Leikkaisitko 4-vuotiaalle tyttärellesi siilitukan jos tyttö pyytäisi?
Kommentit (33)
Ton ikäinen voi haluta mitä hyvänsä muutakin, eikä noin pieni tajua edes mitä haluaa. Joskus se pienen lapsen jankutus jostakin asiasta voi olla vaan tapa ottaa yhteen vanhempien kanssa ja testata rajojaan.
Isommalle leikkaisin, jos se ei olisi päähänpisto ja osaisi perustella miksi välttämättä haluaa sellaisen tukan. Tollaiselle 8v ja siitä eteenpäin.
Niin kauan kuin muistan tahdoin olla poika. Ehkä se johtuu siitä että kasvoin poikien parissa, ikäisiäni tyttöjä en tuntenut ennenkuin koulussa. En myöskään koskaan leikkinyt nukkeleikkejä ja kotileikeissä olin aina koira tms., en koskaan mikään naispuolinen. Tarkalleen en muista koska kaikki muuttui, pikkuhiljaa kun menin kohti teini-ikää ja ulkonäköasiat alkoi enemmän kiinnostaa niin rupesin tyttömäisemmäksi. Silloin (90-luvun alkupuolella) ei kyllä muistaakseni hameet oikein olleet muotia. Vieläkään en tunne oloani oikein kotoisaksi mekoissa, olen kyllä opetellut sellaisia käyttämään.
Sita miettii mita tuosta lapsesta viela kasvaa, ja jo nytten on kaverisuhteet kiemuraiset, kun ei tyttojen kanssa halua leikkia ja pari poikaa on jotka ovat parhaita kamuja, mutta valitsee heistakin aina ne raisuimmat, kaikkein poikamaisimmat!
Milloin sinulla alkoi tuo etta toivoit olevasi poika ja milloin se meni ohi, tai esim. milloin ehkapa halusit pukeutua hameeseen ensi kerran?
Tytolla on lyhyt polkkatukka, mutta kovasti haluaisi sen ihan lyhyeksi. Pukeutuu vain poikien vaatteisiin yms.
Kiitos vastauksestasi!
Niin kauan kuin muistan tahdoin olla poika. Ehkä se johtuu siitä että kasvoin poikien parissa, ikäisiäni tyttöjä en tuntenut ennenkuin koulussa. En myöskään koskaan leikkinyt nukkeleikkejä ja kotileikeissä olin aina koira tms., en koskaan mikään naispuolinen. Tarkalleen en muista koska kaikki muuttui, pikkuhiljaa kun menin kohti teini-ikää ja ulkonäköasiat alkoi enemmän kiinnostaa niin rupesin tyttömäisemmäksi. Silloin (90-luvun alkupuolella) ei kyllä muistaakseni hameet oikein olleet muotia. Vieläkään en tunne oloani oikein kotoisaksi mekoissa, olen kyllä opetellut sellaisia käyttämään.
Sita miettii mita tuosta lapsesta viela kasvaa, ja jo nytten on kaverisuhteet kiemuraiset, kun ei tyttojen kanssa halua leikkia ja pari poikaa on jotka ovat parhaita kamuja, mutta valitsee heistakin aina ne raisuimmat, kaikkein poikamaisimmat! Milloin sinulla alkoi tuo etta toivoit olevasi poika ja milloin se meni ohi, tai esim. milloin ehkapa halusit pukeutua hameeseen ensi kerran? Tytolla on lyhyt polkkatukka, mutta kovasti haluaisi sen ihan lyhyeksi. Pukeutuu vain poikien vaatteisiin yms. Kiitos vastauksestasi!
Voin kyllä kuvitella, että voisin leikata.
Siilitukka on järkyttävä lapsella, varsinkin vaalealla.
Oli nyt sitten poika tai tyttö, niin ellei äitiä miellytä se siili, kävisikö näin "poikatytön" tapauksessa joku lyhyt malli, monen silmiin poikamainen muttei silti mikään siili? Onhan niitä hyvänen aika aikuisillakin. Googlaa vaikka "pixie hairstyles" ja katsokaa löytyykö jotain mieleistä. :)
Omalla tytölläni on ollut moneen otteeseen lyhyt hiusmalli, vaikka ei edes tavoittele poikamaista olemusta. Kaunis ja sporttinen ilme on ollut.
Itseäni ihmetyttää, että lasten hiusmalleissa ollaan menty ajassa taaksepäin ja muututtu konservatiivisemmiksi vapautumisen sijaan. 70-80-luvuilla tytöillä oli vaikka minkälaisia kauniita (ja vähemmänkin kauniita) lyhyitä kampauksia, eikä niitä pidetty yleisesti sopimattomina. Nykyään monet tuntuvat ajattelevan, että pienellä tytöllä on oltava joko pitkä tai polkkatukka. En ymmärrä miksi monipuolisuudesta on luovuttu!
Minusta ihmisen hiukset ovat tärkeä osa ulkomuotoa, ja sitä myöten tapa ilmaista itseään ja persoonallisuuttaan. En ole itse tahtonut yksiselitteisesti määrätä, miltä lapsen pää näyttää, vaan aina lapsia on kuultu, vaikka ehkä käytännön seikat huomioon ottaen. (Esim. ei anneta hiusten kasvaa jonnekin vyötärölle asti niin kauan, kuin äiti on vastuussa niiden pesemisestä.)
Jos pojalla voi olla siilitukka, niin miksipä ei tytölläkin?
Leikkaisin siiliksi. Lapsi saa päättää kuinka pitkä tai lyhyt hiukset haluaa, eihän hänen hiukset oo minun. Mun 3-vuotias tyttö halusi kaikki hiukset pois. Ensin leikattiin tukka lyhyeksi noin 3cm pitkäks. 3 viikkoo myöhemmin kaikki pois koska hän joka päivä kysyi että voisitko kiltti leikata kaiken pois.
En antaisi. Sitapaitsi neljä vuotiaat haluavat olla rinsessoja.
En ole mikään asiantuntija, mutta luulen, että pienillekin lapsille tekee hyvää antaa olla oma itsensä. Tuonee itsevarmuutta, kun ei tarvitse asettua johonkin ulkopuolisten asettamaan muottiin vaan voi olla oma itsensä. Sitä muottiin asettumista ehtii sitten tehdä vähän vanhempana vuosikymmeniä. En voisi kuvitella itse vain sanovani viimeistä sanaa toisen ulkonäöstä ilman järkeviä perusteita, vaikka lapsi onkin.
Tyttö halusi kauan sitten, presidentti Kekkosen aikaan samanlaisen tukan. Leikkasin poikatukan, oli tyytyväinen ,että suostuin.
Mitä ihmettä, jos toinen haluaa olla poika, pakotatko sinä sitä tytöksi? Minkä takia?
Ei 4-vuotiaan tarvi saada kaikkia älyttömyyksiään läpi....