Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täyttyykö työssäoloehto freelance-kääntäjällä

Vierailija
27.11.2010 |

tein ennen äitiyslomaa töitä vaihtelevasti, äitiyslomaa edeltävän n. 9 kk:n ajalla ehkä n. 4-5 kk täysiaikaista työtä (n. 37,5 tuntia/vko). Muun ajan opiskelina ja olin ilman töitä (kun käännösprojekteja ei ollut). Olen kuitenkin maksanut sitä työeläkemaksua koko puolelta vuodelta ennen äitiyslomaa, jonka mukaan vuosituloni olisivat n. 15000 euroa. Olenko siis oikeutettu työttömyyskorvaukseen, kun olen ollut syyskuusta 2009 asti äitiyslomalla ja kotona hoitamassa lasta? AJattelin, että lapsi voisi mennä ensi elokuussa vajaa 2-vuotiaana hoitoon, ja minä alkaisin etsiä töitä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siihen kahteen tarksteluvuoteen ei sisällytetä äitiyslomaa tai hoitovapaata. Eli jos sulla on aikuisempia työjaksoja niin ne saatetaan lukea mukaan.

Vierailija
2/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tee samalla töitä?

Minä pidin molempien lasten kanssa kuukauden äitiysloman ja sitten palasin koneen ääreen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4-vuotias (joka on jo osa-aikahoidossa) ja 1 v 2 kk-ikäinen lapsi. Kyllä tuo pienempi hereillä ollessaan nuohoaa sylissä jatkuvasti tai vaatii huomiota. Satunnaisesti saattaa 10 minuuttia töuhuta itsekseen. Nukkuu n. 1,5 h päiväunia päivässä. t. ap

Vierailija
4/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku huijari, kun ei ole paljoa kuulunut tuon viestin jälkeen mitään...

Vierailija
5/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki täysiä päivä mutta aina päiväuniajat sekä viikonloput, kyllä siitä reilusti yli 20 h tuli kuitenkin.

Vierailija
6/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puolison ja perheen oma aika oli niin vähissä?

Vierailija
7/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perheen yhteinen aika olivat niin vähissä? Ehkä tuota jaksaisi muutaman kuukauden... sitäpaitsi meillä ei ole minulle työtilaa, eli käytännössä minun pitäisi tehdä töitä makuuhuoneessa, jos niitä kotona yrittäisin tehdä...

Vierailija
8/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illat oli aina vapaata aikaa.

Viikonloppuisin työskentelin 8 h päivässä ja se oli isän ja lasten yhteistä aikaa samaan tapaan kuin mulla arkipäivät.

Miten jaksoit, kun puolison ja perheen oma aika oli niin vähissä?

Vierailija
9/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta etkö väsynyt, kun sinulla ei itsellä ollut juuri yhtään vapaa-aikaa?

Vierailija
10/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ei saa tehtyä tuossa töitä?? Minulla lapset kahden vuoden ikäerolla ja tosiaan kuukausi oli taukoa ja sitten jatkoin taas töitä.

En tiedä ketään freelancekääntäjää, joka _ei_ olisi toiminut niin kuin minä... Se on tärkein syy tehdä tätä työtä. Että saa samalla hoidettua lapset kotona.

4

Vierailija
11/11 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt teknisiä käännöksiä ja ovat kyllä sen verran haastavia, että vaativat täyttä keskittymistä. En voisi kuvitella tekeväni niitä vasemmalla kädellä lastenhoidon lomassa. Eri asia sitten päiväuniaika, mutra meillä siis myös 4-vuotias kotona 2 pv viikossa, eikä hän enää nuku päikkäreitä.

Kiinnostaisi tietää, mitä lapsenne puuhaavat teidän istuessanne koneella? Minulle tämän viestinkin kirjoittaminen tekee tiukkaa molempien lasten ollessa hereillä... t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi