Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore äiti kyselee

Vierailija
27.11.2010 |

Poikani on kahden viikon ikäinen. Paljonko hänen pitäisi saada maitoa päivässä? Kuinka monen tunnin välein? Paljonko tuon ikäinen normaalisti nukkuu? Kuinka pitkään saa nukkua kerrallaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysimettänyt tuossa iässä kaikkia lapsiani, joten minulla ei ole käsitystä paljonko imivät. 4-5 märkää vaippa pitäsi tulla. Ja jos on täysimetyksellä niin saa syödä niin usein kuin haluaa.

Tuon ikäinen nukkuu melkein kaiken ajan mitä ei syö. On varsinaisesti hereillä muutaman tunnin vrk. Jos on täysikäisenä syntynyt ja paino normaali ja painon nousu normaalia niin saa nukkua niin kauan kerrallaan kuin haluaa.

Vierailija
2/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole maito kunnolla noussut, joten pumppaan ja annan korviketta toistaiseksi. Olen nyt antanut noin neljän tunnin välein 80 ml. Nukkuisi pidempäänkin, mutta herätän välillä syömään. Lapsi ei todellakaan tee muuta kuin nuku. Paino on nyt vasta syntymäpainossaan (eilen 3300g, ikää eilen 14 vrk). Huolestuttaa, kun painon pitäisi nousta nopeammin ja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat koko ajan ehkä hereillä sen ajan kun syövät.

Meillä herra joka söi 8kk asti yöllä tunninvälein ;) Ole onnellinen ja nauti joka hetkestä kerran ne on pieniä. Jos sinusta tuntuu ettetjaksa niin sit ei muutakuin pullo kehiin ja maitoa. Mitä useammin imetät niin sitä paremmin maitoa tulee

Vierailija
4/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos siis annan enemmän, pulauttaa hän kaiken ulos. Enempää en siis saa menemään kerralla.

Vierailija
5/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättää syömään. Herää kyllä nälkään.

Vierailija
6/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sitä mieltä, että maidon määrä voisi vielä "normalisoitua"? Saan tuolla vuokratulla tehopumpulla tällä hetkellä noin 50 ml kerralla. Voisinko siis jossain vaiheessa saada lapseni ruokittua rintamaidolla?

Vierailija
7/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun voin täällä kysellä. Ei tarvitse joka asiasta heti soittaa neuvolaan. Kiitoksia avustanne.

Vierailija
8/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaile syömiset-meillä syötiin aina kun oli likalla nälkä. Ei kyllä huolinut maitoa,jos ei nälkä ollut.. Anna nukkua,jos nukkuu. Meille ainakin neuvolassa sanottiin ettei pidä käydä herättelemään,kun paino nousee normaalisti. Öisin vaan kun heräs,niin silloin ei seurusteltu tms. Tsemppiä sinne,kyllä kaikki menee hyvin!

Vierailija
9/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla ainakin herui eniten maitoa. Yrität aina tarjota rintaa kuin inahtaa. Mitä tiheämmät syötöt sitä enemmän maitoa sulta nousee.

Erityisen tärkeää on, että juot itse tarpeeksi nestettä.

Aivan varmasti voit päästä täysimetykselle. Katso vinkkejä imetystukilista.net. Jos ei saa täysimetettyä niin ei se mitään. Hieno, kun voit osaimettää. Älä stressaa!

Onnea kovasti pikkuisesta! Hyvin sulla menee. Luota itseesi. 2 viikon iässähän sun lapsi on saanut syntymäpainon takaisin niin kuin pitääkin :).

t. Nro 2

Vierailija
10/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä ensin rinnasta ja tarjoa sen jälkeen pullosta sen verran, kun vauva jaksaa syödä. Imetä usein ja tarjoa pullosta esim. joka toisella kerralla tai jos jää selvästi nälkäiseksi (itkee). Jos haluat, voit pumpata vielä lisäksi syöttöjen välillä, mutta älä pumppaa muuten. Vai onko jokin syy, miksi vauva ei syö suoraan rinnasta?

Meidän 2 viikkoinen söi muistaakseni tuon 50 ml, 75-80 ml alkoi mennä vasta 6 viikon ikäisenä, jolloin vasta painoi 3,6 kg. Jos vauva on saavuttanut syntymäpainon 2 viikon ikäisenä, on se ainakin kahden nlatädin mukaan ihanne. Meidän vauva saavutti syntymäpainonsa vasta reilun kuukauden ikäisenä. :( Silti ekan kanssa imetys sujui, vaikka vauva oli pienipainoinen. Tarjosin sitten iltaisin lisämaitoa (omaani). Yritä jättää korvike niin vähiin kuin mahdollista, imetä ensin, ja anna sitten pumppaamasi maitoa. Imetysvälinä voisi olla hyvä pitää 3-4 tuntia, yöllä voi olla pidempi, paitsi jos nlasta nyt ovat jotain muuta neuvoneet.

Vierailija
11/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä pumppaa!! Vauva kyllä sieltä heruttelee tarpeensa. Pidä vauvaa lähelläsi. Pumppaamalla alkaa maitosi pian ehtymään. Maidontuotanto tarvitsee vauvaa ja syövät alkuun tosi tiheään. Onnea pienokaisesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi