Apua 6 v. pojan juhlahousuongelmaan?
Poika ei suostu laittamaan farkkuja jalkaansa- ahdistavat kuulemma. En myöskään haluaisi ostaa suoria housuja, jäävät hyvin vähälle käytölle.
Onko olemassa jotain housua siltä ja väliltä, joka kävisi esim. päiväkodin joulujuhlaan yms. Ja ennenkaikkea, mistä sellaisia saisi?
Kommentit (14)
Minä en oikein tykkää laittaa lapsille joulujuhlaan farkkuja. Mutta kun ei ole parempiakaan vaihtoehtoja tullut vastaan, niin eihän siinä muu auta. Pienemmälle en itse asiassa ole löytänyt edes niitä farkkuja. Sillä on tällä hetkellä vain ei-edustuskelpoiset farkut, joita sitten on pidetty parempien puutteessa.
Poikien juhlapukeminen ei oo ikinä ollut helppoa.
Jos ette ihan Stockmannille asti mene. Suorat housut ja erilaisia paitavariaatioita on sitten loputtomiin. Lasten juhlakenkiäkin saa edullisesti.
taidan siis suunnata lähimpään tavarataloon katsomaan edullisia suoria housuja. On ihan tota että 30 e voisi investoida jos vuoden juhlat selviää niillä housuilla. En jaksaisi yhtään juhlatunnelmaa pilata itkulla mikä farkuista syntyy
tavallisilla juhlilla, keväämmällä vaikka t-paidankin kanssa. Stockalla ainakin valikoimaa.
valkoiset housut pojalle. Siitä on nyt puolitoistavuotta ja yllättäen on ollut useita tilaisuuksia, joissa käyttää, mummon synttäreitä, koulun juhlia, ym. Alun perin luulin, että jää vähälle käytölle,mutta nyt olen ihan tyytyväinen. Saattavat vielä vuoden mahtua. Ostin siis ekaluokan keväällä ja ehkä menevät vielä vuoden päästä neljännen joulujuhlaan. Juhlahousuille voi siis olla käyttöä, vaikka ei yleensäottaen paljoa juhlikaan. Nämä on ehkä farkkuja pehmeämmät mutta vähän saman sorttiset, jostain sellon lastenvaateliikkeestä.
Jos ette ihan Stockmannille asti mene. Suorat housut ja erilaisia paitavariaatioita on sitten loputtomiin. Lasten juhlakenkiäkin saa edullisesti.
Ja ehkä löytäminen on helpompaa, jos lapselle sattuu istumaan jotkut hm-housut. Meillä ne tippuu jalasta. Ja vielä auttaa, jos ei asu ihan maalla, kuten me.
Kyllä mä oon näissä olosuhteissa kokenut, että poikien pukeminen samantasoisesti kuin tyttöjen on melko haastavaa. Ja sitten tosiaan on sellaisia juhlia, joihin suorat housut ovat ylipukeutumista, etenkin kesällä.
äänestän minäkin! :) Menevät juhlien jälkeen myös arkikäytössä.
saa Zalekuan suoria housuja (kuminauhavyötärö), jotka maksavat selvästi alle 30 euroa. Ne ovat ihan siistin näköiset, mutta eivät ole ylipukeutumista ihan normaalilla vierailullakaan.
sitten keväämmällä takin kanssa ihan arkenakin. Ja uutena ja siisteinä menevät hyvin juhlissa.
edullisia ohuita rypistymättömiä suoria housuja (ainakin marketeilla). Ovat mukavat päällä ja siistit.
Suosittelen semmoisia.
ja sille jolta H&M sammarit yms housut tippuu lapsella jalasta niin mun ostamissa on ainakin ollut aina se piilonapitus millä saa vyötärön todella kapeaksikin.
Ja sit tosiaan noi Zalekuan "pukuhousut" on noin 17-19e Cittareissa ja Prismoissa,mustana ja tummansinisenä ja samoista paikoista löytyy myös siistejä henkseleit jotka näyttää pikkupojilla paidan kans kivalta ja jos ei tykkää niin sit Zalekuan liivi siihen kauluspaidan tmv päälle vielä niin eipä näy tai kiva slipoveri tai neulepaita
Mun pojilla oli sammarit,kauluspaidat ja slipoverit päikyssä joulujuhlissa koska ne kuitenkin oli sitten samoissa vaatteissa vielä hoidossa,meillä oli ryhmien joulujuhlat aina päiväaikaan,"kesken päivän"
Mielestäni pojan juhlapukeutuminen ei ole vaikeaa, ei ainakaan minulle. Hyvin on löytynyt ja monesti ihan netin kautta tilaan ja vielä halvalla.
Poika on vaatteissaan oikein siisti.
Nextiltä saa puuvillakangashousuja, ei ole mitään keinokuitua kuten mustat suorat yleensä, eikä farkkua, vaan sitä ohuempaa. Vähän sellaista kesähousukangasta. Ja niissä on aina säätövyötärö. Mitä lopetin kiertämästä 128 koossa pojan vaatteiden perässä kivijalkakaupoissa katselemassa ei oota. Nexitillä riittää valikoimaa.
Ostettiin itse nämä:
http://www.nextdirect.com/fi/en/shopping/boys/olderboys/16/2
Meillä on sitten tämän kanssa Timberlandin vihreä-ruskeasävyinen ruudukaspaita, jossa on myös jokin isohko oranssi painatus rintataskussa. Sellainen menevän näköinen rento kokonaisuus.
Lahkeet olen kääntänyt, niin käy ainakin 2 vuotta. Poika käyttää niitä myös synttäreillä.