Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joululahjaketju. Vinkkejä lahjoihin hyvin pienellä budjetilla.

Vierailija
26.11.2010 |

Listataan tähän kaikkien käytettäväksi.

Aloitan: itse tehdyt joulukarkit.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista saippuamassaa (on riittosaa, ei tarvitse tehdä kovin isoja, pieni on kaunista. :) kun käyttää esim kuviollista (muffinsi)vuokaa tms niin sa kivoja ja persoonallisen mallisia. Lisäksi vain tuoksu, niin se on siinä! Suosittelen lämpimästi, ihana lahja mielestäni! Itsetehdyt lahjat kunniaan. :)

Vierailija
2/10 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta jämäseinälaattoja (saa halvalla) ja koristekiviä; tee itse kauniita tuikkualustoja liimaamalla erilaisia kiviä/hiekkaa erikeeperillä laatalle, asettelussa käytä luovuutta! Sinne väliin tuikku tai kaksi sinitarralla kiinni, helppo aikanaan vaihtaa uusi tuikku tilalle. Tulee kauniita!

Ruokalahjat ovat aina kivoja eri muodoissaan: sinapit, hillot, säilykkeet, mehut, leivonnaiset ja ne jo mainitut karkit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tehdä.

Vierailija
4/10 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tryffelit, murosuklaat, kuviovuokiin sulatetut suklaat (+seassa esim turkinpippurirouhetta) jne jne. Mielikuvitus rajana...

Vierailija
5/10 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaat vaan ne nätisti.

Vierailija
6/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekoiset risu- tai havukranssit, koristeltuina kotoa tai kirppikseltä löytyvillä nauhoilla ja koristeilla. Materiaalia löytyy kun viitsii käydä hakemassa, maanomistajan luvalla tietenkin.

Vierailija
7/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuorisosta tykkää kovasti tikkareista, joten sellainen "tikkarikimppu" voi olla hauska lahja.

Halpoja ja hyviä lahtoja vois olla myös:

- heijastimet

- palvelukset (vie vaikka perheen lapsen pulkkamäkeen)

- kirppisostokset tms. (esim. lehti lahjansaajan syntymävuodelta)

- glögimaustepussit

- itse tehdyt leivokset

- pipot (esim. Stadiumissa oli just kivoja pipoja 4,90)

- joululaulu-cd:t (kunnollisia voi saada jopa 5,9 euroa ja usein sopii koko perheen lahjaksi)

- kynttilät

- hyväntekeväisyyteen lahjoitetut lahjat

- materiaatomat lahjat ylipäätään

Tärkeintä minusta on juju. Usein hinta ei ole lähimainkaan tärkein vaan joku idea. Lisäksi jos ostaa pitkin vuotta varastoon löytöjään, niin voi löytää vaikka Iittalan Kivi-tuikkuja tms. muutamalla eurolla tai hienot pyyhkeet edullisesti. Mieluummin ostan itse ainakin vähän parempaa tuotetta alennusmyynnistä kuin jonkun huonon ja halvan tuotteen joulunaluskiireestä.

Vierailija
8/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyödynnän alennusmyyntejä pitkin vuotta, esim. erilaisia sukkia saa edullisesti ja ne ovat hyvä lahja melkein kenelle tahansa (varsinkin kun niissä joku kiva kuva)

Samoin hanskoja, pipoja, villasukkia, kaulaliinoja saa todella edullisesti alennusmyynneistä. Esim. 10€ tumppuja -70% hintaa jää vain 3€ jne. ja sama juttu kauluhuiveilla ym.

Myös erilaisia purkkeja saa edullisesti alennuksista, tarkoitan nyt sellaisia metallipurkkeja jotka yleensä maksavat 5-10€ niitä saa parilla eurolla. Noihi voi sitten ostaa paketin kahvia, teetä, karkkia tai pipareita ja antaa lahjaksi (ja pahvisia laatikoita myös myynnissä, ne yleensä alennuksessa vieläkin edullisempia, niihin voi laittaa esim. käärepaperikarkkeja).

Ja tietenkin jos tuntee lahjan saajan maun, voi ostaa vaatteita. Itse ostan -70% alennuksista esim. veljelleni paitoja ja annan lahjoina, ja koska tunnen hänen makunsa niin lähes aina hänellä minun antama paita päällä.

Kirjoja saa myös alennuksista muutamalla eurolla, ja usein myös hyviä kirjoja ei mitään jämiä vaan esim. Seitsemän veljestä, Agatha Christietä jne. sekä erilaisia sotakirjoja ja erilaisia oppaita esim. sienikirjoja ym. ja varsinkin lastenkijat kannattaa ostaa alennuksista.

Hyvä lahja on myös kiva valokuva jonka laittaa alennuksesta ostettuihin kehyksiin. Kehyksia saa 1-2 eurolla ja valokuvan voi itse kotona printata valokuvapaperille. Tälläinen lahja sopii erityisen hyvin kummeille ja mummoille.

Vierailija
9/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lasten kesken käy helposti, isomman sisaruksen leluja tai urheiluvälineitä voi laittaa pakettin pienemmille sisaruksille tai nuoremmille serkuille. Laadukkaista ja kestävistä leluista saa sellaisenaan tai pienellä tuunauksella ihan OK lahjoja.

Vierailija
10/10 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen ne ihan juuri ennen antamista ja sanon, että voi laittaa pakkaseen jos/kun ei juuri sillä hetkellä sitä tarvitse. Monella on paljon muutakin herkkua jouluna tarjolla, niin menee ehkä "hukkaan" muuten. Paitsi hedelmäkakut vaan paranee kun antaa tekeentyä.

Kakuista en ole negatiivista palautetta saanut, luulen että saajaperheissä sen verran syöjiä riitää, ettei jää pyörimään.

Sama idea toisella tapaa: itse tehtyjä pikkuleipiä, pipareita ym. pikkuleivonnaisia rasiaan tai nättiin kulhoon ja sellofaaniin. Jouluisia astioita voi ostaa jemmaan alesta joulun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme