Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hämmentävää! Miten suhtautua ystävääni, jonka lapsi

Vierailija
27.11.2010 |

oireilee psyykkisesti? Lapsi on nyt ollut lastenpsykiatrisella osastolla tutkimusjaksolla. Ystäväni on psykologi ja tekee töitä itsekin lasten parissa. Siis kun minun tekisi mieli ottaa yhteyttä hänen työantajaansa, että voiko ihminen, jonka oma lapsi kärsii psyykkisistä ongelmista tehdä töitä lasten kanssa, joilla on ongelmia?! Sanokaa mitä teen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yritys.

Vierailija
2/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lääkärit ja hoitajatkin sairastaa tai niiden lapset. Oletko ajatellut, että ystävästi osasi hakea apua ajoissa ammattinsa takia? Hirveä kyttääjä kyylääjä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista? En voi ymmärtää sua ollenkaan. Eihän se ystäväsi työkykyä alenna, jos omalla lapsella on ongelmia.

Vierailija
4/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se että hänen lapsellaan on oireita liittyy siihen ettei ystäväsi vois harjoittaa ammattiaan? meinaatko että on niinkuin epäpätevä kun oma lapsi ei ole terve? SAmalla logiikalla minä joka olen sairaanhoitaja en voisi tehdä työtäni jos lapselleni tulisi jokin sairaus. TAi terveydenhoitaja ei voisi olla töissä jos hänen teini-ikäinen lapsensa jäisi kiinni tupakanpoltosta tai olisi vaikkapa ylipainoinen.

Vierailija
5/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän soittelet kaikkien tuttaviesi (ystäviä sulla ei ole)työpaikoille ja kerrot valheitasi.

Vierailija
6/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka itse työskentelee psyykkisten ongelmien parissa ja oma lapsi kärsii psyykkisistä ongelmista. Hienoa että ovat hakeneet ja saaneet apua. Kaikki eivät sitä edes hakisi saati ottaisi vastaan. Mitä tuo tuollainen työnantajalle soittaminen auttaisi? Jos hänellä on yhtään fiksu työnantaja niin se nauraisi sulle päin naamaa.

Vierailija
7/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkkeitä potilaalle, jonka päätä särkee?

Vierailija
8/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita soita soita! Tuu sitte kertomaan mitä esimies sanoi, vai saiko sanottua mitään naurultansa!

Vierailija
9/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiaa lähdetään 70 %:sesti opiskelemaan sen takia, että omassa päässä tapahtuu kummia juttuja. Tämä siis Suomen yliopistojen tilanne oli ainakin pari vuotta sitten. Jos tuollainen puolihullu kasvattaa lasta niin väkisinkin siinä lapsi oireilee, toisekseen geenit tulee ainakin naisen puoleta tuossa tapauksessa lisäämään riskiä.

Vierailija
10/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiaa lähdetään 70 %:sesti opiskelemaan sen takia, että omassa päässä tapahtuu kummia juttuja. Tämä siis Suomen yliopistojen tilanne oli ainakin pari vuotta sitten. Jos tuollainen puolihullu kasvattaa lasta niin väkisinkin siinä lapsi oireilee, toisekseen geenit tulee ainakin naisen puoleta tuossa tapauksessa lisäämään riskiä.

Vierailija
11/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein paljon ongelmia. Osa on keksittyjä ja osa sitten ihan siitä syystä, että esim. just psykologit on itse pikkuisen pihalla usein.

Vierailija
12/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoida ja puuttua ongelmiin kuin vaikkapa jollakin levyseppähitsaajalla.

usein paljon ongelmia. Osa on keksittyjä ja osa sitten ihan siitä syystä, että esim. just psykologit on itse pikkuisen pihalla usein.

Vierailija
13/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reagoida ja puuttua ongelmiin kuin vaikkapa jollakin levyseppähitsaajalla.

... vanha sanonta pätee tähänkin. Joskus sillä levyseppähitsaaja-siivooja-pariskunnalla voi olla terveempi päänuppi ja arkijärki / maalaisjärki mukana enemmän kuin psykologin koulutuksen tai pedagokiikkaa / kasvatustieteitä lukeneella vanhemmalla ikinä!

Lasten oireiluun osataan lähteä hakemaan apua, kun ei kuvitella olevansa enemmän kuin tavisduunarit.

Esimerkkinä eräs tuttava: mies oli muusikko, nainen opetti englantia ja musiikkia. Heidän lapsensa musiikillisuus oli jotain enemmän kuin muilla lapsilla maailmassa; 3 v selkeästi nautti rumpujen hakkaamisesta, kun toiset lapset taas soittaa ihan vaan vanhempien mieliksi tms., eivät nauti.

Vanhempien erokaan ei vaikuttanut tähän lapseen, kuten niin monilla muilla ero tekee, sillä lapsi tapasi isäänsä ja vanhemmilla oli valmiuksia enempää ym ja plaalpaa. Ei tietenkään vaikuttanut; lapsi oli jotain 3-4 v, äidillä rintasyöpä ja toinen rinta poistettiin, isä alkoi tapailla muita naisia, petti, ja vanhemmat päätyivät eroon minkä jälkeen mies alkoi ryypppäämään. Tämän on suomalaiskansalaista arkipäivää ja lapset oireilee ja reagoi, mutta ei tämä lapsi !! koska on niin paljon fiksummat vanhemmat!

Nämä kommentit oli perheen ystävän, lastentarhan opettajan kommentteja!!

Kyseinen poika oli muutamaa vuotta myöhemmin koulussaan kiusaaja ja häirikkö, nuorisotalon häirikkö, mutta vanhemmat eivät nähneet asiaa siten. Jonkun toisen kakaran käytös olisi heti ollut epäsuotuisisaa ja johtunut em. asioista, mutta kun on mukamas enemmän, alan ihminen itse, ei nähdä kun se häirikkö on omassa kodissa.

Vierailija
14/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia ongelmia sossujen lapsille ilmaantuu?

Että osaisin ennakoida. Kun en oo koskaan aatellu, että mun ammatti jotenkin vaikuttas mun lapseen, ainakaan negatiivisesti.

Olen psyk.sairaalassa töissä, ja olen lapselleni kertonut hänen ikätasonsa mukaisesti mitä teen ja miksi.

Eli millä tavalla ammattini vahingoittaa lastani? Valaiskaa, viisaammat.

Sossu

Vierailija
15/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia ongelmia sossujen lapsille ilmaantuu? Että osaisin ennakoida. Kun en oo koskaan aatellu, että mun ammatti jotenkin vaikuttas mun lapseen, ainakaan negatiivisesti. Olen psyk.sairaalassa töissä, ja olen lapselleni kertonut hänen ikätasonsa mukaisesti mitä teen ja miksi. Eli millä tavalla ammattini vahingoittaa lastani? Valaiskaa, viisaammat. Sossu

Tietynlainen pehmoilu.

Lapsi käyttäytyy huonosti muita kohtaan, ja sinä ymmärrät. Et kiellä, et komenna, et laita rangastusta, ettet vahingoita lapsen haurasta psyykeä. Sotket toiminnan / teon ja sen, että lapsi on rakastettu ja hyvä sellaisena persoonana kuin on.

Eli jos puutut huonoon käytökseen, pelkäät puuttuvasi persoonaan. ET sano: en hyväksy käytöstäsi jne.. mistä tulee viesti, että lapsi on ok, käytös jossain tapauksessa ei.

Lisäksi ymmärrät käytöksen syyt ja taustat, joten et pysty antamaan "rangaista" huonosta käytöksestä

"se johtuu siitä että ..." ja asia jää siihen.

Vierailija
16/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalitallaajilla taitaa olla hiukan eri käsitys ystävyydestä...

Vierailija
17/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa... Et säkään kovin terveeltä vaikuta :-(

Mutta kun ton totuus. Olen opiskellut avoimessa psykolgoiaa ja meillekin tehtiin kyseinen kysely ja meidän opettajamme sanoi, että noin 70 %:a psykologiaa opiskelevista tulee opiskelemaan selvittääkseen omia ongelmia. Tuo on siis ihan fakta, eikä mikään keksitty juttu.

Vierailija
18/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, että minkälaisia ongelmia sossujen lapsille ilmaantuu? Että osaisin ennakoida. Kun en oo koskaan aatellu, että mun ammatti jotenkin vaikuttas mun lapseen, ainakaan negatiivisesti. Olen psyk.sairaalassa töissä, ja olen lapselleni kertonut hänen ikätasonsa mukaisesti mitä teen ja miksi. Eli millä tavalla ammattini vahingoittaa lastani? Valaiskaa, viisaammat. Sossu

Tietynlainen pehmoilu. Lapsi käyttäytyy huonosti muita kohtaan, ja sinä ymmärrät. Et kiellä, et komenna, et laita rangastusta, ettet vahingoita lapsen haurasta psyykeä. Sotket toiminnan / teon ja sen, että lapsi on rakastettu ja hyvä sellaisena persoonana kuin on. Eli jos puutut huonoon käytökseen, pelkäät puuttuvasi persoonaan. ET sano: en hyväksy käytöstäsi jne.. mistä tulee viesti, että lapsi on ok, käytös jossain tapauksessa ei. Lisäksi ymmärrät käytöksen syyt ja taustat, joten et pysty antamaan "rangaista" huonosta käytöksestä "se johtuu siitä että ..." ja asia jää siihen.

Mä en sekoittaisi omaa persoonaani, omaa ammattiniani ja tehtävääni äitinä, kasvattajana.

Elä sä omassa totuudessasi, se on sinun oikeus.

Sossu

Vierailija
19/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa... Et säkään kovin terveeltä vaikuta :-(

Mutta kun ton totuus. Olen opiskellut avoimessa psykolgoiaa ja meillekin tehtiin kyseinen kysely ja meidän opettajamme sanoi, että noin 70 %:a psykologiaa opiskelevista tulee opiskelemaan selvittääkseen omia ongelmia. Tuo on siis ihan fakta, eikä mikään keksitty juttu.

"Päässä tapahtuu kumia" on ihan eri kuin "selvitellä omia ongelmia".

Haloo.

Vierailija
20/32 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummia ei kumia :)