Opetan pojilleni, että ottakaa ulkomaalaiset vaimot
Meillä on kolme poikaa ja olen sanonut niille ihan suoraan, että ottakaa jos mahdollista ulkomaalaiset vaimot, mitä mieltä? Kaksi oli vaihdossa ja toisella on nyt ranskalainen tyttöystävä ja toisella eksoottinen eli chileläinen, kolmas käy vielä yläastetta, joten hänet olen jättänyt rauhaan :) En tiedä, jotenkin koen, että ulkomaalaisen naisen kanssa pääsisi helpommalla ja säästyisi ehkäpä suuritla pettämisiltä jne.
Kommentit (44)
eikä ainakaan muuta ulkomaille. Tulisi kamala ikävä:(
että ottaa fiksun ja itseään ja muita kunnioittavan vaimon. Aapeen miehellä ei tainnut käydä ihan noin hyvä säkä.
Se oli vaan esimerkki, siis tuo pettäminen. Mielestäni Suomessa seksuaalinen vapautuminen on vienyt seksistä ja parisuhteesta arvon ja arvokkuuden. Joku tuossa jo lisäili, että haluaisi pojilleen perhekeskeisen vaimon, ihan samaa mieltä. Olen ehkä niin vanhanaiakinen, että riittä kun mies tekee omat hommansa ja minä omani ja kaikki pelaa. Suomessa kun katsoo poikieni ikäisiä tyttöjä niin minusta näyttävät aika surullisilta tapauksilta, pissis on ehkä hyvä termi kuvaamaan sitä. katsotaan onnistunko lopullisesti aikeissani ja korostan, että minulle kyllä sopii ihan yhtä hyvin sekin, että löytävät jonkun hyvän suomalaisen naisen, niitäkin on, mutta olen heitä hieman ohjannut toiseen suuntaan. Suomalaiset miehet ovat pääsääntöisesti aivan liian kilttejä ja kunnollisia ja niin helposti hyväksikäytettäviä ja pojissani on hieman tuota vikaa.
Ap! Kirjoititko sinä tosiaan, että miehesi on kanssasi samaa mieltä? Piilovittuilu on taitolaji.. =DD
Miksi ihmeessä ne tulevat vaimot tänne muuttaisivat? Taitaa hiukan kolahtaa jossain vaiheessa omaan nilkkaan.
Jokainenhan valitsee toivottavasti oman puolisonsa eikä vaan mammanpoikana yritä miellyttää äitiään.
mutta kyllä joskus sydäntä kylmää lukea tältäkin palstalta muka aikuisten naisten (tai ainakin heillä on lapsia) valituksia älyttömistä asioista, miten mies ei lue ajatuksia ja hemmottele ja paapo pikkunaista joka käänteessä. Naisten hyvä asema suomalaisessa yhteiskunnassa on tietysti hieno asia, mutta kyllä se menee välillä jo vähän liian pitkälle kun heidän ei tarvitse koskaan kasvaa aikuisiksi.
Oma mieheni on ulkomaalainen enkä pitäisi mitenkään pahana jos omatkin poikani löytäisivät ulkomaalaiset vaimot. Luonne ja kasvatus ennen kaikkea, sitten vasta kansallisuus ;-)
ku opettaisit,ettei pojat lisäänny laisinkaa,ettei noin idioottimaiset geenit meni jakoon.
Ei ole provo vaan ihan tosi juttu, näin olen toiminut ja näin ajattelin toimia myös viimeisen pojankin kanssa. Mieskin on ihan samaa mieltä vaikka sanoi, että hänelle on ihan sama kunhan löytävät jonkun fiksun ja ovat onnellisia. ap
että mies saa pelata tietokoneella. Onko pojalla jotain ongelmia kun ei siivoaminen ym. suju?
Minulla on kaksi poikaa, joista toinen tosiaan tarvitsisi naisen, joka vähän huolehtisi. Parhaista yrityksistäni huolimatta poika on melko onneton kokki, siivooja ja vaatehuoltaja ;-) Hänelle olen aina sanonut että ottaisi vaimon jostain kauempaa, sellaisen joka arvostaisi hyvää luonnetta ja turvallisuutta. Tuo poika kun ei valitettavasti ole mikään kotitalouskone vaikka kuinka yrittäisi.
Vaimo saa tehdä hommat ja mies leikkii sohvan kingiä. Hieno tulevaisuus ap:n lapsilla, vaimoja tietysti käy sääliksi.
Ja etteivät "ulkomaalaiset" naiset muka petä...
:D
Oikeastaan on järkyttävää, miten naiset ihan itse ja omatoimisesti ajavat tasa-arvoa alas. Vähän niinkuin amerikkalaiset mustat petaisivat pikkuhiljaa paluutaan orjuuteen.
Omat tyttäreni ja poikani kasvatan pikkasen eri tavalla.
että mies saa pelata tietokoneella. Onko pojalla jotain ongelmia kun ei siivoaminen ym. suju?
Minulla on kaksi poikaa, joista toinen tosiaan tarvitsisi naisen, joka vähän huolehtisi. Parhaista yrityksistäni huolimatta poika on melko onneton kokki, siivooja ja vaatehuoltaja ;-) Hänelle olen aina sanonut että ottaisi vaimon jostain kauempaa, sellaisen joka arvostaisi hyvää luonnetta ja turvallisuutta. Tuo poika kun ei valitettavasti ole mikään kotitalouskone vaikka kuinka yrittäisi.
Vaimo saa tehdä hommat ja mies leikkii sohvan kingiä. Hieno tulevaisuus ap:n lapsilla, vaimoja tietysti käy sääliksi.
Ja etteivät "ulkomaalaiset" naiset muka petä...
:DOikeastaan on järkyttävää, miten naiset ihan itse ja omatoimisesti ajavat tasa-arvoa alas. Vähän niinkuin amerikkalaiset mustat petaisivat pikkuhiljaa paluutaan orjuuteen.
Omat tyttäreni ja poikani kasvatan pikkasen eri tavalla.
Niin missä minä niin väitin, että mies makaa sohvalla? Se ei makaa siellä itse asiassa ikinä, saisi joskus ollakin paikallaan. Jos ei muuta tekemistä ole niin siivoaa suunnilleen kunnan katuja. Meillä minä olen se, joka sohvalla lukee kirjaa tai katsoo tv:tä, mies ei käytännössä koskaan tee kumpaakaan, kirjoja lukee tosin sängyssä.
ap
He ovat tietenkin joka asiassa oikeassa ja ottavat eron heti kun mies on jostain asiasta eri mieltä. Vaikka se asia koskisi miestä yhtä paljon kuin vaimoakin.
Tästä syystä kehitysmaalainen puoliso olisi parempi, koska pysyisi kuvioissa mukana niin pitkään kuin rahaa riittää.
Muualta kuin Suomesta. Olen kyllä itse suomalainen, mieheni Etelä-Euroopasta ja lapsemme kasvatetaan kyllä niin että ei taida ihan pikkupissis/ feministi kelvata. Itse arvostan myös perinteisiä rooleja, perhekeskeistä ajattelutapaa ja naisia jotka huolehtivat ensosijaisesti lasten hyvinvoinnista eikä omasta ajasta, bilettämisestä, ehdottomasta tasa-arvosta joka asiassa yms yms
P.s. Meiltä löytyy ne kaikista komeimmat pojat sitten, mieheni geenit .. ;)
ottavat vaimon venäjältä. Valitettavasti niitäkin mätämunia on jotka avioituvat suomalaisen miehen kanssa, sitten tehdään lapsia ja kun ero tulee, tapellaan katkerasti lapsista jotka huonolla mäihällä päätyvät äitinsä mukana venäjälle. Siinähän olet mummona sitten.
Jos ko. tarkoittaa
-luottamusta
-perhekeskeisyyttä
-toisen ihmisen arvostamista
Ohjenuorana voi pitää sitä, että täytyy kaivella mahdollisen aviokumppanin perheestä mahdollisimman paljon tietoja. Samat tulee itse kokemaan, sillä perheen arvot ja tavat vaan tulevat yhteisen elämän aikana esille. Kaikki saamme pohjan elämäämme lapsuudenkodista, sitä meistä tulee.
kiinalainen vaimo, joka elelee tyytyväisenä kotirouvan elämää.
Töihin ei halua mennä vaikka heillä ei ole lapsia.
Ei tee kotitöitä eikä laita ruokaa. En tiedä mitä kaikki päivät tekee.
Odottaa veljeltäni isällistä huolenpitoa ja hemmottelua.
Saa uskomattomia raivokohtauksia jos veljeni esim. ei tule suoraan töistä kotiin, tai haluaisi käydä kavereiden tai sukulaisten luona kylässä. Vaimo ei halua mihinkään kylään eikä halua päästää veljeäni yksin.
Ei minusta kovin helpolta kuulosta.
MITÄ vikaa on tasa-arvoisessa suhteessa?
Miksi haluatte palata jonnekin myyttiseen menneisyyteen, jossa tyttärillä ja naisilla ei ollut minkäänlaisia oikeuksia? On aika järkyttävää näin 80-90 -luvun nuorena kuunnella näitä äitejä, jotka ihan avoimesti sahaavat omaa oksaansa.
Haluatteko oman tyttärenne menevän naimisiin miehen kanssa, joka ei kohtele häntä tasa-arvoisena puolisona ja kunnioittavasti? Eikö naisella saa olla samat oikeudet kuin miehellä? Ymmärrättehän, etteivät perhekeskeisyys ja tasa-arvo ole millään tasolla toisensa poissulkevia asioita. Ei siis yhtään millään tasolla.
En ihan oikeasti ymmärrä ja olen aika järkyttynyt.
Ei ulospääsyä väkivaltaisesta avioliitosta, ei oikeuksia, saa tehdä kaikki kotityöt ja mies tekee "miesten töitä" muutaman kerran vuodessa kerrostalon partsilla? Kiva ja terve ajatusmaailma. Toivon, että poikasi löytävät tasa-arvoa kannattavat puolisot ja oppivat ottamaan aikuisen lailla vastuuta perhe-elämän pyörittämisestä.
Toivon todella.
Muualta kuin Suomesta. Olen kyllä itse suomalainen, mieheni Etelä-Euroopasta ja lapsemme kasvatetaan kyllä niin että ei taida ihan pikkupissis/ feministi kelvata. Itse arvostan myös perinteisiä rooleja, perhekeskeistä ajattelutapaa ja naisia jotka huolehtivat ensosijaisesti lasten hyvinvoinnista eikä omasta ajasta, bilettämisestä, ehdottomasta tasa-arvosta joka asiassa yms yms P.s. Meiltä löytyy ne kaikista komeimmat pojat sitten, mieheni geenit .. ;)
siis sellaisen joka ei saa raivokohtauksia jos koti vaikka onkin välillä sotkuinen ja mies yhtä huono kotitaloushommissa kuin pissisvaimokin. Olen meinaan todistanut monessa perheessä sitä miten vaimo mäkättää miehelle kun tiskivuori kasvaa eikä periaatteesta suostu mihinkään kotihommiin koska eiväthän ne naiselle kuulu...
Minä siis nimenomaan kannatan yhteistä vastuunkantoa, kukin kykyjensä mukaan, ja siksi juuri olen ehdotellut pojalle ulkomaalaisen vaimon hankkimista.
löytävät puolison, jonka kanssa rakastavat toisiaan ja huolehtivat toisistaan TASAPUOLISESTI. Se, miten työnjako menee, on heidän asiansa tietenkin!
Ei meilläkään hampaat irvessä lasketa kuka on minkä verran mitäkin kotitöitä tehnyt, ihmettelen jos joku luulee, että suomalaisissa perheissä on aina tuollaista. Mieheni tosin rakastaa ruuanlaittoa ja haluaa laittaa ruuat viikonloppuisin, ja jos tästä joku päättelee, että en huolehdi hänestä, niin voi voi..
Mistä muuten tulee käsitys, että ulkomaalaiset naiset eivät pettäisi. Esimerkiksi ap:n mainitsemassa Ranskassa sivusuhteita harrastavat kyllä sekä miehet että naiset. Ne ovat osittain myös ns. maan tapa.