Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin eilen aivan ihanan polvipituisen minkkiturkin

Vierailija
27.11.2010 |

tänään kaupoilla käydessä vain yksi nainen mulkoili :)

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos orjakauppa olisi laillinen elinkeino, ostaisitteko orjia?

Valehtelu ja vääristely? Teiltä ne todisteet puuttuvat pyynnöstä huolimatta, kun taas toinen osapuoli on todisteensa pistänyt pöytään.

Vierailija
22/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan jos on itse metsästetyistä eläimistä tehty. Eli ovt elämet saaneet vapaana elää elämänsä. Olen kerran käynyt paikassa missä oli kettuja ja itku tuli. En voinut käsittää miten kyseinen henkilö voi pitää mitään eläintä niin pienessä häkissä jossa ei ollut edes lattiaa vaan häkkilattia.

Meilläkin harrastetaan metsästystä ja hyväksyn sen täysin koska niillä eläimillä on ollut parempi elämä kuin jossain sikalassa tms.

Eli turkikset hyväksyn turkistarhausta en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos orjakauppa olisi laillinen elinkeino, ostaisitteko orjia?

Valehtelu ja vääristely? Teiltä ne todisteet puuttuvat pyynnöstä huolimatta, kun taas toinen osapuoli on todisteensa pistänyt pöytään.

ja äärettömän kaukaa haettua jossittelua.

Edelleenkin hyvin pidetyistä turkiseläimistä saa parhaiten rahaa. Joku yksittäinen alalla oleva piittaamaton yksilö ei sitä muuksi muuta.

Vierailija
24/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yksittäinen alalla oleva piittaamaton yksilö ei sitä muuksi muuta.

Vuosien mittaan on paljon uutisoitu siitä miten tarhoilla on jatkuvasti paljon puutteita ja piittaamattomuutta eläinten hyvinvoinnista. En tiedä mitä tehdään yksiölle jolla on vaikka häntä purtu keskeltä verille tai säälittäväksi tyngäksi, mutta kai siitä nyt saa jotain turkisreunuksia tehtyä. Eli kannattaa silti mieluimmin pitää eläintä vaikka sillä on avohaava hännässä joka on taatusti tosi kipeä. Kun ymmärtääkseni ne elukat tapetaan kaikki kerralla tai jotain ja pistetään nahoiksi. Eli yksittäistä kettua ei ruveta kesken kauden lopettamaan, kärsinköön nahastukseen asti.

Vierailija
25/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjakauppa oli joskus laillinen ja hyväksytty elinkeino, samoin kuin turkistarhaus on nyt. Kummastakaan ei ole tosin kuin haittaa ja kärsimystä kohteelleen (orjat/tarhatut eläimet), eikä kumpikaan ala ole nykyaikana tarpeellinen yhteisen hyvän vuoksi.

Kumpikaan ei ole edes eettistä nähnytkään.

Kuten sanottua aikaisemmin, ravinnon rasvahapot sen turkin saa kiiltämään, muulla kohtelulla ei ole juuri väliä siinä. Vähän on toki (stressi), mutta sen muun osuus on hyvin pieni.

Vierailija
26/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas kerran...

Että te jaksatte...

"Uutisointi" on terroristien vääristelemiä mukadokumentteja. Rikeilmoituspuhelimeen taas ei ole tullut yhtään ilmoitusta väärinkäytöksistä. Miksei? Sinäkin kirjoitat, ettet tiedä... ja käsittääkseni sitä ja tätä... mutta ei sullakaan mitään oikeaa tietoa ole. Lopettakaa panettelu ja väärän tiedon tyrkytys, kun ette kerran mitään muuta tiedä kuin että teidän mielestänne turkistarhaus on jotenkin enemmän väärin kuin suurkanalat, -sikalat ja -navetat.

No mutta kun ne ei ole yksittäisiä

Joku yksittäinen alalla oleva piittaamaton yksilö ei sitä muuksi muuta.

Vuosien mittaan on paljon uutisoitu siitä miten tarhoilla on jatkuvasti paljon puutteita ja piittaamattomuutta eläinten hyvinvoinnista. En tiedä mitä tehdään yksiölle jolla on vaikka häntä purtu keskeltä verille tai säälittäväksi tyngäksi, mutta kai siitä nyt saa jotain turkisreunuksia tehtyä. Eli kannattaa silti mieluimmin pitää eläintä vaikka sillä on avohaava hännässä joka on taatusti tosi kipeä. Kun ymmärtääkseni ne elukat tapetaan kaikki kerralla tai jotain ja pistetään nahoiksi. Eli yksittäistä kettua ei ruveta kesken kauden lopettamaan, kärsinköön nahastukseen asti.

Vierailija
27/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta mistään tarhojen kuvauksista tai kettutyötöistä. Siis alan sisäistä tutkimusta jne.

Vierailija
28/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Jos joku mun kavereista tai tuttavista tulee vastaan uusi turkki päällä, niin se on sitten sen ystävyyden hiipumisen paikka. Ei arvot kohtaa.

Ymmärtäisin jos kyse olis sun koirasta....

Tai no en ehkä sittenkään.

Isännän paras ystävä jatkoi elämäänsä kuolemansa jälkeen isännän rukkasina. Se oli täysin hyväksyttyä ja rakkaan lemmikin viimeinen palvelus. Eipä taitaisi tulla kyseeseen nykyään, ja toisaalta eipä noista chihuista taitaisi edes puolikasta rukkasta saada aikaiseksi.

Vierailija
29/150 |
28.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin, elinkeino ei silti olisi eettinen. On vain kyse suuresta vääryydestä tai pöyristyttävästä vääryydestä.

Vierailija
30/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät kettutytöt spreijaa sitä maalilla.

Vierailija
31/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kun on päinvastaisia kokemuksia... Alppikohteissa toki näkee turkkejä "tietyntyyppisillä" ihmisillä, mutta en ole hiihtokohteiden ulkopuolella kauheasti nähnyt ja siellä myös paheksutaan turkkeja jopa enemmän kuin Suomessa (tosin olen asunut vain kahdessa keski-euroopan maassa, muista en pysty sanomaan - entisen itäblokin alueella turkin toki edelleen ovat suosittuja).

Hassua muuten, miten oman mielipide väännetään heti kateudeksi. Jos ei hyväksy jotain (varsinkin kalliimpaa) tuotetta niin on kateellinen.

Itse en hyväksy turkkeja enkä laittaisi turkkia päälleni vaikka minulle siitä maksettaisiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisin turkeista kateellinen :) Itse kiikutin äitini 4 erilaista ns. luksusturkkia suoraan pelastusarmeijalle, menivät hyvään tarkoitukseen :)

Vierailija
32/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen normaalin kohtelias ja hymyilen ihan samalla lailla kuin muille normikeskustelussa, mutta salaa ajattelen että vitun ääliö.

Vierailija
33/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kun on päinvastaisia kokemuksia... Alppikohteissa toki näkee turkkejä "tietyntyyppisillä" ihmisillä, mutta en ole hiihtokohteiden ulkopuolella kauheasti nähnyt ja siellä myös paheksutaan turkkeja jopa enemmän kuin Suomessa (tosin olen asunut vain kahdessa keski-euroopan maassa, muista en pysty sanomaan - entisen itäblokin alueella turkin toki edelleen ovat suosittuja). Hassua muuten, miten oman mielipide väännetään heti kateudeksi. Jos ei hyväksy jotain (varsinkin kalliimpaa) tuotetta niin on kateellinen. Itse en hyväksy turkkeja enkä laittaisi turkkia päälleni vaikka minulle siitä maksettaisiin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisin turkeista kateellinen :) Itse kiikutin äitini 4 erilaista ns. luksusturkkia suoraan pelastusarmeijalle, menivät hyvään tarkoitukseen :)

Mitähän ne "tietyntyyppiset" ihmiset alppikohteissa sinun käsityksesi mukaan ovat? Itse olen nähnyt niissä turkkeja ihan kaikenmaalaisten ja -tyyppisten ihmisten päällä.

Ei täällä kenenkään vaatetusta ainakaan julkisesti paheksuta: leben und leben lassen näes :)

Vierailija
34/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ostaisin heti minkkiturkin, jos olisi rahaa.

Vierailija
35/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tietyntyyppisillä" ihmisillä tarkoitan. Karkeasti voisi jaotetta kahteen ryhmään: korkeampiin sosiaaliluokkiin kuuluvat vanhemmat rouvashenkilöt ja alempien sosiaaliluokkien nuoremmat naiset, joiden mielestä turkis luo statusta.

Julkista paheksuntaa tuskin on sen kummemmin, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö turkiksia paheksuttaisi. Ainakin oman kokemukseni mukaan keski-euroopassa suhtauduttiin turkiksiin jopa kriittisemmin kuin suomessa, tosin minulla on suomesta nyt vain muutaman vuoden kokemus (asunut sitä ennen viimeiset 15 vuotta keski-euroopassa).

Ja wienissä tosiaan näkee useammin turkkeja kuin muualla, tosin useimmiten juuri turistien päällä (aasialaiset + jenkit).

Vierailija
36/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät kettutytöt spreijaa sitä maalilla.

haetaan vakuutuksesta uusi turkki. Ja taas monta suloista pikkuista eläintä heittää henkensä -kaaaauheeta, eiks vaan?

Että sellainen vaikut kettutyttöjen kiukuttelulla. LOL!

Vierailija
37/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta sitten. On lämmin enkä ole paukkupakkasilla muita talvipukimia tarvinnut. Ei ole yhdentalven vanu- ja untuvaviritelmiä kaivannut.

Olen mielestäni ihan fiksu.

Vierailija
38/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät edes superhoikan päällä. Normaalipainoisen ne saavat näyttämään keski-ikäiseltä sirkkaliisalta.

Vierailija
39/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ajatusmaailma eräillä. Ilmeisesti tämän kirjoittajan mielestä sika ja lehmä sopivat vain ihmisen ruoan lähteiksi, koira ja kissa vain ihmisen seuralaiseksi, luonnonvaraiset eläimet vain trofeiksi??

Minkki ei tosiaan ole mikään sympaattinen eläin, jos näin halutaan ajatella, mutta onko silti oikein että niitä kasvatetaan vain siksi, että nykyaikainen hienosteleva nainen saa siltä turkin omaan käyttöönsä? Onko oikein, että minkki kasvaa pienessä laatikossa vailla mitään virikkeitä, niin, että sen lihakset ja luusto vaurioituvat olosuhteiden vuoksi sellaisiksi, että liikkuminen on mahdotonta? Onko oikein, että minkinpoikasille syötetään oman emon ruumis?

Toivottavasti turkiksia ihannoivilla ja haluavilla ämmillä ei ole omia lapsia. Karmean esikuvan annatte. Vilpittömästi toivon, että saatte ympäristöstä estotonta paheksuntaa missä ikinä turkkinne kanssa liikuttekin.

Enkä ole kettutyttö lainkaan, mutta peräänkuulutan eettisyyttä! (Jos nyt turkisten ihailijat edes kyseistä sanaa tuntevat....)

Vierailija
40/150 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai miksei minkkikin, Mutta näätäturkin :P

Tosin minun turkkini ei tule mistään kasvattamoista, missä elukat asuu jossain pienenpienissä häkeissä ja tuntevat tassujensa alla vain verkon, ovat elämäänsä tylsistyneitä ja pakko oireisia...

Tulevan turkkini nahat tulevat metsästä, ovat saaneet elää villinä ja vapaana. Nahan laatukin on muuten parempi.eli periaatteessa kiitosket kettutyöille, minä saan ekologisen turkin kun te päästätte alukoita vapaaksi ja mun mies ne sieltä metsästää :P