeitä :)
Yritän kirjoitella synnytyskertomusta sitten hiukan myöhemmin, kunhan aikaa on hiukan enemmän ja oma univelka alkaa helpottaa.
Onnittelut kaikille jotka vauvan ovat jo saaneet rinnalleen! Ja paljon puhtia vauvanhakureissulle lähteville!
- Minski - ja Vaavi 3 vrk
Kiva kuulla, että voi sitten noinkin äkkiä tapahtua, tosin sulla on ollu kyl sit TOSI nopeaa toimintaa, meillä sentään sairaala ihan lähellä, sinne ajaa ehkä noin 10 minuuttia liikenteestä riippuen. Mut vaik täs nyt koko ajan on pientä supparia menossa, niin ei näistä kyl oo viel mihkää.. Mut jospa tästä joskus pääsis synnyttää..
Tsemppiä ponnisteluihin kaikille jo synnytyksen käyntiin saaneille, vaik tuskin enää tääl ootte.. ;)