Tuksu: "Keskenmenoni ei harmita minua"
on se hyvä ettei aio mitenkään traumatisoitua aiheesta, sehän vois horjuttaa sen mielenterveyttä, jos jäis sängyn pohjalle asiaa murehtimaan.
"keskenmenoni ei sinällään harmita minua, koska olen vasta 32-vuotias (pidän itseäni erittäin nuorena) ja minulla on useita vuosia aikaa vielä hankkia perhe ja haaveilemani kolme lasta. Arto haaveilee suuresta perheestä, hän haluaisi kovasti tyttövauvan kun hänellä on jo kaksi poikaa edellisistä suhteistaan. Olemme molemmat kaavailleet lasten nimiksi erikoisia ja kansainvälisiä nimiä.
Edellisessä 10-vuotta kestäneessä avoliitossani minulla oli mahdollisuus perustaa perhe, mutta olin silloin vielä liian nuori ja halusin nähdä maailmaa. En ollut valmis hankkimaan lapsia 25-vuotiaana, vaikka silloinen mieheni olisi sitä kovasti halunnut. Meillä oli hänen kanssaan 12-vuoden ikäero (hän minua vanhempi.) Arto on minua 14-vuotta vanhempi. Ihan selvästi pidän enemmän vanhemmista miehistä"
-Tuksu blogissaan
Kommentit (23)
ja olen lapseni tehnyt. Vanhempi on 7v ja nuorempi pian 5v. Ihanaa että on suht "nuori" vielä silloinkin kun lapset jo pärjäävät enemmän ilman äitiä. Jaksaa miehen kanssa matkustella ja harrastaa ym.
Nyt sillä on vaan isompi ongelma yrittää selitellä, miksi silti vaan lihoo vaikkei ole edes "raskaana".
sekin riippu ihan kuin pitkä väli seuraavaan lapseen tulee.
kun itse kokenut useamman keskenmenon. Kyllä se tuntuu pahalta ja tuntuisi Tuksustakin, jos hän ei vaan pelleisisi vakavilla asioilla :(
Mua epäilytti jo alusta saakka tuo yhtäkkinen uutinen raskaudesta. Epäilen vahvasti että tuo oli uusin keino päästä taas otsikoihin ja myydä pari lehteä. Ja nyt taas tuosta "keskenmenosta" on saatu revittyä uudet otsikot ja selitykset. Kyllä seiska myy. On saanut tällä aikaa Nykäsen Matti miettiä mitä kuohuttavaa hänen elämässään seuraavaksi voisi tapahtua...
Mua epäilytti jo alusta saakka tuo yhtäkkinen uutinen raskaudesta. Epäilen vahvasti että tuo oli uusin keino päästä taas otsikoihin ja myydä pari lehteä. Ja nyt taas tuosta "keskenmenosta" on saatu revittyä uudet otsikot ja selitykset. Kyllä seiska myy. On saanut tällä aikaa Nykäsen Matti miettiä mitä kuohuttavaa hänen elämässään seuraavaksi voisi tapahtua...
toivottavati ei kuitenkaan tuollaista keksinyt, silloin ei tarvis lapsia ollenkaan mokoma!
en valitettavasti usko että on edes ollutkaan raskaana. Tällaiset uutisoinnit ei kyllä varmastikaan vähennä heidän tuskaansa, jotka ovat oikeasti kokeneet keskenmenon. :(
-ap
kovalle painonnousulle ja nille epäedullisille kuville joita hänestä julkaistiin eräältä keikalta kun tanssahteli ihanassa vaaleanpunaisessa unelmassa.
Tunnen vilpittömästi sääliä tätä epätasapainoista naista kohtaan.
kai kukaan vaan usko että se pullero olisi raskaana ollut? Eihän?
Tuksu saa monta tonnia joka jutusta mitä myy Seiskalle. Raskaudesta ja keskenmenosta tulee jo pari juttua joten ihan kivasti rahaa. En usko pätkääkään että hän oli raskaana. Arvelin jo kun raskausuutinen tuli, että kohta tulee keskenmenouutinen...
VARMASTI enemmän kuin harmittaa keskenmeno kolmannella kuulla.
Kyllä siinä ajassa ehtii kiintyä vauvaan jo niin, että se suru on valtava.
En usko, että Tuksu oli raskaana, koska noin kommentoi, tai jos oli, niin hyvä että kävi näin. Ei ole tunteet ihan kohdallaan tällä ihmisellä, siihen kun vielä vauvan saisi..
käsittämätöntä empatian puutetta, oli sitten kyseessä kuka tahansa.
en valitettavasti usko että on edes ollutkaan raskaana. Tällaiset uutisoinnit ei kyllä varmastikaan vähennä heidän tuskaansa, jotka ovat oikeasti kokeneet keskenmenon. :( -ap
hyvänen aika taas tätä...
Kai sitä jokainen saa tuntea, mitä tuntee?
Taas on kanalauma kuorossa sanomassa, miten toisen pitää elää ja jopa tuntea!
Keskenmeno on yksi osa ihmiselämää, vaikkei niitä nyt kaikille niin kamalasti tulisikaan, ja ei oikeasti voi kuvitella, että kaikki näkevät asiat juuri niin kuin sinäkin...
Keskenmeno on yksi osa ihmiselämää, vaikkei niitä nyt kaikille niin kamalasti tulisikaan, ja ei oikeasti voi kuvitella, että kaikki näkevät asiat juuri niin kuin sinäkin...
ihmiset ottaa asiat eritavalla, ei se silti tarkoita etteikö se koske. Itsekään en tuulimunaa kauaa surrut ja kannoin "lasta" yli 12 viikkoa. Muistan vain, kun pienen itkun tirautin, kun kaavinnasta lähdettiin sen jälkeen elämä jatkui ei siitä sen enempää.
niin on se jo hyvin kauan ollut raskaana.
Ei kukaan tohon jamaan mene muutamassa kuukaudessa.
Ärsyttää koko tapaus: se miten ämmä selittää asioita tolla asenteella; paksuna ollaan ja sen takia vähän löysä ja sitten menee kesken, eikä se haittaa kun ehtii vielä lapsia tekemään.
Meinaako se na lapset myös hoitaa?
Säälittää tollanen. Sääli niitä poikia jotka tollasta näkee esimerkkinä naiseudesta!
ihmiset ottaa asiat eritavalla, ei se silti tarkoita etteikö se koske. Itsekään en tuulimunaa kauaa surrut ja kannoin "lasta" yli 12 viikkoa. Muistan vain, kun pienen itkun tirautin, kun kaavinnasta lähdettiin sen jälkeen elämä jatkui ei siitä sen enempää. [Sitä ei siis oikein voi verrata siihen, että sikiö kuolee kohtuun tms.
jos ihan alussa on raskaana ei edes voi tietää onko se lapsi vaiko tuulimuna, joten samalalilla se sattuu. Kohtukuolema on jo eriasia en ymmrrä miksi edes verrataan sellaiseen.
Minä sain keskenmenon raskausviikolla 18. Olkoon yksi osa elämää, mutta en usko että kukaan siinä tilanteessa pystyisi vaan kohauttamaan harteitaan ja jatkamaan eteenpäin noin vaan.
Useimmat ihmiset eivät vaan joudu sitä tuskaa kokemaan ja helppoa se on ulkopuolisena huudella.
erittäin nuorena lapsen hankintaan :) Harmi vaan biologia ei pidä. Kyllä se Tuksullakin kello tikittää ihan niin kuin muillakin.