Oletko saanut JOULUPUU-keräyksestä lapsillesi lahjat?
Kommentit (95)
Jos on rahaa niin tällaisen voisi myöskin antaa: http://www.r-kioski.fi/Aku-Ankka.349.0.html (lahjakortti Aku Ankan määräaikaiseen tilaukseen, 6kk 39e ja 12kk 79e, päättyy automaattisesti), tuohon ilmeisesti ei tarvitse etukäteen tietää tilaajan nimeä tai osoitetta. Ja Akkari on maailman paras lehti ja sopii melkein kaiken ikäisille saajille :)
lapset oli 2v ja 1v. molemmat saivat villasukat, pehmolelut ja kirjat. Kaikki olivat n.5 euron hintaisia (sukat ilmaiset martoilta).
Tyytyväisiä lapset (ja äiti) olivat, eivätkä noin pienet mitään tiettyjä leluja odottaneetkaan. Kiva oli kuitenkin muutama paketti avata :)
nuorten suosimaan vaateliikkeeseen. Oli todella onnellinen siitä, kuin myös äitikin. Ei olisi ollut siihen itsellä varaa...
lapset oli 2v ja 1v. molemmat saivat villasukat, pehmolelut ja kirjat. Kaikki olivat n.5 euron hintaisia (sukat ilmaiset martoilta).
"Ilmaista lounasta ei ole - miksi olisi ilmaisia villasukkia?
maksaahan ne sukatkin jotain. Ehkä oli huonosti kirjoitettu, tarjoitin ettei ole kenenkään kaupasta ostamat. Kiitokset tietenkin martoille kun jaksoivat kutoa sukkia lapsille! Ja vielä tarkennus: vaikka laitoin muiden olevan noin vitosen maksavia, en ajatellut hintaa paketteja avatessa :) Tällä palstalla olen vasta huomannut kuinka kalliitakin lahjoja keräykseen annetaan. Meillä oltiin kuitenkin tyytyväisiä ja tänä vuonna ostin itse keräykseen pari pakettia.
mulla ei olisi varaa ostaa vieraalle lapselle 30 euron lahjakorttia. Sen sijaan noin 10 euron arvoisen lelun voisin ostaa. Markka-aikaan hyvin harva sai mitään 150-200 markan lahjoja tai lahjakortteja, nykyään jollain kympin lahjakortilla taas ei tee yhtään mitään.
Eli lahjat taitavat mennä enimmäkseen pienemmille lapsille.
jotta voisi kenties joskus muutoinkin muistaa. toimia vähän niinkuin kummina :). Minulla ei ole kummilasta, mutta mieluusti haluaisin jollekin pienelle ostella lahjoja :)
jotta voisi kenties joskus muutoinkin muistaa. toimia vähän niinkuin kummina :). Minulla ei ole kummilasta, mutta mieluusti haluaisin jollekin pienelle ostella lahjoja :)
itse olen miettinyt kummiasiaa ulkomaille, mutta olishan se kiva kotimaahan!
Poika sai 5-vuotiaana kellonopettelemispelin..
Saatais kyllä varmaan tänäkin vuonna...
Mutta koska en ole tällä hetkellä toimeentulotukiasiakas, vaikka rahaa sieltä saisinkin mun tuloilla, niin siksi varmaan ei lahjaakaan poika tänä vuonna saa...
Ajatuksena oli antaa se joskus jollekin kaverin lapselle lahjaksi, mutta on täysin unohtunut. Olisikohan tuo oiva lahja jollekin JOULUPUU-lahjan saavalle. En varmaan maksanut siitä kuin kympin, mutta mieluusti sen jonnekin parempaan osoitteeseen toimittaisin täältä tilaa viemästä. Olisikohan jollekin 3-vuotiaalle pojalle oiva lahja?
pari lelua leikki-ikäisille. Nyt olisi tarkoitus muistaa kahta teinipoikaa nuorisovaateputiikin lahjakortilla. Ihan kolmeakymppiä en raski laittaa vaan 20-25 euroa/kpl.
Teinipojat valitsin siksi, kun sellaisia itsellänikin on. Ja suurin osa kuitenkin haluaa muistaa pikkuisia, nuo teinipojat ei yleensä ole kovin hellyttäviä muista kuin omien vanhempien mielestä :)
sen 30eur lahjakortin. Kuitenkin ku miettii et se on pieni summa et joku lapsi saa hyvänmielen. Kukin tietysti tulojen mukaan.
joten en tiedä mitä tämä joulupuu keräys on.
jotakin nuorta tyttöä tai poikaa. ehkä 12-15 vuotiasta. Mikähän olis kiva juttu, ehkä n. 10€ arvoinen lahja. Minne sen voi vantaalla toimittaa?
Äh, no googlekin varmaan kertoo. Jätän omiltani yhden paketin pois niin on varaa muistaa muitakin =) Meidän muksut kun saa paketteja kummeilt, mummeilta tädeiltä ja sediltä ym..
Siis ostan kaksi lahjakorttia, yhteensä käytän 40-50 euroa. Enemmänkin tekisi mieli laittaa, mutten ole kovin isotuloinen.
Me saatiin viime vuonna. Tyttö (7v) sai Bratzin, poika (10v) Uno-pelikortit ja värikynät, poika (2v) itse kudotun pupun, joka vieläkin pojan rakkain unilelu, tyttö (1v) pyjämän, joka tosin kokoa 120cm... Mutta kivoja lahjoja kuiteskin.
Ja saadaan tänä vuonnakin, diakoniatyöntekijä juuri perjantaina kyseli lasten ikää ja ja kokoja, Tampereella kun tänä vuonna paketit vastaanottajille jakaa diakoniatyö, viime vuonna jakoi sosiaalitoimi.
ja vieläkin leikkii autolla vaikka on jo aikaa siitä lahjasta. tänä vuonna on minun vuoro auttaa koska olen palannut työelämään ja haluan antaa jollekkin lahjan niinkuin joku halusi aikoinaan antaa pojalleni lahjan
tein viime vuonna omasta mielestäni hienon nukenvaatepaketin fleecehaalareineen ja balettipukuineen. Joulun jälkeen ne vaatteet olivat kirppiksellä myynnissä ihan kohtalaiseen hintaan. Tuli hyväksikäytetty olo. Paketissa oli mukana myös nukke, jolle vaatteet sopivat, eli kyse ei voinut olla siitä, että ei sitä ole.
Huono juttu että aikuiset vie lapsen lahjat kirpparille. Lahjat kuuluvat lapselle, ei aikuiselle. Minun mielestäni se on varkaus.
Annoin tänä vuonna Espoon keräykseen neljä seuraavanlaista pakettia;
10v tytölle: Pipo, tuubihuivi, rannekoru ja heijastin. Kaikki olivat itse tehtyjä ja "samaa sarjaa" eli sopivat yhteen.
2v pojalle: Kankainen dinosauruspehmolelu ja virkattu nallekorvainen pipo. Nämä myös molemmat itse tehtyjä.
11v pojalle: Virkattu mustaraidallinen pipo, pääkalloheijastin, akkarin taskukirja ja iso karkkipussi.
16v pojalle: Virkattu vihreäraidallinen pipo (isompi kuin edellisen saajan pipo), pääkalloheijastin, akkarin taskukirja ja iso karkkipussi.
Harrastan käsitöitä, joten tein itse suurimman osan. Oikeastaan ainoat ostetut asiat olivat akkarin taskarit ja karkkipussit. Tällöin lahjat eivät myöskään olleet rahallisesti kovin kalliita, joten pystyin antamaan useammankin lahjan. Mielestäni pakettien sisällöt onnistuivat hyvin, ja konsultoin asiassa myös nuorempia sisaruksiani (tyttöjä ja poika), jotka tilasivat itselleenkin samanlaisia paketteja :D
Aion osallistua vielä Helsinginkin Joulupuu- keräykseen, kun luin tänään että sinne voi viedä lahjoja vielä viikon verran (Forumissa ainakin keräyspiste). Ajattelin antaa teinipojille ehkä jotain Axen tms. poikakosmetiikkapaketteja (dödöä yms.), ja sitten niitä pipoja. Ja tytöille voisin virkata vielä pari tuubihuivia, kun ovat tänä talvena nyt muotia. Tuubihuiveille kans kaveriksi jotain, en tiedä vielä mitä. Esim. kosmetiikkaa tai koruja. Teineille voisi antaa myös leffalipun tai videovuokraamon lahjakortin. Leffalippu käy vähän isommalle, mutta 10-12 -vuotiaat lapset eivät ehkä saa yksin lähteä kaupungille mennäkseen leffaan, niin heille voi antaa lahjakortin vuokraamoon. Filmtownin ja Makuunin lahjakortit käyvät ainakin kaikissa ketjun vuokraamoissa riippumatta ostopaikasta.