Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mieluummin USAssa vai Suomessa, jos saisit valita?

Vierailija
27.11.2010 |

perustele

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinta pitää tehdä ihan mielikuvien perusteella eli Suomessa asuisin, koska täällä on - turvallista - toimiva julkinen terveydenhuolto (on, on :) - kaunista ja puhdasta - äidinkieli ja kulttuuri

Oletko matkustanut junalla Helsingista pohjoiseen? On grafiitteja jokaisen rakennuksen seinassa, romua ja rompetta radanvarsi taynna. Kylla siita on luonnonkauneus kaukana.

Oletko nahnyt Grand Canyonin, Yellowstonen, Yosemiten tai vaikka tippukiviluolat?

Onko Helsingissa kovin turvallista oiseen aikaan? meidan kaupungissa on, ei ole rayhaavia nuoriso- tai juoppojengeja missaan.

Vierailija
22/39 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voi kahden pienen lapsen köyhä, kouluttamaton, laiska leski-yh-äiti elellä ihan mukavasti ja hoitaa lapset kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi varaa lapsen päivähoitoon Jenkeissä.

Vierailija
24/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen suomalainen, kaikki ystäväni, sukulaiseni, tuttavani jne asuvat täällä. Miksi muuttaisin Usahan?

Vierailija
25/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa eri maassa ja ymmärrän, että joka maassa on omat hyvät ja huonot puolet. Tällä hetkellä arvostan Suomea näistä syistä:

- oven voi avata ja päästää lapset yksin ulos

- työpäivät loppuvat aikaisin

Eli olen palannut maasta, jossa työpäivän jälkeen oli aina kotona vasta klo 19 tienoilla ja alle 12-vuotiasta ei saanut jättää yksin - niin kyllä kiitos, jotta oma elämäni olisi helpomaa, asun Suomessa.

Vierailija
26/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa tottakai!!!

Vierailija
27/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niiiiiin hyvä mesta ja USAa ennen olisi monta muuta maata ehdolla jos pitäisi muuttaa.

USA tulis aikas häntäpäässä.

USA ei ole koskaan kiehtonut mitenkään.

Vierailija
28/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sitä voi valita?

Arvostan hyvinvointivaltiota ja muutenkin tykkään enemmän suomalaisesta mentaliteetista.

Vierailija
29/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin missä osavaltiossa ja minkälaisella sopimuksella, jos siis USAssa. Jos vaikka väliaikaisesti työkeikalla ja vakuutukset + lasten koulut kunnossa, niin USAssa sitten. Suomesta otan kiitos mielellän tämän tilanteen sen aikaa että lapset saa koulut käytyä.

Todennäköisesti tulevaisuudessa osan vuodesta USAssa, osan Suomessa tulen asumaan.

Vierailija
30/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin missä osavaltiossa ja minkälaisella sopimuksella, jos siis USAssa. Jos vaikka väliaikaisesti työkeikalla ja vakuutukset + lasten koulut kunnossa, niin USAssa sitten. Suomesta otan kiitos mielellän tämän tilanteen sen aikaa että lapset saa koulut käytyä.

Todennäköisesti tulevaisuudessa osan vuodesta USAssa, osan Suomessa tulen asumaan.

Vierailija
31/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä (tai ainakin pian? mä saan valita.

Mun on nyt asuttava pari vuotta Usassa ja tehtävä töitä täällä, mutta kyllä mä aion palata Suomeen kun tää urakehitysvaihe on ohi.

EI siinä mitään, on tääkin on ok omalla tavallaan, mut Suomessa on kuitenkin enemmän läheisiä ihmisiä, tutut lapsuuden maisemat, paljon tunnearvoa jne.

Vierailija
32/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsin USAn, koska se on iso maa ja mahdollisuudet on rajattomat. Täällä on vain taivas rajana, myös lapsilleni jotka Suomessa on.. no, väärän värisiä/näköisiä ja nimisiä (AVn mukaan) yms.

Päivähoitomaksuni on $352/kk/1 lapsi (265 e)

Vierailija
33/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok maa mutta pitkät työpäivät, lyhyet kesälomat ja moni muu asia ei oikein kiinnostanu siellä. USAssa on tylsää. Tuon viimeisen olen kuullut monen USAssa asuneen suusta.

Vierailija
34/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin missä osavaltiossa ja minkälaisella sopimuksella, jos siis USAssa. Jos vaikka väliaikaisesti työkeikalla ja vakuutukset + lasten koulut kunnossa, niin USAssa sitten. Suomesta otan kiitos mielellän tämän tilanteen sen aikaa että lapset saa koulut käytyä. Todennäköisesti tulevaisuudessa osan vuodesta USAssa, osan Suomessa tulen asumaan.

ja mikä olisi työnantajan osuus esim. asunnon, koulujen ja vakuutusten suhteen, vai olisiko kyse siitä että perhe muuttaisi omatoimisesti tuosta vaan pidemmäksi aikaa

Vierailija
35/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa

Asuin jonkin aikaa USAssa ja en vain tykännyt. Ei siellä ole mitään niin ihmeellistä minkä takia kannattaisi muuttaa.

Vierailija
36/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivossa Usassa, jos kaikki muu säilyisi ennallaan elämässä.

Vierailija
37/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valinta pitää tehdä ihan mielikuvien perusteella eli Suomessa asuisin, koska täällä on

- turvallista

- toimiva julkinen terveydenhuolto (on, on :)

- kaunista ja puhdasta

- äidinkieli ja kulttuuri

Vierailija
38/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua USA ei juurikaan kiinnosta, mutta mies haluaisi muuttaa hyvän työpaikan perässä. Todennäköisesti muutetaan ja katsotaan sitten viihdytäänkö. Pääseehän sieltä aina takaisin jos ei viihdy.

Vierailija
39/39 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olisi varaa terveydenhuoltoon ja hyvään vanhuuteen Yhdysvalloissa enkä pystyisi mitenkään kouluttamaan tytärtäni siellä. Etenkin vanhustenhoito on täällä täysin eri tasolla - sanoo kälyni, joka asuu USAssa ja seuraa äitinsä hoitoa Suomessa ällistyneen ihastuneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi