Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut JOULUPUU-keräyksestä lapsillesi lahjat?

Vierailija
27.11.2010 |

Mitä he saivat ja olivatko tyytyväisiä?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaalle Tatu ja Patu -kirja + suklaata

4-vuotiaalle joku Disneyn Nalle Puh -rakennussarja (ikään kuin jättimäisiä duploja, aika kallis paketti varmaan oli) kun toivoi duploja. Oli ihan mielissään.

3-vuotiaalle keijubarbie + miesbarbie

1-vuotiaalle iso paketti duploja.

Kaikissa paketeissa oli mukana myös villasukat.

Tänä vuonna lapset toivoivat seuraavaa:

7-vuotias Stigan

5-vuotias Hello Kitty -tietokoneen

4-vuotias Disney Prinsessa cd-soittimen

2-vuotias Tuomas Veturi -potkuauton.

Tiedän ihmisiä, jotka joka vuosi osallistuvat ja ostavat useitakin jopa 50e:n lahjoja. He ovat pääasiassa sellaisia, joilla omat lapset aikuisia eikä lapsenlapsia vielä ole, tai on yksi. On siis mahdollisuus muistaa köyhempiä perheitä. Tosi kiitollisia oltiin viime vuonna!

Vierailija
42/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sai 5-vuotiaana kellonopettelemispelin..

Saatais kyllä varmaan tänäkin vuonna...

Mutta koska en ole tällä hetkellä toimeentulotukiasiakas, vaikka rahaa sieltä saisinkin mun tuloilla, niin siksi varmaan ei lahjaakaan poika tänä vuonna saa...

Täähän on diakoniatyön pyörittämä juttu. Mutta lahjatoivelistojen viimeinen palautuspäivä oli perjantain. Joten siinä mielessä myöhäistä teille... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Tikkurilan kirkon kirkkoherranvirastosta voi maanantaina noutaa toiveen (menevät nopeasti loppuun)

Vierailija
44/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aulassa on joulukuusi ja pari päivystäjää pöydän luona. Lahjat voi paketoida siinä pisteessä. Kuusessa roikkuu lappuja, joissa lukee lapsen ikä ja sukupuoli, esim tyttö 3v. Sitten voi napata lapun ja käydä kaupassa katsomassa mitä voisi ostaa kyseisen ikäiselle. Kouvolassakin tämä on käsittäkseni joku nuorkauppakamarin pyörittämä juttu.

Vierailija
45/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osallistuttu. Perinteisesti vien kaksi noin 20 e arvoista lahjaa samanikäisille lapsille kun omani ovat.

Pk seudulla ainakin vielä kerätään vielä ensi viikonloppunakin joten mukaan ehtii kyllä lahjoittamaan!

Vierailija
46/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna poika sai pehmonallen sekä suklaalevyn. Toisena vuonna hupparin, joka valitettavasti oli liian pieni kun poika oli (ja on vieläkin kokoistaan isompi). Muutaman kerran sitä kyllä silti käytettiin. Kolmantena vuonna hän sai itsetehdyn kaulahuivin sekä sellaisen liivin (vähän slipoverin tyylisen). Poika ihastui silloin tuohon liiviin ja kaulahuiviin ihan älyttömästi.

Ja ikää oli tuolloin (ihan tuon listan järjestyksessä) 1v, 2v ja 3v.

Vierailija
47/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä vuonna poika sai pehmonallen sekä suklaalevyn. Toisena vuonna hupparin, joka valitettavasti oli liian pieni kun poika oli (ja on vieläkin kokoistaan isompi). Muutaman kerran sitä kyllä silti käytettiin. Kolmantena vuonna hän sai itsetehdyn kaulahuivin sekä sellaisen liivin (vähän slipoverin tyylisen). Poika ihastui silloin tuohon liiviin ja kaulahuiviin ihan älyttömästi.

Ja ikää oli tuolloin (ihan tuon listan järjestyksessä) 1v, 2v ja 3v.

että nyt tänä vuonna kun on vähän enemmä'n rahaa, niin aion itse osallistua tuohon Joulupuu-keräykseen. Sen verran se kuitenkin meille iloa antoi että halua nyt auttaa muita =)

Vierailija
48/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk seudulla ainakin vielä kerätään vielä ensi viikonloppunakin joten mukaan ehtii kyllä lahjoittamaan!

mutta enää ei ehdi pyrkiä lahjan saajaksi.

Vierailija
49/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime vuonna yh, Länsi-Vantaalla. Saimme seurakunnan kautta. Monet luulee, että pitää olla lastensuojelun asiakas, että saa, mutta me olimme vain toimeentulotuen asiakkaita ja seurakunnasta haettiin raha-avustusta.

En muista kumman kautta puhelu tuli, ja annoin luvan että olemme lahjansaaja-listalla.

Toiveita ei kysytty. Voi kun olisikin!!

2 v tyttö sai nuken, joka on kyllä nätti ja kiva nukke, pehmyt vartalo ja hiukset, mutta ei ole innostunut siitä vieläkään.

6 v poika sai pelin, jota on pelattu muutaman kerran. Ihan kiva peli, mutta kun tämän pojan kanssa on ihan mahdoton pelata mitään lautapelejä! Vähänkin menee pieleen, alkaa kiukuttelu ja kun alkaa jäädä häviölle, alkaa kiukuttelu ja kun peli on pelattu, hänen pitäisi voittaa, ja jos ei, alkaa sätky-potku-kiukuttelu ja pelin paiskominen.

Arvaatte varmaan, että EN ole IKINÄ antanut voittaa, vaan aina olen täysillä pelannut, ja jos häviää niin ei voi mitään, MUTTA kun ei osaa hävitä! JOten en viitsi pelata tämmösen kanssa. Ja nyt kaveri on siis jo 7 v !!!!

Ajatus oli kuitenkin kaunis. Olin liikuttunut ja hämmentynyt. Ja itse olen ostanut oman paikkakuntani (ei pääkaup.seutu) joulupuu-keräyksiin silloin kun rahaa oli. Nyt ei ole, emme ole toimeentulotuen asiakkita joten emme saa mistään lahjoituslahjoja.

Vierailija
50/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällöin saivat sitten sen rahallisen hyödyn lahjana.

tein viime vuonna omasta mielestäni hienon nukenvaatepaketin fleecehaalareineen ja balettipukuineen. Joulun jälkeen ne vaatteet olivat kirppiksellä myynnissä ihan kohtalaiseen hintaan. Tuli hyväksikäytetty olo. Paketissa oli mukana myös nukke, jolle vaatteet sopivat, eli kyse ei voinut olla siitä, että ei sitä ole.

Vierailija
51/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein viime vuonna omasta mielestäni hienon nukenvaatepaketin fleecehaalareineen ja balettipukuineen. Joulun jälkeen ne vaatteet olivat kirppiksellä myynnissä ihan kohtalaiseen hintaan. Tuli hyväksikäytetty olo. Paketissa oli mukana myös nukke, jolle vaatteet sopivat, eli kyse ei voinut olla siitä, että ei sitä ole.

Harmittaa kyllä puolestasi, kun noin on käynyt. Olet todella nähnyt vaivaa ilahduttaaksesi lasta. Jos yhtään lohduttaa, niin ainakin itselleni tuli hyvä mieli siitä, että joku on noin ajatellut vierasta lasta.

Vierailija
52/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heillä olisikin ollut nukke ja sille vaatteita, heidän on täytynyt nähdä, että vaatteet on itse tehtyjä, ja varmaan aivan taidolla tehtyjä.

Ja vaikka lelu on ns. tarpeeton, pitäisi kunnioittaa sitä ajatusta, että joku tuntematon haluaa antaa ja ilahduttaa toista tuntematonta, tai tämän lasta.

Minusta se on enemmän kuin se, onko lahja todella tarpeellinen tai edes mieleinen. Sellaista ei myydä heti joulun jälkeen kirpparilla pois.

Kyse on siis lahjan saajan arvomaailmasta tai kunnioittamisesta. tai niiden puutteesta.

Vierailija
53/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna lapset toivoivat seuraavaa: 7-vuotias Stigan 5-vuotias Hello Kitty -tietokoneen 4-vuotias Disney Prinsessa cd-soittimen 2-vuotias Tuomas Veturi -potkuauton. Tiedän ihmisiä, jotka joka vuosi osallistuvat ja ostavat useitakin jopa 50e:n lahjoja. He ovat pääasiassa sellaisia, joilla omat lapset aikuisia eikä lapsenlapsia vielä ole, tai on yksi. On siis mahdollisuus muistaa köyhempiä perheitä. Tosi kiitollisia oltiin viime vuonna!

[/quote]

Vierailija
54/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna lapset toivoivat seuraavaa: 7-vuotias Stigan 5-vuotias Hello Kitty -tietokoneen 4-vuotias Disney Prinsessa cd-soittimen 2-vuotias Tuomas Veturi -potkuauton. Tiedän ihmisiä, jotka joka vuosi osallistuvat ja ostavat useitakin jopa 50e:n lahjoja. He ovat pääasiassa sellaisia, joilla omat lapset aikuisia eikä lapsenlapsia vielä ole, tai on yksi. On siis mahdollisuus muistaa köyhempiä perheitä. Tosi kiitollisia oltiin viime vuonna!

Ja viime vuonna kun ensin hämilläni heitin jotain tyyliin "värityskirja ja värikynät" ja muita about 10e:n lahjoja, sanottiin että yritä nyt keksiä jotain sellaista, jota lapset haluaisivat eikä itselläsi ole mahdollista sellaista ostaa.

Tämänvuotiset toiveet olivat 30-50 e:n väliltä. Tiedän tosiaan monia ihmisiä, jotka ovat nimenomaan halunneet antaa kalliimpia lahjoja, juuri siksi, että haluavat antaa sellaista mitä perhe ei itse mitenkään pysty hankkimaan.

Vierailija
55/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuu keräys on nuorkauppakamarin juttu, jossa tosiaan on lappuja joulupuussa ja niissä lukee vain sukupuoli ja ikä, ei niihin voi mitään toivoa. Se on joku muu keräys sitten, missä on voinut toiveita esittää.

Vierailija
56/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla oli isommat tulot kuin meillä, olen jättänyt nämä kotimaanjutut väliin ja antanut suoraan sellaiseen kohdemaahan, jossa on puutetta.

Viimeksi tänään MLL:n Lapsemme-lehteä lukiessa ärsytti se, millaiset ihmiset pitävät itseään köyhinä ja millaiset asiat ikäänkuin automaattisesti kuuluvat kaikille perheille.

Ja olen miettinyt myös sitä, eikö ole kohtuullista, että tiukkoina aikoina tingitään kulutuksesta ja esim. alkoholi, tupakka eivät ole välttämättömiä tuotteita.

Vierailija
57/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri paikkakunnilla homma toimii vähän eri tavoin. Miten kukin nuorkauppakamari on parhaaksi katsonut Joulupuu-projektin toteutettaksi. Yleensä lahjat jakaa sosiaalitoimi, mutta joillakin paikkakunnilla yhteistyötahona on esim. seurakunnan diakonitoimi.

Rahaa ei keräyksessä oteta vastaan. Vaan itse tehtyjä ja tai uusia lahjoja.

Joillakin paikkakunnilla voi esittää toiveita. Meillä (itse olen ollut järjestämässä) toimitetaan saaduista lahjoista lista sosiaalitoimeen. Jos sos.toimen työntekijä tietää asiakkaidensa toiveta ja ko. lahjoja on listalla, niin hän voi sieltä ne poimia annettavaksi asiakkailleen. Lisäksi jotkut yritykset kysyvät onko mitään toiveita, mitä ostaisivat lahjoiksi. Jos tiedossamme on, niin välitämme tiedon toki eteenpäin.

Kiva on kuulla, että monet ovat lahjoja saaneet ja lapset ovat niistä tykänneet. Se kannustaa kovasti tekijöitä!

Oikein hyvää joulua kaikille!

Vierailija
58/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka heillä olisikin ollut nukke ja sille vaatteita, heidän on täytynyt nähdä, että vaatteet on itse tehtyjä, ja varmaan aivan taidolla tehtyjä. Ja vaikka lelu on ns. tarpeeton, pitäisi kunnioittaa sitä ajatusta, että joku tuntematon haluaa antaa ja ilahduttaa toista tuntematonta, tai tämän lasta. Minusta se on enemmän kuin se, onko lahja todella tarpeellinen tai edes mieleinen. Sellaista ei myydä heti joulun jälkeen kirpparilla pois. Kyse on siis lahjan saajan arvomaailmasta tai kunnioittamisesta. tai niiden puutteesta.

Jos perhe on Köyhä, siis ihan oikeasti köyhä, ja nurkissa malaa lelu jolla kukana ei leiki, niin kyllä se lelu lähtee sinne kirpparille myyntiin. Oli sitten kaupasta ostettu tai itse väkerretty. Ruokaa ja lääkkeitä on saatava eikä niissä sosku auta kuin tiettyyn rajaan asti.

Hitto ei köyhällä ole varaa tunteiluun ja hempeilyyn.

Vierailija
59/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna ensimmäistä kertaa. Pitäisi keksiä lahja 13-vuotiaalle pojalle, mikä voisi olla hyvä??

Vierailija
60/95 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät perheet eivät oikeasti ole köyhiä. Tukea tarvitsevat perheet ovat hyvin toimeentulevia ydinperheitä, joiden äiti ja iskä nyt vaan haluavat vähän helppoa vapaa-aikaa.

No hitto, me eletään kädestä suuhun eikä meilläkään kahdenkeskeistä aikaa ole. Ihan tyytyväisiä ollaan, mutta outoa olisi alkaa tukea muita samassa tilanteessa olevia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi