Sopiiko color mask hiustenpidennyksille?
Kärsin aiemmin hiustenlähdöstä, se on saatu nyt kuriin, mutta hiukset ovat hyvin ohuet. Näyttääkseni terveeltä ihmiseltä kävin laitattamassa tuuhennoksen ja se on helpottanut oloa ihan älyttömästi.
Kuitenkin, kun viikot kuluu niin tuuhennosten sävy ei enää mätsää omiin hiuksiin niin hyvin. Uskoisin, että tällä color maskilla saisin vähän sävytettyä (olen käyttänyt ennen omiin hiuksiin ja ollut todella tyytyväinen), mutta onko turvallista käyttää pidennyksille vai meneekö pilalle?
https://fourreasons.fi/tuote/toning-treatment-cool-sand/
Sori olen niin uusi näiden kanssa ja inci-lista on minulle ihan hepreaa. Olen tähän mennessä tunnollisesti käyttänyt vain kampaajan suosittelemia tuotteita.
Kommentit (20)
Kokeile pieneen määrään hiusta. Ei kukaan voi tietää miten juuri sinun pidennyksesi reagoivat.
Onko pidennykset aitoa hiusta vai jotain keinomateriaalia? Aito hius ottaa väriä eri tavalla vastaa kuin esim. muovikuitu. Kokeilemalla selviää, jos uskallat riskeerata pilallemenolla.
Jolleivät tuuhennokset ole oikeaa hiusta, niihin ei tartu mikään. Kokeile johonkin vähemmän näkyvään kohtaan ensin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pidennykset aitoa hiusta vai jotain keinomateriaalia? Aito hius ottaa väriä eri tavalla vastaa kuin esim. muovikuitu. Kokeilemalla selviää, jos uskallat riskeerata pilallemenolla.
Aitoa hiusta ovat.
Käy kampaajalla värjäämässä?
Itselläni myös pidennykset, oikeaa hiusta, ja rytmi on about seuraava: 6 viikon välein tyviväri & glossing latvoihin, ja n. joka 12. viikko pidennysten vaihto & väri omaan hiukseen. Toimii.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myös pidennykset, oikeaa hiusta, ja rytmi on about seuraava: 6 viikon välein tyviväri & glossing latvoihin, ja n. joka 12. viikko pidennysten vaihto & väri omaan hiukseen. Toimii.
En ihan kolmen viikon välein haluaisi käydä kampaajalla. Ja ei ole kampaajasta johtuvaa. Ihan kenellä tahansa käyn niin oma värini muuttuu parissa viikossa kampaajalla käynnin jälkeen. Näillä color maskeilla olen saanut omien hiusten sävyn ylläpidettyä nättinä seuraavaan kampaajalla käyntiin asti. Mutta tosiaan en ole nyt uskaltanut käyttää, kun annettiin pelkkää hopeashampoota mukaan ja joka paikassa painotetaan, että pitää olla oikeanlaiset tuotteet.
No ehkä kokeilen yhteen kohtaan. Katsotaan mitä käy.
Vierailija kirjoitti:
Jolleivät tuuhennokset ole oikeaa hiusta, niihin ei tartu mikään. Kokeile johonkin vähemmän näkyvään kohtaan ensin.
Harvemmin tekokuitua olevia hiuksia laitatetaan kestävämmällä tekniikalla, lähinnä vain klipsipidennyksissä, ponnareissa käytetään tuota tekokarvaa. Jos olisi klipsit niin aapeen olisi helppo sävyttää omat hiukset, mutta aika selvästi kyse siitä, että on ottanut teipit, sinetit tms. Mulla sama ongelma, mutta sori en tiedä vastausta kysymykseen voiko tuota käyttää. Itse olen tehnyt niin, että olen säästänyt vanhoja pidennyksiä ja niihin sitten testailen uudet tuotteet joista olen epävarma.
Tuon tuotteen sisältämät proteiinit esimerkiksi eivät välttämättä sovi pidennyshiukselle, joka on käsiteltyä ja värjättyä hiusta, pidennyshius saattaa myös imaista pigmenttiä eri tavalla kuin omasi. Eli omalla vastuulla, tee ainakin testiosio ensin. Ja varo tuotteen joutumista kiinnityskohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin tekokuitua olevia hiuksia laitatetaan kestävämmällä tekniikalla, lähinnä vain klipsipidennyksissä, ponnareissa käytetään tuota tekokarvaa. Jos olisi klipsit niin aapeen olisi helppo sävyttää omat hiukset, mutta aika selvästi kyse siitä, että on ottanut teipit, sinetit tms. Mulla sama ongelma, mutta sori en tiedä vastausta kysymykseen voiko tuota käyttää. Itse olen tehnyt niin, että olen säästänyt vanhoja pidennyksiä ja niihin sitten testailen uudet tuotteet joista olen epävarma.
Kiitos hyvästä vinkistä. Jos nämä vanhat tästä kokeilusta selviää niin täytyy kyllä säästää tulevan varalle :)
Vierailija kirjoitti:
Tuon tuotteen sisältämät proteiinit esimerkiksi eivät välttämättä sovi pidennyshiukselle, joka on käsiteltyä ja värjättyä hiusta, pidennyshius saattaa myös imaista pigmenttiä eri tavalla kuin omasi. Eli omalla vastuulla, tee ainakin testiosio ensin. Ja varo tuotteen joutumista kiinnityskohtaan.
Kiitos. Juurikin tämä mitä sisältää mietityttää, kun en oikein osaa tulkita mikä sopii ja mikä ei. Tuntui kyllä siltä, että kampaajallakaan ei ollut mitään hajua. Toki tiesi ne tuotteet mitä hänellä oli myytävänä, mutta mitään sävyttävää ei sitten ollut myydä matkaan. Ehkä se on joku kikka saada asiakkaat nopeasti palaamaan, mutta valitettavasti ainakaan minulla ei ole varaa muutaman viikon välein käydä kampaajalla, vaikka tällaiseen turhamaisuuteen olenkin sijoittanut.
Kokeilin äsken mahdollisimman piilossa olevaan osioon ja hyvältä näyttää ja tuntuu ainakin vielä. Tosin täytyy laittaa uudestaan, sillä en uskaltanut antaa vaikuttaa tarpeeksi pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku kampaajako se siellä yrittää markkinoida normaalina, että jatkuvasti pitää ravata teillä? Uskokaa jo, että tavallisilla ihmisillä ei ole varaa käydä noin usein. Kun hinnat on teillä pilvissä niin olisi varmaan kannattavaa auttaa ihmisiä ylläpitämään väriä käyntien välissä. Tyytyväisenä kyllä sitten palaavat teidän penkkiin, kun on taas varaa käydä.
Nyt moni lähtee sooloilemaan käyntien välissä ja vaihtaa joka kerta kampaajaa, kun kokee painostusta.
Mä olen kokeillut sinettihiuksiin. Lähinnä ongelma voi tulla siinä, että oma hius ja se jatketukka ottaa väriä eri tavalla noista Color Maskeista. Ero ei ole mikään valtava, ainakaan mulla, on vaan eri sävyistä. Jatketukassa oli tosi selkeä ja kirkas. Jos on tuuhennokset, niin voi olla aika kiva, että on pieniä sävyeroja, ne vähän kuin raitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kampaajako se siellä yrittää markkinoida normaalina, että jatkuvasti pitää ravata teillä? Uskokaa jo, että tavallisilla ihmisillä ei ole varaa käydä noin usein. Kun hinnat on teillä pilvissä niin olisi varmaan kannattavaa auttaa ihmisiä ylläpitämään väriä käyntien välissä. Tyytyväisenä kyllä sitten palaavat teidän penkkiin, kun on taas varaa käydä.
Nyt moni lähtee sooloilemaan käyntien välissä ja vaihtaa joka kerta kampaajaa, kun kokee painostusta.
Kieltämättä vähän tuntuu kyllä tältä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kokeillut sinettihiuksiin. Lähinnä ongelma voi tulla siinä, että oma hius ja se jatketukka ottaa väriä eri tavalla noista Color Maskeista. Ero ei ole mikään valtava, ainakaan mulla, on vaan eri sävyistä. Jatketukassa oli tosi selkeä ja kirkas. Jos on tuuhennokset, niin voi olla aika kiva, että on pieniä sävyeroja, ne vähän kuin raitoja.
Kiitos vastauksesta. Ihanaa, että löytyi joku joka on näitä kokeillut. Ehkäpä nämä jatkeet siis kestää eikä muutu korpuiksi. Sävyero ei haittaa, nytkin on siis raitojen tapaan nämä päässä, mutta ero on aivan liian suuri. Omat luonnollisen vaaleat, mutta muuttuneet lämpimämmiksi. Pidennykset taas viileän vaaleat, vähän liiankin vaaleat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä vähän tuntuu kyllä tältä.
En ole, mulle tää on vain ollut huolettomin, varmin ja toimivin tapa. Jokainen toki käy niin usein kun pystyy/haluaa. Itsellä siinä mielessä helppo asema, ettei tarvitse rahallisesti pohtia voiko käydä kampaajalla vai ei. Maksan käyntini kyllä ihan itse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Juurikin tämä mitä sisältää mietityttää, kun en oikein osaa tulkita mikä sopii ja mikä ei. Tuntui kyllä siltä, että kampaajallakaan ei ollut mitään hajua. Toki tiesi ne tuotteet mitä hänellä oli myytävänä, mutta mitään sävyttävää ei sitten ollut myydä matkaan. Ehkä se on joku kikka saada asiakkaat nopeasti palaamaan, mutta valitettavasti ainakaan minulla ei ole varaa muutaman viikon välein käydä kampaajalla, vaikka tällaiseen turhamaisuuteen olenkin sijoittanut.
Kokeilin äsken mahdollisimman piilossa olevaan osioon ja hyvältä nä
Kampaajalla ei voikaan olla mitään hajua asiasta, ei kenelläkään voi olla. Muutenkin on yksilöllistä miten hius imee värin, ja nyt vielä kun päässäsi on kahta eri hiusta, joista toisesta ei edes tiedetä miten on aiemmin käsitelty. Kokeilemalla selviää.
Kampaajalla ei voikaan olla mitään hajua asiasta, ei kenelläkään voi olla. Muutenkin on yksilöllistä miten hius imee värin, ja nyt vielä kun päässäsi on kahta eri hiusta, joista toisesta ei edes tiedetä miten on aiemmin käsitelty. Kokeilemalla selviää.
///
Älä nyt höpöjä puhu, kyllä sen kampaajan pitäisi tietää onko inci-listalla jotain ehdottomasti kiellettyjä ainesosia, jotka esim. saa pidennyshiuksen kellastumaan/takkuuntumaan. En näe tässä ketjussa sellaista kohtaa missä ap kysyisi tuleeko hyvä sävy vaan että kannattaako edes kokeilla. Ilmeisesti kannatti ja sävystäkin tuli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
///
Älä nyt höpöjä puhu, kyllä sen kampaajan pitäisi tietää onko inci-listalla jotain ehdottomasti kiellettyjä ainesosia, jotka esim. saa pidennyshiuksen kellastumaan/takkuuntumaan. En näe tässä ketjussa sellaista kohtaa missä ap kysyisi tuleeko hyvä sävy vaan että kannattaako edes kokeilla. Ilmeisesti kannatti ja sävystäkin tuli hyvä.
Kiitos, tätä tarkoitin. Kampaajalta en kyllä kysynyt juuri tästä four reasonsin maskista (ei ollut siellä myynnissä) vaan ihan yleisesti ja sain jonkun ympäripyöreän vastauksen josta sain vähän sellaisen käsityksen, että ei ole hiustenpidennyksille mitään sävyttäviä olemassa..
Laitoin maskin tässä välissä uudestaan ja väri on täydellinen. Toivotaan, että ei aiheuta muuta vahinkoa.
Up