Olen järkyttynyt! Jekovit sisältää myrkkyä!
Tänä päivänä ollaan entistä tietoisempia kemikaalien vaaroista. Raskaanaoleville suositellaan kosmetiikan käytön lopettamistakin kemikaalien vuoksi. Poikavauvojen kivessyövät lisääntyneet jne.ovat tästä viimeisin medioitu tutkimustieto.
Nyt katsoin Jekovitin inciä ja kappas, halpaa myrkkyä löytyy.
Propylene/Butylene Glycol
Propylene glycol (PG) is a petroleum derivative. It penetrates the skin and can weaken protein and cellular structure. Commonly used to make extracts from herbs. PG is strong enough to remove barnacles from boats! The EPA considers PG so toxic that it requires workers to wear protective gloves, clothing and goggles and to dispose of any PG solutions by burying them in the ground. Because PG penetrates the skin so quickly, the EPA warns against skin contact to prevent consequences such as brain, liver, and kidney abnormalities. But there isn't even a warning label on products such as stick deodorants, where the concentration is greater than in most industrial applications.
From Material Safety Data Sheet (MSDS):
Health Hazard Acute And Chronic
INHALATION: May cause respiratory and throat Irritation, central nervous system depression, blood and kidney disorders. May cause Nystagmus, Lymphocytosis.
SKIN: Irritation and dermatitis, absorption.
EYES: Irritation and conjunctivitis.
INGESTION: Pulmonary oedema, brain damage, hypoglycaemia, intravascular hemolysis. Death may occur.
Kommentit (52)
Kosmetiikkaa ja teollisuuskemikaaleja, muovit, kumit ja palonestoaineet.
Minulla ei ole tuoteselostetta tallella, meillä on käytössä d-tipat niminen pullo, on d3 vitamiinia... Mutta onko palstan kemisteillä mitään sanottavaa tästä tuotteesta?
D2 vitamiini on kasviperäinen ja sitä ei elimistö pysty itse valmistamaan. Tämä kertookin kaiken sen tarpeellisuudesta. Jostain muistan lukeneeni, että mahdolliset d-vitamiinin yliannostuksesta aiheutuneet ongelmat ovat nimenomaan d2:n aiheuttamia. Myös 2 ja 3 imeytyvät elimistössä eri tavoin, 3 paremmin. Tipoista useimmissa taita olla tuota d2:sta. Tästä syystä en käytäkään tippoja enää lainkaan, vaan omille lapsille annan tabletteina 20 mikroa/vrk. Terveinä ovat pysyneet. Itse olen syönyt vuoden alusta 50 mikroa päivässä ja noin kk sitten kun kävin mittauttamassa d-vitamiini pitoisuuden verestä tulos oli n 159, mikä on hyvä arvo.
Lehdissä olen joskus lukenut oikein lääkäreiden kommentteina, että d-vitamiinipitoisuuden mittaaminen verestä olis jotenkin kallista ja vaivalloista. Täyttä sontaa. Mulle maksoi 25 € ja tulokset tuli alle kahdessa viikossa, siis ei tk-puolelta mitattuna. Lääkärit ovat myös haluttomia lisäämään rutiini verikokeisiin tuota d-vit mittausta, miksiköhän. Enemmän tuo d-vit pitoisuuden mittaus kertoo kuin esim kolesteroli. D-vitamiinipitoisuuksillekin on ihan viralliset suositukset, pitoisuudet helppo mitata ja vitamiinit halpoja. Käsittämätöntä, ettei ihmisiä tutkita.
Minulla ei ole tuoteselostetta tallella, meillä on käytössä d-tipat niminen pullo, on d3 vitamiinia... Mutta onko palstan kemisteillä mitään sanottavaa tästä tuotteesta?
tippaikäistä lasta mutta silloisten myrkkyluetteloiden perusteella DeVitol oli paras vaihtoehto. Nyt syövät kalanmaksaöljyä, jossa voi olla pieni määrä dioksiinia :)
Valitsin silloin mielestäni pienimmän pahan tarjolla olevista vaihtoehdoista. Nyt käytämme koko perhe Solgarin d-vitamiinikapseleita, jotka on myös valmistettu kalanmaksaöljystä.
ja sen pitoisuus veressä oli hyvä (160+). En juo maitoa tms.
sisältää D-vitamiinin lisäksi runsaasti A-vitamiinia, joka taas on liiaksi annosteltuna toksinen ja karsinogeeninen, A-vitamiinia ei nykyään suositella lapsille annettavaksi juuri tästä syystä, ravinnosta saa tarvittavan määrän. Lisäksi kalanmaksaöljy sisältää kalanmaksan sisältämät toksiinit ja raskasmetallit, esim. dioksiinia. Kalaöljy on eri asia kuin kalanmaksaöljy.
on niin pahaakin, että terveellä järjellä ajateltuna sellaista ei voi antaa pienelle vauvalle
on niin pahaakin, että terveellä järjellä ajateltuna sellaista ei voi antaa pienelle vauvalle
mutta muutaman kerran jälkeen alkaa maistua makealle. Testattu on, kun lapsi oikein odotteli sitä ja ihmettelin miksi.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen paljon kemikaalijäämiä on esim. seuraavissa tehoviljellyissä kasveissa: (The Daily Green /Dirty Dozen 2010)
* Selleri
* Persikka ja nektariini
* Mansikka
* Omena
* Paprika
* Pinaatti
* Kirsikka
* ViinirypälePuhtaimmasta päästä tehoviljeltyjen kasvien joukossa taas ovat muun muassa:
* Sipuli
* Avokado
* Maissi
* Ananas
* Mango
* Kiivi
* Kaali
* Vesimeloni
* Parsakaali
* Tomaatti
Maissi ei voi olla "puhtaampi", koska se on muuntogeeninen kasvi ja koko kasvi sisältää sen koisantorjunta-aineen, joka aiemmin piti ruiskuttaa sinne kasvustoon. Siksi se ja glukoosifruktoosisiirappi ovat niin halpoja maailmalla.
Kosmetiikkaa ja teollisuuskemikaaleja, muovit, kumit ja palonestoaineet.