G:Elämäsi tärkein arvo?
Eli mitä haluaisit lastesi kunnioittavan tässä maailmassa enemmän kuin muuta?
Kommentit (17)
Olen tullut uskoon ja tahtoisin opettaa sen lapsellenikin. Tahtoisin uskolla suojella lasta pahalta maailmalta. Mutta miten? Kun en kuulu mihinkään muuhun kuin ev.lut.seurakuntaan, jossa ei mitään innostavaa toimintaa lapsille. Vapaakirkko/Helluntailaisuus kiinnostaa. Miten päästä mukaan lapsen kanssa? Mennäänkö vaan ovesta sisään? Mitä sitten tapahtuu? Huomataanko meidät siellä uusina, vai onko sama kuin ev. lut. kirkossa, että istutaan ja katsotaan ja sitten valitaan, mitä tehdä?
etukäteen en voi luvata, miten otetaan vastaan. Riippuu varmaan paikasta ja tapahtumasta. Käy erityyppisissä tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Pikkuhiljaa varmasti ihmisetkin tulevat tutuksi. Älä pety, jos et heti ekalla kerralla tutustu ihmisiin. Me suomalaiset kun voimme joskus olla aikamoisia jörriköitä. Ihan rohkeasti voit kuitenkin vaikka sopivan tilaisuuden tullen itse esittäytyä ensin. Pääasiahan seurakunnassa on Jumalan sanan kuuleminen ja tietysti myös kristittyjen yhteys.
Kun otat lapsia mukaan ja luet heille kotona Raamattua, he kasvavat tuntemaan Kristuksen. Jokainen joutuu kuitenkin tekemään oman valintansa viimeistään murrosiässä, että jatkaako sillä kodissa oppimallaan uskon tiellä. Sinä voit rukoilla lastesi puolesta. Se on suuri asia.
oikeudenmukaisuus on maailmassa jopa kaiken muun hyvän edellytys. Vaikka niin, että on kaksi perhettä jossa lapsia rakastetaan. Ekassa perheessä lapsia rakastetaan tasan, toisessa rakastetaan kaikkia paljon mutta yhtä enemmän kuin muita ja sen annetaan estoitta näkyä. Epäilen, että jälkimmäiseen perheeseen tuo epäoikeudenmukaisuus luo pitkän varjon.
Ajan käyttö, aikatauluttaminen ja kehittyminen siinä samassa. Aika on vähäistä ja kaiken voi hukata kuten unensa. Tärkeintä on saada paljon nautintoja mahdollisimman vähässä ajassa.
Tärkeää on elää nautiskellen ei kärsien ja nautiskellen, vain nautiskellen.
ehkä vielä vaihtamaan oikeudenmukaisuuden heikoimman auttamiseen. Yhteiskunta on just niin hyvä kuin miten se kohtelee heikoimpiaan.
ehkä vielä vaihtamaan oikeudenmukaisuuden heikoimman auttamiseen. Yhteiskunta on just niin hyvä kuin miten se kohtelee heikoimpiaan.
Rakkaushan on sana Raamatusta. Rakkaus on uskovaisten termi. Luulen näiden ateistien myös kuvittelevan homojen syntyvän homoiksi.
Tällä ehdolla he pesevät kätensä. He eivät ota osaa ja arpaa homokeskusteluun. Tosiasiassa jokainen ihminen on bi. Ateismin suurin saavutus ja lopullinen päämäärä on bi-seksuaalisuus. Se minkä kristinuskon kultuuuri tuhosi 2000 vuotta sitten. Ihmisen todellinen minuus. (moni ateisti on edelleen kristitty uskomuksineen)
kyllä evl kirkossa on tekemistä ja nimenomaan annetaan tilaa ihmisille, päätä itse mihin haluat mukaan, susta itsestäsi se pitää lähteä, halu mennä iltatapaamisiin tms. :)
1) Luonto (ja sen monimuotoisuus)
2) Eettiset arvot (älä vahingoita muita, ei edes ötököitä)
3) Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus
Mä en ymmärrä ateisteja jotka puhuu rakkaudesta
Rakkaushan on sana Raamatusta. Rakkaus on uskovaisten termi. Luulen näiden ateistien myös kuvittelevan homojen syntyvän homoiksi.
Ette hemmetissä nyt ala omimaan rakkauttakin omaksenne! Se kuuluu kaikille, oli sitten uskovainen tai ei. Etkä vedä homoja tähän mukaan etkä muutakaan sellaista, josta et mitään tiedä.
Vapaakirkon ja helluntailaisten tilaisuuksiin ón täysin vapaa pääsy. Tule vaikka sunnuntaiaamuna tilaisuuteen mukaan. Se, että huomaako joku, oletko uusi, riippuu siitä, kuinka iso seurakunta on kyseessä. Jos kävijöitä on yli 200, voi olla, ettei kukaan huomaa sinua. Jos on pieni seurakunta, joku voi tulla tervehtimään ja toivottamaan tervetulleeksi. Mistä päin olet?
Lapsi voi hyvin tulla mukaan. Ainakin helluntaiseurakunnissa ja varmaan myös vapaakirkossa on erittäin hyvät pyhäkoulut.Pyhäkoulut ovat eri-ikäisille.
Esim 3-5 v., 6-10 v ja yli 11v. Usein alle kolmevuotiaille on leikkihuone, jonne tilaisuuden puhe ja musiikki kuuluu ja jossa vanhempi voi olla lapsen kanssa ja samalla seurata tilaisuutta, jos lapsi ei jaksa istua hiljaa koko aikaa (huh miten pitkä lause).
Tahtoisin uskolla suojella lasta pahalta maailmalta. Mutta miten? Kun en kuulu mihinkään muuhun kuin ev.lut.seurakuntaan, jossa ei mitään innostavaa toimintaa lapsille. Vapaakirkko/Helluntailaisuus kiinnostaa. Miten päästä mukaan lapsen kanssa? Mennäänkö vaan ovesta sisään? Mitä sitten tapahtuu? Huomataanko meidät siellä uusina, vai onko sama kuin ev. lut. kirkossa, että istutaan ja katsotaan ja sitten valitaan, mitä tehdä?
lailla kuin itsekin olen löytänyt eli henkilökohtaisen suhteen Jumalan kanssa.
Eli mitä haluaisit lastesi kunnioittavan tässä maailmassa enemmän kuin muuta?
"Minä itse" on mielestäni se tärkein arvo. Siihen kytkeytyy kaikki muutkin; terveys, rehellisyys ym.
Kun ajattelee omaa napaansa FIKSUSTI, niin silloin siitä todella hyötyy itse että muutkin.
Minusta tämä on myös eri asia kuin itsekkyys. Itsekkyys on lyhytnäköistä ja lopulta itsensä tuhoavaa narsismimaisuutta.
Tahtoisin uskolla suojella lasta pahalta maailmalta. Mutta miten? Kun en kuulu mihinkään muuhun kuin ev.lut.seurakuntaan, jossa ei mitään innostavaa toimintaa lapsille.
Vapaakirkko/Helluntailaisuus kiinnostaa. Miten päästä mukaan lapsen kanssa? Mennäänkö vaan ovesta sisään? Mitä sitten tapahtuu? Huomataanko meidät siellä uusina, vai onko sama kuin ev. lut. kirkossa, että istutaan ja katsotaan ja sitten valitaan, mitä tehdä?